УДК 658.5.009.12 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V22(2020)-20 |
Шульга М. О., кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, маркетингу і туризму, Херсонський національний технічний університет, м. Херсон, Україна
ORCID ID: 0000-0003-0746-2155
e-mail: shulgama@ukr.net
Оцінка перспективи розвитку підприємства на основі рівня конкурентоспроможності
Анотація. У статті встановлено, що для забезпечення конкурентоспроможності підприємства може бути запропонований ряд таких заходів, а саме: формування системи управлінського обліку; розробка маркетингової моделі для забезпечення конкурентоспроможності підприємства; усунення проблем з дебіторською заборгованістю; оптимізація транспортних витрат підприємства; диверсифікація діяльності. Доведено, що вищезазначені заходи дозволять поступово підвищувати конкурентоспроможність і не втрачати позиції у певному сегменті ринку. Це стане можливим завдяки збільшенню обсягів продажу та зменшенню собівартості продукції. Використовуючи аналіз показників фінансової ефективності та конкурентоспроможності підприємства, з’ясовано, що вибір стратегії концентрації в сегменті є доцільним, оскільки згідно з прогнозом це посилить позиції підприємства на ринку. Також ця стратегія дозволяє підтримувати сприятливий фінансовий стан організації в поєднанні з пріоритетом оптимізації витрат.
Ключові слова: підприємництво; конкурентоспроможність; конкурентні переваги; ринок; галузева привабливість.
Література:
- Бугас Н. В., Босецька О. В. Управління конкурентоспроможністю підприємства в нестабільному ринковому середовищі. Ефективна економіка. 2015. No 11. ULR: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2015_11_31 (дата звернення 01.06.2020).
- Валінкевич Н. В., Солотвінський О. А. Теоретичний підхід до управління конкурентоспроможністю підприємства. Молодий вчений. 2014. No 12 (1). С. 84-89.
- Геращенко І. О., Шмадченко О. О. Управління конкурентоспроможністю підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості. Вип. 50. С. 297-301.
- Денисюк Т., Сілічєва Н. Шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. No 9. С. 202-205.
- Зось-Кіор М. В., Брижань К. О. Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах нестабільності. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». No 6. С. 62-65.
- Касич А. О., Глущенко Д. О. Теоретичні та практичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства. Економіка та держава. No 11. С. 65-70.
- Михайленко О. В., Орлова К. Г. Система управління конкурентоспроможністю продукції підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Вип. 13 (2). С. 114-117.
- Савченко Т. В. Вплив факторів зовнішнього середовища на систему управління конкурентоспроможністю підприємства. Науковий вісник Національного гірничого університету. No 5. С. 142-148.
- Терехов Д. С., Блідар О. В. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства. Наука й економіка. Вип. 2. С. 76-80.
- Чебанова Н. В., Ревуцька Л. Є. Стратегічний підхід до управління конкурентоспроможністю підприємства. Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В. В. Докучаєва. Серія: Економічні науки. No 1. С. 73-79.
- Чорна Л. О., Чорна Н. Ю. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства – система взаємозв’язку якісних та кількісних показників розвитку. Інвестиції: практика та досвід. No 3. С. 15-18.
- Яценко І. В. Управління конкурентними стратегіями та конкурентоспроможністю підприємства. Економіка та управління на транспорті. Вип. 2. С. 270-274.
- Zhosan G. Distinctions and features of ISO 9001:2015 standard implementation in the context of social and strategic development of enterprises. Науковий вісник Полісся. 2017. № 3 (11). Ч. 2. С. 66-71. DOI: 10.25140/2410-9576-2017-2-3(11)-66-71.
- Zhosan G. The substantiation of the strategy of social responsibility of the enterprise with the aim of providing efficiency of its activities. Marketing and Management of Innovations. 2017, № 3, pp. 267-279. doi: 10.21272/mmi.2017.3-25.
Стаття надійшла до редакції: 11.07.2020
Як цитувати статтю: |
Шульга М. О. Оцінка перспективи розвитку підприємства на основі рівня конкурентоспроможності. Modern Economics. 2020. № 22(2020). С. 125-130. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V22(2020)-20. |
Shulga M. (2020). Assessment of the Prospects of Enterprise Development Based on the Level of Competitiveness. Modern Economics, 22(2020), 125-130. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V22(2020)-20. |