УДК 658.153
Януш Нестерак, доктор економічних наук, професор Економічного університету в Кракові, Польща
Маліновська О. Я., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки та менеджменту, Львівський національний університет ім. Івана Франка, м. Львів, Україна
РОЛЬ БЕНЧМАРКІНГУ В ПРОЦЕСІ КОНТРОЛІНГУ КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
Метою статті є дослідження теоретичних поглядів економічної природи бенчмаркінгу та обґрунтування його ролі в процесі контролінгу капіталу підприємства. У результаті дослідження сутності, ключових елементів бенчмаркінгу обґрунтовано його роль в процесі контролінгу капіталу підприємства, яка проявляється у постійному відстеженні та впровадженні кращих результатів функціонування капіталу та досвіду управління ним. Було з’ясовано, що для підвищення ефективності процесу контролінгу капіталу підприємства недостатнім є порівняння показників його функціонування з показниками інших підприємств. Необхідним є також створення системи моніторингу, яка забезпечить встановлення відхилень запланованих показників функціонування капіталу від фактичних та оцінку їх значущості. Перспективами подальших наукових досліджень у даному напрямі є визначення видів бенчмаркінгу, особливостей технології їх проведення.
Ключові слова: бенчмаркінг, контролінг, капітал підприємства, підприємство, порівняльний аналіз.
Література:
- Захарченко В. І. Інноваційний менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки : навчальний по¬сібник / В. І. Захарченко, Н. М. Корсікова, М. М. Меркулов. – К. : Центр навчальної літератури, 2012. – 448 с.
- Рейдер Р. Бенчмаркинг как инструмент определение стратегии и повишение прибили. – М. : РИА «Стандарти и каче¬ство», 2007. – 248 с.
- Диденко Ю. Ю. Исследование концепции бенчмар¬кинга затрат как части методологии всеобщего менеджмента качества / Ю. Ю. Диденко, Т. П. Соболева // Бізнес Інформ. – 2011.– № 1. – С. 107–109.
- Криворучко О. М. Основні положення бенчмаркінгу бізнес-процесів АТП / О. М. Криворучко, Ю. О. Сукач // Еконо¬міка транспортного комплексу : зб. наук. пр. – 2012. – Вип. 20. – С. 78–89.
- Darrell K. Rigby Managment tools/ Rigby K. Darrell. – Boston.: Bain & Company, Inc. – 2013. – p. 14 – 15.
- Стариков В. В. Бенчмаркинг – путь к совершенству [Електронний ресурс] / В. В. Стариков // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. – № 4. – Режим доступу : http://www.mavriz.ru/articles/rubric/?rubric=18
- Харрингтон Х. Дж. Бенчмаркинг в лучшем виде. 20 шагов к успеху / Х. Дж. Харрингтон, Дж. С. Харрингтон. – С-Пб. : Питер, 2004. – 176 с.
- Сamp R. C. Benchmarking. The Search for Industry Best Practices That Lead to Superior Performance. – ASQC Industry Press, Milwaukee, Wisconsin, 1989. – p. 299.
- Щегельська О. Реінжиніринг бізнес-процесів – необ¬хідність в умовах динамічного ринку / О. Щегельська // Управ¬ление компанией. – 1999. – № 1-2. – С. 13–19.
- Карпенко Н. В. Бенчмаркінг бізнес-процесів на під¬приємствах малого та середнього бізнесу / Н. В. Карпенко // Ме¬ханізм регулювання економіки. –2007. – № 4. – С. 138 – 145.
- Мойсеєнко І. Бенчмаркінг як метод фінансового контролінгу діяльності підприємства / І. Мойсеєнко // Економіка АПК. – 2002. – № 9. – С. 237–242.
- Сабліна Н. В. Контролінг в управлінні витратами підприємств промислового залізничного транспорту : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» / Н. В. Сабліна. – Х., 2009. – 20 с.