УДК 341.75(100):395.83 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-06 |
Кухарик В. В., кандидат економічних наук, старший викладач кафедри міжнародних економічних відносин та управління проектами Волинського національного університету імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна
ORCID ID: 0000-0003-3389-5181
e-mail: kucharyk.viktoria@vnu.edu.ua
Особливості етикету дарування ділових подарунків у різних країнах
Анотація. У статті здійснено дослідження етикету дарування подарунків у різних країнах світу. Зазначено, що взаємне спілкування стає все більш універсальним явищем для людей з різним культурним походженням. Обґрунтовано думку про те, що, дарування подарунків може не лише виражати різні види емоцій між діловими партнерами, сприяти зменшенню взаємного непорозуміння чи конфлікту, скороченню взаємної емоційної дистанції та зміцнювати стосунки, а й навпаки, може покласти край перспективному контракту. Відзначено, що діловий етикет відіграє вирішальну роль у безперебійному розвитку міжнародної ділової діяльності. Установлено, що обмін подарунками має багатовікову історію та ще з часів глибокої давнини високі іноземні гості завжди прибували в іншу країну з багатими дарами.
Систематизовано країни відповідно до традицій прийняття подарунків: країни, в яких бізнес-партнери очікують на подарунок; країни, в яких очікують, але під час наступної зустрічі; країни, в яких не очікують, або обмінюються подарунками нечасто. Досліджено етикет дарування ділових подарунків у декількох представників від кожної групи.
Ключові слова: : етикет; ділові подарунки; дарування подарунків; хабар; бізнес-партнери.
Література:
- Єфремова К. В., Лобко М. С. Мистецтво дипломатичного протоколу як інструмент ділової комунікації. Право та інноваційне суспільство: електрон. наук. вид. №2 (15). С. 35-39. DOI 10.37772/2309-9275-2020-2(15)-6. URL : https://apir.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/Yefremova_Lobko15.pdf (дата звернення : 15.05.2022 р.).
- Новиков К. Дарча грамотність. Інтернет-журнал «Закон і Бізнес». 2006. URL : https://zib.com.ua/ua/print/2683-darcha_gramotnist.html (дата звернення : 5.05.2022 р.).
- Рощупкін С. В. Особливості обмеження щодо одержання подарунків в країнах Західної Європи. Підприємництво, господарство і право. 2019. № 8 (286). С. 120–125. URL : http://pgp-journal.kiev.ua/archive/2019/12/69.pdf (дата звернення : 15.05.2022 р.).
- Рощупкін С. В. Система заборон та обмежень щодо одержання дарунків на прикладі законодавства США. Науковий вісник Національної академії внутрішніх справ. 2018. № 4 (109). С. 393-401. URL : http://elar.naiau.kiev.ua/bitstream/123456789/14018/1/document_p393-401.pdf (дата звернення : 10.05.2022 р.).
- Acceptance of gifts, benefits and hospitality. URL : https://www.gov.uk/government/publications/acceptance-of-gifts-benefits-and-hospitality/acceptance-of-gifts-benefits-and-hospitality (дата звернення : 18.05.2022р.).
- Adam Graycar and David Jancsics (2017). Gift Giving and Corruption. International Journal of Public Administration, Vol. 40, No. 12, P. 1013–1023. 14-19 https://doi.org/10.1080/01900692.2016.1177833. URL : https://www.researchgate.net/publication/303848950_Gift_Giving_and_Corruption. (дата звернення : 20.05.2022 р.).
- Bolivian Customs : Business Etiquette. URL : https://www.boliviabella.com/business-etiquette.html (дата звернення : 11.05.2022 р.).
- Brazil Cultural Etiquette. URL : http://web.sut.ac.th/cia/2017/CulturalEtiquette/BrazilCulturalEtiquette.pdf (дата звернення : 12.05.2022 р.).
- Business etiquette in the UK. URL : https://www.southampton.ac.uk/fblaplacements/files/2014/05/Business-etiquette-in-the-UK.pdf (дата звернення : 19.05.2022 р.).
