УДК 37.09-005.94 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V49(2025)-01 |
Бабенко Д.В., кандидат технічних наук, професор, перший проректор, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0003-2239-4832
e-mail: babenko@mnau.edu.ua
Доценко Н. А., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальнотехнічних дисциплін, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0003-1050-8193
e-mail: dotsenkona@mnau.edu.ua
Полянський П. М., кандидат економічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри загальнотехнічних дисциплін, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5661-8166
e-mail: polyanskypm@mnau.edu.ua
Баранова О.В., асистент кафедри загальнотехнічних дисциплін, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-4871-8914
e-mail: baranova.ovprime@gmail.com
Застосування системи управління навчанням для формування агроекологічної компетентності майбутніх інженерів
Анотація Сучасний аграрний сектор вимагає від майбутніх інженерів не лише глибоких технічних знань, а й сформованої агроекологічної компетентності, що передбачає інтеграцію екологічних принципів у професійну діяльність інженерів, що забезпечить їхню здатність розробляти та впроваджувати технології, спрямовані на збереження довкілля та раціональне використання природних ресурсів. Одним із ефективних інструментів для розвитку цієї компетентності є система управління навчанням, яка надає можливість створювати інтерактивні навчальні матеріали, організовувати дистанційне навчання, здійснювати моніторинг успішності студентів та стимулювати їхню самостійну навчальну діяльність.
У статті описано особливості застосування системи управління навчанням для формування агроекологічної компетентності майбутніх інженерів.
Окреслено основні характеристики агроекологічної компетентності майбутніх інженерів, яка формується засобами LMS. Представлена технологія застосування системи управління навчанням з метою формування агроекологічної компетентності майбутніх інженерів, яка включає інженерний та цифровий компонент застосування інструментів LMS. В дослідженні окреслено засоби навчання для формування цих компонентів окресленої технології. Здійснено експериментальне дослідження, в ході якого здобувачі вищої освіти інженерних спеціальностей застосовували систему управління навчанням для формування агроекологічної компетентності. Отримані результати до та після експерименту перевіряли за допомогою статистичного критерію Пірсона. Визначено, що здобувачі вищої освіти, які застосовували окреслену технологію, мають вищі результати якості знань.
Окреслена технологія формування агроекологічної компетентності в умовах LMS закладів вищої освіти враховує специфіку аграрної галузі та сприяє органічному інтегруванню аудиторного навчання та використання цифрового навчального середовища з метою нівелювання освітніх викликів сьогодення. Результатом запропонованої технології є набуття якісних знань та формування агроекологічної компетентності в умовах системи управління навчанням вищого навчального закладу.
Ключові слова: здобувачі вищої освіти інженерних спеціальностей; система управління навчанням; заклади вищої освіти; агроекологічна компетентність.
Література:
- Babenko, D. et al. (2024). Implementation of the Blended Learning Approach in the Conditions of the Learning Management System of the Higher Education Institution. Modern Economics, 44(2024), 6-13. https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-0.
- Baas, Marjon, Van der Rijst, Roeland, Huizinga, Tjark, Van den Berg, Ellen, & Admiraal, Wilfried. (2022). Would you use them? A qualitative study on teachers’ assessments of open educational resources in higher education. The Internet and Higher Education, 54, 100857. ISSN 1096-7516. doi:10.1016/j.iheduc.2022.100857.
- Guillén-Yparrea, N., Hernández-Rodríguez, F., & Ramírez-Montoya, M. S. (2023). Intercultural engineering mindsets for sustainable development alliance. 2023 World Engineering Education Forum – Global Engineering Deans Council (Monterrey, Mexico, 23–27 October 2023). Monterrey, 2023. https://doi.org/10.1109/weef-gedc59520.2023.10343665.
- Batsurovska, I. et al. (2023). The creation of educational video content in the learning management system of higher education institution. Modern Economics, 42(1), 5-11. https://doi.org/10.31521/modecon.v42(2023)-01.
- Batsurovska, I. V. (2021). Technological model of training of Masters in Electrical Engineering to electrical installation and commissioning. Journal of Physics: Conference Series, 1946(1), 012015. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1946/1/012015.
- Binali, T., Tsai, C.-C., & Chang, H.-Y. (2021). University students’ profiles of online learning and their relation to online metacognitive regulation and internet-specific epistemic justification. Computers & Education, 175, 104315. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104315.
- Grosemans, I., & De Cuyper, N. (2021). Career competencies in the transition from higher education to the labor market: Examining developmental trajectories. Journal of Vocational Behavior, 128, 103602. https://doi.org/10.1016/j.jvb.2021.103602.
