УДК 339.138 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-14 |
Носенко Ю. М., кандидат сільськогосподарських наук, начальник відділу наукового забезпечення інноваційного розвитку, Національна академія аграрних наук, м. Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0002-6648-3418
e-mail: naan.nosenko@gmail.com
Нечипоренко О. М., доктор економічних наук, заступник директора з наукової роботи, провідний науковий співробітник відділу земельних відносин та природокористування, Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки НААН», м. Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0002-1080-5633
e-mail: o.nechyporenko57@gmail.com
Сінельник Л. М., провідний фахівець відділу інтелектуальної власності та маркетингу інновацій, Національний науковий центр «Інститут землеробства НААН», смт. Чабани, Київська обл., Україна
ORCID ID: 0000-0002-9338-5709
e-mail: izide@ukr.net
Методичні засади контент-аналізу сайтів
Встановлено, що контент-аналіз – метод кількісно-якісного вивчення вмісту для вимірювання або виявлення певних тенденцій та фактів, що зображені в пропонованих до вивчення текстах. З’ясовано, що перші приклади контент-аналізу почали з’являтися в соціальних дисциплінах починаючи з 30-х рр. минулого століття в США. Обґрунтовано, що базова система аналізу контенту включає: швидке поновлення контенту, пошук контенту на певному ресурсі, збирання контенту про постійних та потенційних клієнтів, аналіз аудиторії, аналіз відвідування ресурсу.
Доведено, що необхідно проводити аналіз контенту сайту, коли основні завдання віртуального проєкту розв’язуються недостатньо швидко чи занадто ефективно. Кількісний контент-аналіз характеризується частотою появи у тексті певних характеристик. Якісний контент-аналіз – передбачає вивчення форми та структури контенту.
Виділено дев’ять етапів контент-аналізу серед яких: аналіз ситуації, складання плану, складання описів; сканування сайту. Аналіз описів для всіх типів продукції, які пропонуються на сайті; перевірка ефективності контенту – кількість переглядів, кількість унікальних відвідувачів, цитування, показник відмов; внесення відомостей про ключові слова/фрази. Створення карти ключових слів/фраз для сторінок, які вважаються найбільш значущими; вивчення ключових слів. Аналіз статистики запитів для переліку ключових слів; Інтеграція інформації з ключових слів. Визначення ключових фраз, кількості запитів, інформації про конкуренцію, занесення інформації в таблицю; визначення якого контенту не вистачає. Визначення додаткових ключових слів та контенту який їм відповідає; аналіз додаткових параметрів віртуальних сторінок. Дослідження популярних і не популярних сторінок, сторінок з підвищеним рівнем ризику (містять скопійовані матеріали або інформацію, яка не викликає жодного інтересу), вдосконалення публікацій; складання рекомендацій.
Виділено програмні засоби для аналізу контенту сайту: Screaming Frog, XML-sitemaps.com, URL Profiler, Google Ads.
Ключові слова: сайт; контент; контент-аналіз; кількісний контент-аналіз; якісний контент-аналіз.
Література:
- Носенко Ю. М., Нечипоренко О. М., Сінельник Л. М. (2021). Методика початкового маркетингового аналізу сайтів конкурентів у процесі просування науково-інноваційної продукції. 2021. Економіка АПК. №11. С. 62-70. doi:32317/2221-1055.202111062 (дата звернення : 20.11.2022 р.)
- Федорчук А. Г. Контент-мониторинг информационных потоков. Б-ки нац. акад. наук : пробл. функционирования, тенденции развития. 2005. К. Вып. 3. URL : http://www.nbuv.gov.ua/articles/2005/05fagmip.html (дата звернення : 22.11.2022 р.).
- Що таке контент-аналіз? Приклади. URL : http://teg.com.ua/sho-take-kontent-analiz-prikladi/ (дата звернення : 22.11.20222 р.).
- Чирун Л. В., Висоцька В. А. Застосування контент-аналізу текстової інформації в системах електронної комерції. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2010. Вип. 689, С. 332-347. URL : http://www.nbuv.gov.ua/articles/2005/05fagmip.html. (дата звернення : 22.11.2022 р.).
- Мангейм Дж. Б., Рич Р. К. Политология. Методы исследования: Пер. с англ. / Предисл. А.К. Соколова – Empirical Political Analysis: Research Methods in Political Science. 1997. Весь Мир.
- Григорьев С. Проведение контент анализа. Навч. посіб. URL : http://www.psyfactor.org/lib/k-a2.htm (дата звернення : 22.11.2022 р.).
- Манаєв О. Т. Контент-анализ – описание метода. URL : http://psyfactor.org/lib/content-analysis3.htm (дата звернення : 21.11.2022 р.).
- Аналіз статистики : Методи багатовимірної статистики. URL : http://christsocio.info/content/view/492/102/ (дата звернення : 22.11.2022 р.).
- 9 этапов анализа контента сайта. URL : https://icontrast.ru/blog/poisk/9-etapov-analiza-kontenta-sayta/ (дата звернення : 21.11.2022 р.).
- Полный контент-анализ сайта : генеральная уборка ради трафика URL : https://sdvv.ru/articles/internet-marketing/polnyy-kontent-analiz-sayta-generalnaya-uborka-radi-trafika/ (дата звернення : 22.11.2022 р.)
- Profiler 2022 : аудит URL и содержимого за считанные минуты. URL : https://urlprofiler.com/blog/indexation-gaps/; https://www.bloggersideas.com/ru/url-profiler-review/ (дата звернення : 20.11.2022 р.)
Стаття надійшла до редакції: 19.12.2022
Як цитувати статтю: |
Носенко Ю. М., Нечипоренко О. М., Сінельник Л. М. Методичні засади контент-аналізу сайтів. Modern Economics. 2022. № 36(2022). С. 96-102. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-14. |
Nosenko Yu. M., Nechiporenko O. M., Sinelnyk L. M. (2022). Methodological principles of content analysis of websites. Modern Economics, 36(2022), 96-102. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-14. |