УДК 339.1 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-23 |
Мангушев Д. В., кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Україна, Харків
ORCID ID: 0001-8795-164X
e-mail: d.v.mangushev@karazin.ua
Пихтін А. В., магістрант кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Україна, Харків
ORCID ID: 0000-0003-0166-7969
e-mail: pykhtin222@gmail.com
Застосування інструментів цифрового маркетингу для підвищення ефективності підприємницької діяльності
Анотація. Визначено, що до переваг цифрового маркетингу слід віднести краще охоплення аудиторії, можливість збирати чіткі та деталізовані дані, гнучкий підхід, інтерактивність, відсутність територіальних обмежень при реалізації маркетингових ідей, легкість доступу до ресурсу, управління маркетинговими заходами в режимі реального часу. Метою дослідження є обґрунтування та розроблення теоретичних і практичних засад застосування інструментів цифрового маркетингу для підвищення ефективності підприємницької діяльності. На основі аналізу визначень поняття «цифровий маркетинг» запропоновано власне визначення: це маркетинг товарів та послуг, що здійснюється за допомогою цифрових каналів та інструментів у віртуальному та реальному середовищах задля ефективної взаємодії з наявними та потенційними споживачами. До основних трендів цифрового маркетингу віднесено зростання популярності відеоконтенту, соціальні мережі та месенджери як канали просування, багатоканальний маркетинг, робота з «великими даними», мобільний контент тощо. Доведено, що в умовах сьогодення з метою персоналізації контенту для клієнтів підприємств доцільно застосовувати сучасні технології, такі як штучний інтелект, машинне навчання, прийняття рішень на основі аналізу «великих даних», доповненої реальності тощо.
Ключові слова: маркетинг, цифровий маркетинг, інтернет-маркетинг, контент, контекстна реклама, соціальні медіа.
Література:
- Бєлікова О. Ю., Фоміченко І. П., Шашко В. О., Ніколаєва Ю. В. Тенденції розвитку цифрового маркетингу як інноваційного інструменту управління підприємствами. Вісник економічної науки України. 2020. № 2 (39). С. 133-138.
- Білик В. В. Інструменти цифрового маркетингу в умовах трансформації комунікацій сучасної організації. Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія Економіка. 2020. Вип. 825. С. 33-40.
- Гарматюк О. В. Ефективність застосування цифрового маркетингу для збільшення збуту продукції. Вісник Українсько-туркменського культурно-освітнього центру: міждисциплінарний науковий збірник. 2018. Вип.2. Ч. ІІ. С. 224-229.
- Люльчак З. С. Стан та перспективи розвитку digital-маркетингу. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика. № 749. C. 200–206.
- Марчук О. О. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент управління. Економіка і суспільство. 2018. № 17. С. 296-299.
- Окландер М. А. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». № 12. С. 362-371.
- Полях С. С. Сутність, інструменти та методи digital-маркетингу у сучасному бізнесі. Стратегія економічного розвитку України : збірник наукових праць. 2020. Вип. 46. С. 55–65.
- Романенко Л. Цифровий маркетинг: сутність та тенденції розвитку. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. 2019. № 23. С. 80-84.
- Рубан В. В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2018. Вип. 30. Ч. 1. С. 143-146.
- Соколовська З. М., Капустян І. В. Використання концепцій цифрового маркетингу в діяльності фармацевтичного підприємства. Маркетинг і цифрові технології. 2017. Т. 1. № 2. С. 77-91.
- Сохецька А. В. Цифрові маркетингові інструменти для розвитку бізнесу: ретроспективний аналіз, сучасні тенденції, напрями розвитку. Причорноморські економічні студії. Вип. 50-1. С. 7-12.
- Христофорова О. М., Пугачова В. І. Стан та перспективи розвитку digital-маркетингу. Альманах науки. 2019. № 6/1. С. 24-29.
- Чеморда П. О. Цифрові маркетингові канали комунікацій і бар’єри їх впровадження на малих і середніх підприємствах. Бізнес Інформ. 2020. № 6. C. 378–384.
- 2021 – 2022 digital marketing trends: 25 practical recommendations to implement. URL: https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/digital-marketing-trends-innovation/ (дата звернення: 24.11.2021).
- 9 digital marketing trends to get ahead of in 2022. URL: https://99designs.com/blog/marketing-advertising/digital-marketing-trends/ (дата звернення: 24.11.2021).
- Introducing the 2022 Global Marketing Trends. URL: https://www2.deloitte.com/nl/nl/pages/customer-and-marketing/articles/global-marketing-trends-2022.html (дата звернення: 24.11.2021).
- Top 31 Digital Marketing Trends in 2021: Latest Trends You Must Know. URL: https://iide.co/blog/digital-marketing-trends-india/ (дата звернення: 24.11.2021).
Стаття надійшла до редакції: 20.12.2021
Як цитувати статтю: |
Мангушев Д. В., Пихтін А. В. Застосування інструментів цифрового маркетингу для підвищення ефективності підприємницької діяльності. Modern Economics. 2021. № 30(2021). С. 147-152. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-23. |
Mangushev D., Pykhtin A. (2021). Application of digital marketing tools to increase the efficiency of entrepreneurial activity. Modern Economics, 30(2021), 147-152. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-23. |