УДК 338.47:005.511-027 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-42 |
Чевганова В. Я., кандидат економічних наук, професор кафедри економіки підприємства та управління персоналом, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, м. Полтава, Україна
ORCID ID: 0000-0003-1428-430X
e-mail: chevganovavera@gmail.com
Міняйленко В. Г., головний інженер Решетилівського РКДБО «Райагробуд», м. Решетилівка, Україна
ORCID ID: 0000-0003-2875-9003
e-mail: v.minyaylenko@gmail.com
Міняйленко І. В., старший викладач кафедри економіки підприємства та управління персоналом, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, м. Полтава, Україна
ORCID ID: 0000-0002-0388-6199
e-mail: inna.minyaylenko@gmail.com
Швед В. М., студентка кафедри економіки підприємства та управління персоналом, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, м. Полтава, Україна
ORCID ID: 0000-0002-3593-8205
e-mail: shved.valeriia@gmail.com
Особливості застосування бенчмаркінгу для оцінювання потенціалу транспортної компанії
Анотація. У статті розглянуто метод бенчмаркінгу, що є одним з інструментів вивчення конкурентного середовища, який дає можливість оцінити ефективність функціонування транспортного підприємства на ринку. Визначено переваги та недоліки таких видів бенчмаркінгу, як: внутрішній бенчмаркінг, зовнішній бенчмаркінг, конкурентний бенчмаркінг та функціональний бенчмаркінг. Сформовано етапи його проведення та визначено його головні завдання. Застосовано метод бенчмаркінгу для визначення конкурентоздатності підприємства на ринку транспортних послуг. Проведено оцінювання якості основних видів послуг транспортних компаній та їх порівняння за допомогою використання бенчмаркінгу. У результаті проведеного аналізу запропоновано заходи щодо покращення діяльності транспортного підприємства.
Ключові слова: бенчмаркінг; оцінка; якість; конкурентоспроможність; потенціал; транспортна компанія.
Література:
- Пегасов С. Бенчмаркинг – менеджмент или шпионаж. URL: www.valex.net/articles/bm.html (дата звернення: 01.03.2019).
- Багиев Г.Л., Тарасевич В.М. Маркетинг : уч.пособ. СПб : Питер, 2012. 560 с.
- Чайковська М.А. Сучасний стан і перспективи розвитку бенчмаркінгу як способу підвищення ефективності діяльності промислових підприємств в Україні. Молодий вчений. № 5(20). Ч. 2. С. 112-114.
- Харрингтон Х. Дж. Бенчмаркинг в лучшем виде: 20 шагов к успеху / пер. с англ. Спб. : Питер, 2004. 176 с.
- Крамарчук, С. П. Методичні аспекти здійснення бенчмаркінгу. Економічний аналіз. 2013. Т. 14. № 3. С. 77-82.
- Державна служба статистики/ URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 01.03.2019).
- Дані річної фінансової звітності акціонерних товариств. URL: https://smida.gov.ua/db (дата звернення: 01.03.2019).
- Баринов М. В. Бенчмаркинг как инструмент повышения конкурентоспособности предприятия . Молодой ученый. №20. С. 202-205.
- Криворучко О. М. Основні положення бенчмаркінгу бізнес-процесів АТП . Економіка транспортного комплексу : зб. наук. пр. Вип. 20. С. 78-89.
- Шевченко О. М. Економічна сутність бенчмаркінгу та його роль у інноваційному розвитку підприємства. Бізнес-інформ. № 4. С. 64-67.
Стаття надійшла до редакції: 24.04.2019
Як цитувати статтю: |
Чевганова В. Я., Міняйленко В. Г., Міняйленко І. В., Швед В. М. Особливості застосування бенчмаркінгу для оцінювання потенціалу транспортної компанії. Modern Economics. 2019. № 14(2019) .С. 272-278. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-42. |
Cevhanova Vira, Miniailenko Valentin, Miniailenko Inna, Shved Valeria (2019). Features of Benchmarking Application for Evaluation of the Transport Company’s Potential. Modern Economics, 14(2019), 272-278. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-42. |