УДК 332.1 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-34 |
Шебанін В. С., доктор технічних наук, професор, академік НААН України, ректор, Миколаївський національний аграрний університет, Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-0391-396X
e-mail: rector@mnau.edu.ua
Кормишкін Ю. А., доктор економічних наук, професор кафедри, Миколаївський національний аграрний університет, Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-1005-1229
e-mail: kormyshkin@mnau.edu.ua
Зміна парадигми підготовки здобувачів вищої економічної освіти покоління Z
Анотація. На сьогодні частина «покоління Z», молодих людей, які народились після 2003 року, вже розпочала навчання у закладах вищої освіти або тільки обирає її майбутній напрям. Представники покоління Z займають активну громадянську позицію, цікавляться соціальними й політичними подіями, швидко адаптуються до нових технологій і можуть навчатися майбутній професії онлайн. Всі ці специфічні характеристики вимагають від закладів вищої освіти зміни парадигми підготовки здобувачів вищої економічної освіти та нового погляду на освітній процес. Метою даної статті є систематизація напрямів зміни парадигми підготовки здобувачів вищої економічної освіти покоління Z, виокремлених з урахуванням їх психологічних та інших особливостей. Переконані, що у процесі підготовки здобувачів вищої економічної освіти покоління Z більшу увагу необхідно звертати на їх потреби, сміливо змінювати традиційні підходи, вміти коректувати стратегічні вектори освіти з урахуванням вимог сучасного світу. Класичні довгі лекції – не найкращий формат освіти для покоління Z, яке звикло працювати в режимі мультизадачності та часто відволікатися на соціальні мережі. Збільшити залученість здобувачів вищої економічної освіти можливо за допомогою поділу задач на сегменти, чергування активного діалогу і лекції. Сучасні науково-педагогічні працівники повинні надихати здобувачів вищої економічної освіти навчатися протягом життя, розвивати і ефективно застосовувати підприємницькі здібності, формувати такі навчальні завдання, що характеризуються реальним застосуванням. Для опановування економічних професій покоління Z необхідно навчити мислити системно, пов’язувати знання з різних сфер, адаптуватися під зміни, швидко засвоювати нову інформацію.
Ключові слова: економічна освіта; освіта; заклади вищої освіти; покоління Z.
Література:
- 11 Ukrainian marketing forum. Retrieved from: https://marketingforum.com.ua › 2017/03 › PROGRAMMA2018_RUS.
- Generation Z: As we witness the emergence of a new generation of innovators. Retrieved from: http://earlybirds.platfor.ma/z-generation [in Ukrainian].
- Hrabovsʹkyy, Ye. M. (2017). Specificity of multidisciplinary approach to creation of e-learning support system in new generation higher education. Systemy obrobky informatsiyi, 4, 206-209 [in Ukrainian].
- Kats, Dzh. (2011). Generations and learning styles. M. : MAPDO ; Novocherkassk : NOK.
- Lunkina, T. I. (2018). Social responsibility of subjects of agrarian sector of economy of Ukraine. Mykolayiv:
- Podik, I. I. (2017). Google services in the education of students of generation Z. Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya, 60(4), 264-274.
- Poltorak, A., Palamarchuk, V. & Manukian, T. (2018). Development of the mechanism of lending for higher education as a way to strengthen the level of the state’s financial security. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 23, 44–49. DOI: 10.32702/2306-6814.2018.23.44 [in Ukrainian].
- Sirenko N., Prokopenko N., Poltorak A., Melnyk O., Trusevich I. (2019). Behavioral approach to monitoring the financial security of state. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 41(1), 107-117.
- Sirenko, N. M. (2017). The intellectual capital in the system of scientific and educational provision of agrarian economics. Bulletin of agrarian science of the Black Sea region, 4, 12-24 [in Ukrainian].
- Slakva, Y. (2017). Generation Theory (x, y, z). Retrieved from: https://learning.ua/blog/201711/teoriia-pokolin-x-y-z/,%20 [in Ukrainian].
- The unpredictable. The influence of the Y and Z generations on the labor market. Retrieved from: https://cutt.ly/ie7XI4D [in Ukrainian].
- Ukrainian generation: values and benchmarks: results of a nationwide survey. Retrieved from: http://neweurope.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/Ukr_Generation_ukr_inet-2.pdf [in Ukrainian].
- Verhovna Rada of Ukraine (1993). On Promotion of the Social Formation and Development of Youth in Ukraine (Order № 2998-XII, February, 05). Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2998-12 [in Ukrainian].
- Verhovna Rada of Ukraine (2014). About Higher Education (Order № 1556-VII, July, 1). Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/laws/card/1556-18 [in Ukrainian].
Стаття надійшла до редакції: 02.11.2019
Як цитувати статтю: |
Шебанін В. С., Кормишкін Ю. А. Зміна парадигми підготовки здобувачів вищої економічної освіти покоління Z. Modern Economics. 2019. № 18(2019). С. 224-229. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-34. |
Shebanin, V. & Kormyshkin, Yu. (2019). Changing the Paradigm of Educating the Generation Z Students of University-Level Economics. Modern Economics, 18(2019), 224-229. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-34. |