- Dotsenko, N. (2022). The technology of application online learning platforms in electrical engineering education. 2022 IEEE 4th International Conference on Modern Electrical and Energy System (Kremenchuk, Ukraine, 20–23 October 2022). Kremenchuk. https://doi.org/10.1109/mees58014.2022.10005776.
- Jiang, D., Dahl, B., Chen, J., & Du, X. (2023). Engineering students’ perception of learner agency development in an intercultural PBL (problem-and project-based) team setting. IEEE Transactions on Education, 1–11. https://doi.org/10.1109/te.2023.3273177.
- Kiv, A. E., Merzlykin, O. V., Modlo, Y. O., Nechypurenko, P. P., & Topolova, I. Y. (2019). The overview of software for computer simulations in profile physics learning. CTE Workshop Proceedings, 6, 352–362. https://doi.org/10.55056/cte.396.
- Liu, J. (2022). A study of intercultural competence under CLIL with the assistance of e-learning–a case study of English education of Chinese culture. 2022 3rd International Conference on Education, Knowledge and Information Management (Harbin, China, 21–23 January 2022). Harbin. https://doi.org/10.1109/icekim55072.2022.00196.
- Lucas, M. et al. (2020). The relation between in-service teachers’ digital competence and personal and contextual factors: What matters most? Computers & Education, 160, 104052. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104052.
- Limon, M. R., Vallente, J. P. C., Chua, C. T., & Rustia, A. S. (2022). Situating curriculum in context: Using Glatthorn’s Standards-Based Curriculum Development Model to contextualize food safety learning competencies. Food Control, 132, 108538. https://doi.org/10.1016/j.foodcont.2021.108538.
- Mintii, I. S. et al. (2021). Current state and prospects of distance learning development in Ukraine. AREdu 2021: 4th International Workshop on Augmented Reality in Education (Kryvyi Rih, May 11 2021). Kryvyi Rih, 41-55.
- Al-Samarraie, H., & Saeed, N. (2018). A systematic review of cloud computing tools for collaborative learning: Opportunities and challenges to the blended-learning environment. Computers & Education, 124, 77-91. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.05.016.
- Jingwei, L. P., Antonenko, D., & Wang, J. (2019). Trends and issues in multimedia learning research in 1996–2016: A bibliometric analysis. Educational Research Review, 28, 100282. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2019.100282.
- Yatsyna, O. F. (2021). Development of students’ professional competence in conditions of distance learning. Innovate Pedagogy, 2(31), 84–92. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/31-2.16.
- Klochek, H., Hryhorii, D., & Baraniuk, O. (2019). Word and slide in a lecture: The problem of synergetic effect. Information Technologies and Learning Tools, 72(4), 26-40. https://doi.org/10.33407/itlt.v72i4.2480
- Fan, H., Zhou, B., & Wang, H. (2021). A probe into the high-tech equipment system of culture and tourism integration industry. 2021 International Conference on Culture-Oriented Science & Technology (ICCST), Beijing, China, 575-579. https://doi.org/10.1109/ICCST53801.2021.00125.
- Limano, Ferric. (2023). New digital culture metaverse preparation digital society for virtual ecosystem. E3S Web of Conferences, 388. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202338804057.
- Jung, S.-A. (2023). An effect on sustainable urban ecological environment perception of environment-friendly urban agricultural education. The Global Association of Applied Liberal Arts Studies, 1(1), 71–90. https://doi.org/10.58990/galas.2023.1.1.71.
- Zang, Y. (2024). Embodiment of digital art elements in traditional cultural and creative product design based on virtual reality technology. Applied Mathematics and Nonlinear Sciences, 9. https://doi.org/10.2478/amns-2024-0103.
- Bolzan de Rezende, L. et al. (2021). Main competencies to manage complex defence projects. Project Leadership and Society, 2, 100014. https://doi.org/10.1016/j.plas.2021.100014.
- Idrees, H., Xu, J., Haider, S. A., & Tehseen, Sh. (2021). A systematic review of knowledge management and new product development projects: Trends, issues, and challenges. Journal of Innovation & Knowledge, 8(1003504), 1–10. https://doi.org/10.1016/j.jik.2023.100350.
Стаття надійшла до редакції: 18.02.2025
Як цитувати статтю: |
Бабенко Д. В., Доценко Н. А., Полянський П. М., Баранова О. В. Застосування системи управління навчанням для формування агроекологічної компетентності майбутніх інженерів (in English). Modern Economics. 2025. № 49(2025). С. 6-14. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V49(2025)-01. |
Babenko D, Dotsenko N, Polyansky P, Baranova O. (2025). Application of a Learning Management System for the Formation of Agroecological Competence of Future Engineers. Modern Economics, 49(2025), 6-14. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V49(2025)-01. |