УДК 005.13:005.591.6:620.2 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V16(2019)-16 |
Нагорний Є. І., кандидат економічних наук, провідний науковий співробітник науково-дослідного сектору, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна
ORCID ID: 0000-0003-0756-8398
e-mail: 780317@ukr.net
Масштаби невдач на ринку нових та інноваційних продуктів
Анотація. Досліджено масштаби невдач на ринку нових та інноваційних продуктів. Установлено, що рівень невдач продуктів на ринку є високим і коливається від 40 до 95 відсотків. Отримані розбіжності в оцінці рівня невдачі зумовлюють необхідність більш детального аналізу причин, що визначають такий розкид результатів. Доведено, що маркетингові та консалтингові агенції безпідставно і свідомо завищують відсотки комерційних невдач продуктів з метою залучення потенційних клієнтів для переконання їх у тому, що створені продукти не знайдуть свого місця на ринку, витрати на розробку та комерціалізацію продуктів не покриються доходами від їх продажу, а зарадити цьому можна замовивши відповідні послуги чи консультації. З’ясовано, що завищені відсотки рівня невдач продуктів на ринку також пояснюються недосконалістю методичної бази з її обліку, оскільки до оцінки також включають і кількість відсіяних на етапах інноваційного циклу невдалих ідей, концепцій та прототипів нових та інноваційних продуктів. Розглянуто результати проведених досліджень з визначення рівня невдачі, які не підтверджують ринковий міф про високе її значення, а наводять середній результат невдачі у 40%, який тримається на цій позначці протягом останніх 50-60 років. Установлено, що багаторічні наукові дослідження, поява професійних асоціацій, присвячених новим продуктам, запровадження різних навчальних тренінгів, курсів, видання кількох наукових журналів, присвячених розробці нових продуктів, – недостатньо або зовсім не вплинули на зниження відсотка комерційних невдач.
Ключові слова: ринковий успіх; ринкова невдача; інноваційний продукт; емпіричні дослідження; ключові фактори успіху.
Література:
- Castellion G., Markham S. Perspective: New Product Failure Rates: Influence of Argumentum ad Populum and Self‐Interest. Journal of Product Innovation Management. 2013. Volume 30, Issue 5. P. 976-979. DOI: 10.1111/j.1540-5885.2012.01009.x
- Краснокутська Н. В. Інноваційний менеджмент : навч. посіб. Київ : КНЕУ, 2003. 502 с.
- Перерва П. Г., Мехович С. А., Погорєлов М. І. Економіка та організація інноваційної діяльності : підручник. Харків : НТУ «ХПІ», 2008. 1080 с.
- Синица Л. М. Организация производства. Минск : ИВЦ Минфина, 2008. 540 с.
- Ch. Hill, G. Jones, M. Schilling. Strategic management theory. Stamford : Cengage Learning, 2015. 467 р.
- Gourville J. T. Eager Sellers and Stony Buyers: Understanding the Psychology of New-Product Adoption. Harvard Business Review. 2006. 84(6). P. 98-106.
- Wengel R. How to flip 85% misses to 85% hits: lessons from the Nielsen breakthrough innovation project. The Nielsen Company : веб-сайт. URL: https://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2014/how-to-flip-85-misses-to85-hits-lessons-from-the-nielsen-breakthrough-innovation-project.html (дата звернення: 16.07.2019).
- Graber For Whom Do You Create New Products? Innovation Excellence Weekly. 2017. February 6. URL: https://www.innovationexcellence.com/blog/2017/02/06/for-whom-do-you-create-new-products/ (дата звернення: 16.07.2019).
- Griffin A. PDMA Research on New Product Development Practices: Updating Trends and Benchmarking Best Practices. Journal of product innovation management. 1997. № 14. Р. 429-458. DOI: 10.1016/S0737-6782(97)00061-1.
- Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок / пер. с англ.; под ред. В. Б. Колчанова. Санкт-Петербург : Питер, 2005. 800 с.
- Crawford C. M. New product failure rates: A reprise. Research Management. 1987. 30(4). P. 20-24. DOI: 1080/00345334.1987.11757047.
- Edgett S., Shipley D., Forbes G. Japanese and British Companies Compared: Contributing Factors to Success and Failure in NPD. Journal of Production Innovation Management. 1992. 9. P. 3-10. DOI: 1111/1540-5885.910003.
- Page A. L. Assessing New Product Development Practices and Performance: Establishing Crucial Norms. Journal of Product Innovation Management. 1993. 10(4). P. 273–290. DOI: 1016/0737-6782(93)90071-W.
- Cooper R. G. Identifying industrial new product success. Industrial Marketing Management. 1979. 8. P. 124–135. DOI: 1016/0019-8501(79)90052-X.
- Cooper R. G., Kleinschmidt E. J. An investigation into the new product process: steps, deficiencies and impact. Journal of Product Innovation Management. 1986. P. 71-85. DOI: 10.1016/0737-6782(86)90030-5
- Маркетинг : підручник / Руделіус В. та ін. ; ред.-упоряд. О. І. Сидоренко, Л. С. Макарова. Київ : Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2009. 648 с.
- Cooper R. G., Kleinschmidt E. J. Uncovering the keys to new product success. Engineering Management Review. 1993. P. 5-18.
- Cooper R. G. Winning at new products. 2nd Reading : Addison-Wesley, 1993. 358 p.
- Cooper R. G. The drivers of success in new-product development. Industrial Marketing Management. 2019. 76. P. 36-47. DOI: 1016/j.indmarman.2018.07.005
- Simester D. Why Great New Products Fail. MIT Sloan Management Review. 2016. 57, No. 3. P. 32-39.
- Чухрай Н., Патора Р. Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві : підручник. Київ : КОНДОР, 2006. 398 с.
Стаття надійшла до редакції: 07.08.2019
Як цитувати статтю: |
Нагорний Є. І., Масштаби невдач на ринку нових та інноваційних продуктів. Modern Economics. 2019. № 16(2019). С. 108-114. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V16(2019)-16. |
Nagornyi Y., (2019). The Scope of Failure Rates in the Market of New and Innovative Products. Modern Economics, 16(2019), 108-114. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V16(2019)-16. |