УДК 37.09-005.94 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-01 |
Бабенко Д. В., кандидат технічних наук, професор, перший проректор, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0003-2239-4832
e-mail: babenko@mnau.edu.ua
Доценко Н. А., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальнотехнічних дисциплін, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0003-1050-8193
e-mail: dotsenkona@mnau.edu.ua
Горбенко О. А., кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри агроінженерії, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-6006-6931
e-mail: gorbenko_ea@mnau.edu.ua
Полянський П. М., кандидат економічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри загальнотехнічних дисциплін, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5661-8166
e-mail: polyanskypm@mnau.edu.ua
Іванов Г. О., кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри загальнотехнічних дисциплін, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-3861-7300
e-mail: ivanovgo@mnau.edu.ua
Реалізація підходу змішаного навчання в умовах системи управління освітнім процесом закладу вищої освіти
Використання технологій у процесі викладання та навчання призвело до різких змін у сфері вищої освіти за останні роки. Прийняття стратегій змішаного навчання в системах управління освітнім процесом (LMS) закладів вищої освіти є одним із найбільш помітних досягнень у цій галузі. Завдяки поєднанню традиційного підходу та онлайн-навчальних ресурсів змішане навчання забезпечує здобувачам вищої освіти динамічне та адаптоване освітнє середовище.
У статті описано реалізацію підходу змішаного навчання в умовах системи управління освітнім процесом закладу вищої освіти.
Інтеграція змішаного підходу до навчання в систему управління освітнім процесом (LMS) закладу вищої освіти представляє трансформаційну можливість для підвищення якості та ефективності надання освіти. Завдяки використанню як очного навчання, так і навчальних онлайн-ресурсів змішане навчання створює динамічне та захоплююче середовище, яке задовольняє різноманітні потреби та вподобання здобувачів вищої освіти. Включаючи цифрові технології та мультимедійні ресурси в освітню програму, викладачі можуть створювати інтерактивні та персоналізовані програми, які сприяють активній участі та збереженню знань. Цей підхід не тільки враховує різні стилі навчання, але й заохочує самостійність та розвиток навичок критичного мислення. Крім того, гнучкість, яку пропонує змішане навчання, дозволяє здобувачам вищої освіти отримувати доступ до матеріалів курсу, коли їм зручно. Впровадження змішаного навчання в LMS також сприяє співпраці та спілкуванню між здобувачами вищої освіти та викладачами. Онлайн-дискусійні форуми, групові проєкти та віртуальні зустрічі сприяють взаємодії та обміну знаннями. Крім того, змішане навчання дозволяє викладачам використовувати аналітику даних й інструменти оцінювання, доступні в LMS, для моніторингу прогресу здобувачів вищої освіти, визначення областей для вдосконалення та надання цільового зворотного зв’язку. Перед впровадженням розробленої технології та після її завершення було проведено експериментальне дослідження, яке включало аналіз якості знань. Отримані результати до та після експерименту перевіряли за допомогою статистичного критерію Пірсона.
Доведено, що впровадження змішаного навчання в системі управління освітнім процесом є передовим підхідом до надання освіти. Поєднуючи найкращі елементи традиційного та онлайн-навчання, змішане навчання дає можливість викладачам створювати цікаві, гнучкі та персоналізовані програми. Керований даними підхід до викладання дозволяє викладачам адаптувати свої навчальні стратегії для ефективного задоволення різноманітних потреб здобувачів вищої освіти.
Ключові слова: здобувачі вищої освіти; система управління освітнім процесом; змішаний підхід до навчання; заклад вищої освіти.
Література:
- Baas, Marjon, Van der Rijst, Roeland, Huizinga, Tjark, Van den Berg, Ellen, & Admiraal, Wilfried. (2022). Would you use them? A qualitative study on teachers’ assessments of open educational resources in higher education. The Internet and Higher Education, 54, 100857. ISSN 1096-7516. doi:10.1016/j.iheduc.2022.100857. [in English]
- Blau, I., Shamir-Inbal, T. & Avdiel, O. (2020). How does the pedagogical design of a technology-enhanced collaborative academic course promote digital literacies, self-regulation, and perceived learning of students? The Internet and Higher Education, 45, 100722. doi: 10.1016/j.iheduc.2019.100722 [in English]
- Dotsenko, N. (2023). Interactive posters as a learning tool for practical tasks in the context of electrical engineering education. 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES), Kremenchuk, Ukraine, 1-5. doi: 10.1109/MEES61502.2023.10402463. [in English]
- Li, H., Majumdar, R., Chen, M.-R., & Ogata, H. (2021). Goal-oriented active learning (goal) system to promote reading engagement, self-directed learning behavior, and motivation in extensive reading. Computers Education, 171, 104239.[in English]
- Mebert, L., Barnes, R., Dalley, J., Gawarecki, L., Ghazi-Nezami, F., Shafer, G., Slater, J. & Yezbick, E. (2020). Fostering student engagement through a real-world, collaborative project across disciplines and institutions. Higher Education Pedagogies, 5, 30-51. doi: 10.1080/23752696.2020.1750306 [in English]
