УДК 005.642.1 : 658.8] : 378 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-03 |
Ахновська І. О., кандидат економічних наук, доцент кафедри підприємництва, корпоративної та просторової економіки, Донецький національний університет імені Василя Стуса, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0001-9731-3801
e-mail: i.akhnovska@donnu.edu.ua
Банзелюк І. В., аспірантка, Донецький національний університет імені Василя Стуса, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-0266-0569
e-mail: i.snisarchuk@donnu.edu.ua
Переваги та перешкоди використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти
Анотація. У статті обґрунтовано доцільність використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти шляхом аналізу переваг та перешкод, з якими стикається організація під час його впровадження та використання. Виявлено, що під час впровадження в діяльність інструментів бенчмаркінгу заклади вищої освіти зазнають труднощів психологічного, організаційного, комунікаційного та фінансового характеру. Доведено, що всі перешкоди є рівнозначними для управління на засадах бенчмаркінгу, а ігнорування однієї з зазначених категорії труднощів призводить до зниження загального рівня ефективності використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом. Виявлено наявність трьох площин існування організації, які знаходяться у перманентній взаємодії, наслідком якої є формування очікувань споживачів та лідерів в кожній галузі економіки. Обґрунтовано наявність переваг від використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом за кожною з площин взаємодії закладу вищої освіти.
Ключові слова: потенціал; маркетинговий потенціал; управління маркетинговим потенціалом; бенчмаркінг; заклад вищої освіти.
Література:
- Camp R. Business Process Benchmarking; Finding and Implementing Best Practices. Milwaukee, WI: Quality Press, 1995. 464 с.
- Андерсен Б. Бизнес-процессы. Инструменты совершенствования / пер. с англ. С. В. Ариничева. Москва, 2003. 272 с.
- АренковИ. А., Багиев Е. Г.Бенчмаркинг и маркетинговые решения. Москва, 2001. 94 с.
- Голубева Т. Г. Бенчмаркинг как эффективный инструмент управления организацией. Качество. Инновации. Образование. 2002. №1. С.60-62.
- Шкляєва Г. О. Бенчмаркінг як маркетингова технологія управління конкурентоспроможністю підприємства. Бюлетень Міжнародного Нобелівського економічного форуму. №1(5). т. 2. С.404-409.
- Костюк М. К. Актуальність впровадження концепції бенчмаркінгу на ринку освітніх послуг України. Траектория науки. 2016 №6(11). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/trna_2016_2_6_3 (дата звернення: 09.04.2020).
- Попович Д. В., Тарнавська О. Б.Бенчмаркінг як дієвий інструментуправління ефективністю підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. 4. С. 544-546.
- Семенюк С. Розвиток інноваційного маркетингу на ринку освітніх послуг. Галицький економічний вісник. 2012. №6(39). С.151-158. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2291 (дата звернення: 09.04.2020).
- Прус Л. Бенчмаркінг як інструмент управління конкурентоспроможністю. СХІД. 2005. №4 (70). С. 33-37.
- Тіхонов Ю. В. Бенчмарікнг і бізнес-розвідка як складові успішного розвитку бізнесу. Актуальні проблеми економіки. 2007. №9 (75). С. 126-132.
- Офіційцний сайт Незалежного казахстанського агентства із забезпечення якості в освіті (НКАОКО) : веб сайт. URL: https://iqaa.kz/glossarij (дата звернення: 09.04.2020).
- OECD Benchmarking higher education system performance: Conceptual framework and data, Enhancing Higher Education System Performance. OECD Paris, 2017. 94 c.
- OECD Benchmarking Higher Education System Performance, Higher Education. OECD Paris, 2019. 644 c. https://doi.org/10.1787/be5514d7-en.
- Gary D. Levy,Sharron L. Ronco How Benchmarking and Higher Education Came Together. Special Issue: Benchmarking in Institutional Research. №156. р.5-13. https://doi.org/10.1002/ir.20026.
- Kuźmicz K.Benchmarking in University Toolbox. Business, Management and education. 2015. №1 (13). p. 159-174. https://doi.org/10.3846/bme.2015.259.
Стаття надійшла до редакції: 15.04.2020
Як цитувати статтю: |
Ахновська І. О., Банзелюк І. В. Переваги та перешкоди використання бенчмаркінгу в управлінні маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти. Modern Economics. 2020. № 20(2020). С. 20-25. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-03. |
Akhnovska, I. & Banzeliuk, I. (2020). Аdvantages and obstacles of using benchmarking in managing the marketing potential of higher education institutions. Modern Economics, 20(2020), 20-25. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-03. |