- Wang, J., Tigelaar, D. E. H. & Admiraal, W. (2021). Rural teachers’ sharing of digital educational resources: From motivation to behavior. Computers & Education, 161, 104055 [in English]
- Yi, X. (2020). A study on the cultivation model of intercultural communicative competence in foreign language teaching. 2020 International Conference on Information Science and Education (ICISE-IE), Sanya, China, 9-1. doi: 10.1109/ICISE51755.2020.00010. [in English]
- Yu, Y. & Li, J. (2017). Research on the reform of mixed teaching mode in electrical specialty. Revista de la Facultad de Ingenieria, 32, 393-396 [in English]
- Wu, T. (2018). Exploration and practice of talent training mode of mechanical and electrical specialty under the background of engineering education. IPPTA: Quarterly Journal of Indian Pulp and Paper Technical Association, 30, 444-450 [in English]
- Titovskii, S. (2020). Virtualization And Problems Of Training It Specialists, European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS [in English]
- Hamade, R. F., Artail, H. A. & Jaber. M. Y. (2017). Evaluating the learning process of mechanical CAD students. Computers & Education, 49(3), 640-661. 1016/j.compedu.2005.11.009 [in English]
- Manikandan, A. & Muthumeenakshi, M. (2018). Role of Engineering Education in Sustaining the Economic Development of India, International Journal of Mechanical Engineering and Technology, 9(3), 706–710 [in English]
- Shamshina, I. (2018). Professional competences necessary for the bachelor-degree-holding engineer specialising in engineering industries. Pacific Science Review, 16, 2, 85-88. 10.1016/j.pscr.2014.08.018 [in English]
- 14 Al-Samarraie, & Saeed, H. (2018). A systematic review of cloud computing tools for collaborative learning: Opportunities and challenges to the blended-learning environment”. Computers & Education. 124. 77-91. 10.1016/j.compedu.2018.05.016 [in English]
- Jingwei, L. P., Antonenko, D. & Wang, J. (2019). Trends and issues in multimedia learning research in 1996–2016: A bibliometric analysis. Educational Research Review, 28, 100282. 10.1016/j.edurev.2019.100282 [in English].
- Bogachkov, Yu. М. & Ukhan, P. S. (2023). Immersive synthetic learning space using VR elements. Information technologies and learning tools, 94, 2, 178–200 [in English].
- Klochek, H., Hryhorii, D. & Baraniuk, O. (2019). Word and slide in a lecture: the problem of synergetic effect. Information techologies and learning tools, 72 (4), 26-40 doi.org/10.33407/itlt.v72i4.2480. [in English].
- Fan, H., Zhou, B. & Wang, H. (2021). A probe into the high-tech equipment system of culture and tourism integration industry. 2021 International Conference on Culture-oriented Science & Technology (ICCST), Beijing, China, 575-579. doi: 10.1109/ICCST53801.2021.00125.[in English].
- Limano, Ferric. (2023). New digital culture metaverse preparation digital society for virtual ecosystem. E3S Web of Conferences, 388. doi:10.1051/e3sconf/202338804057. [in English].
- Luo, Y., Chen, J., Ren, S., Luo, L. & Chen, T. (2017). Study on deep learning political culture communication system in universities under the perspective of postmodern media. 2017 International Conference on Robots & Intelligent System (ICRIS), Huai An City, China, 312-316. doi: 10.1109/ICRIS.2017.85. [in English]
- Wang, S., Zhong, & Chen, L. (2019). The past, present, and future of media literacy education research theme: a network and cluster analysis of literature. 2019 International Joint Conference on Information, Media and Engineering (IJCIME), Osaka, Japan, 78-82. doi: 10.1109/IJCIME49369.2019.00025. [in English]
- Zang, Yu. (2024). Embodiment of digital art elements in traditional cultural and creative product design based on virtual reality technology. Applied Mathematics and Nonlinear Sciences, 9, 10.2478/amns-2024-0103. [in English]
- Hlynsky, Y. M., Fedasiuk, D. V. & Riazhska, V. A. (Глинський Ю.М., Федасюк Д.В., Ряжська В.А.). (2018). Development and usage of the electronic video resourses for educational purposes. (Розроблення і використання електронних відеоресурсів навчального призначення). Information techologies and learning tools (Інформаційні технології та засоби навчання), 58, 2, 67-78. 10.33407/itlt.v58i2.1580 [in Ukrainian]
- Babenko, D., Dotsenko, N. & Gorbenko, O. (2023). Technology of Creation Term Papers in Electrical Engineering Dicsiplines in the Online Learning Environment. 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES), Kremenchuk, Ukraine, 1-5. doi: 10.1109/MEES61502.2023.10402391. [in English]
- Plackett, R. L. (1983). Karl Pearson and the Chi-Squared Test. International Statistical Review. International Statistical Institute (ISI), 51 (1), 59–72. 10.2307/1402731. JSTOR 1402731[in English]
Стаття надійшла до редакції: 11.04.2024
Як цитувати статтю: |
Бабенко Д.В., Доценко Н. А., Горбенко О. А., Полянський П. М., Іванов Г. О. Реалізація підходу змішаного навчання в умовах системи управління навчанням закладу вищої освіти (in English). Modern Economics. 2024. № 44(2024). С. 6-13. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-01. |
Babenko D., Dotsenko N., Gorbenko O., Polyansky P., Ivanov G. (2024). Implementation of the Blended Learning Approach in the Conditions of the Learning Management System of the Higher Education Institution. Modern Economics, 44(2024), 6-13. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-01. |