- Business Etiquettes and Customs Malaysia. URL : https://www.winglobally.ch/wp-content/uploads/2020/07/pdf (дата звернення : 09.05.2022 р.).
- Business etiquettes and customs. URL : https://www.winglobally.ch/wp-content/uploads/2021/06/Finland.pdf (дата звернення : 10.05.2022 р.).
- Cultural Guide to Malaysia. URL : https://www.hw.ac.uk/news/doc/HWU_Malaysia_Cultural_awareness_ document_190315.pdf (дата звернення : 14.05.2022 р.).
- Fisher J. (2007) Business marketing and the ethics of gift giving. Industrial marketing management. vol. 36, no.1, p.99-108. https://isiarticles.com/bundles/Article/pre/pdf/19622.pdf (дата звернення : 17.05.2022 р.).
- Gift Giving Etiquette in Saudi Arabia. URL : https://uniquegifter.com/gift-giving-etiquette-in-saudi-arabia/ (дата звернення : 11.05.2022 р.).
- International Gift Giving Etiquette – Brazil. URL : http://www.1worldglobalgifts.com/brazilgiftgivingetiquette.htm (дата звернення : 08.05.2022 р.).
- International Gift Giving Etiquette – China. URL : http://www.1worldglobalgifts.com/chinagiftgivingetiquette.htm (дата звернення : 16.05.2022 р.).
- International Gift Giving for Business Worldwide. URL : https://www.cyborlink.com/besite/international_gift_giving.htm (дата звернення : 07.05.2022 р.).
- Jeff Galak, Julian Givi, Elanor F. Williams (2016). Why Certain Gifts Are Great to Give but Not to Get: A Framework for Understanding Errors in Gift Giving. Current Directions in Psychological Science. Vol. 25(6) 380–385 https://doi.org/10.1177/0963721416656937 URL : https://www.researchgate.net/publication/303848950_Gift_Giving_and_ Corruption. (дата звернення : 21.05.2022 р.).
- Jingguang Li (2020). A Brief Analysis on the Differences of Gift-giving Culture and Its Origins Between China and Western Countries Advances in Social Science, Education and Humanities Research, volume 490. p. 554-558 URL : DOI: 10.2991/assehr.k.201127.110. https://zib.com.ua/ua/print/2683-darcha_gramotnist.html(дата звернення : 19.05.2022 р.).
- Keyi Liu (2020). Study on ethical gift-giving practice in corporates Academic Journal of Business & Management, 2(2); p. 14-19 DOI: 25236/AJBM.2020.020203. URL : https://francis-press.com/papers/1505 (дата звернення : 10.05.2022 р.).
- Knives are not given away. URL : https://coltellimania.com/en/knives-are-not-given-away/ (дата звернення : 16.05.2022 р.).
- MagdalenaOrłowska. Wpływzasadetykietybiznesowejnarozwójpolsko-chińskiejwspółpracygospodarczej. URL : http://pchrb.pl/wp-content/uploads/2020/03/4-edycja-1.pdf (дата звернення : 17.05.2022 р.).
- Michel André Maréchal, Christian Thöni (2018). Hidden Persuaders: Do Small Gifts Lubricate Business Negotiations? Management Science. 65 (8). Р. 1-28. DOI: 10.1287/mnsc.2018.3113. URL : https://www.researchgate.net/publication/328008501_Hidden_Persuaders_Do_Small_Gifts_Lubricate_Business_Negotiations. (дата звернення : 19.05.2022 р.).
- Mitä liikelahjat ovat? URL : https://unisoncoffee.fi/blogs/artikkelit/liikelahjat-miksi-ne-ovat-tarkeita (дата звернення : 12.05.2022 р.).
- Orłowski T. (2015). Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta, PISM, Warszawa, p. 480. URL : https://akademiaszczescboze.files.wordpress.com/2015/11/protokol_dyplomatyczny__miedzy_tradycja_a_nowoczesnoscia_-_tekst.pdf (дата звернення : 15.05.2022 р.).
- Pietkiewicz E. (1998). Protokół dyplomatyczny. Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Warszawa
- United Kingdom : Business Practices. URL : https://santandertrade.com/en/portal/establish-overseas/united-kingdom/business-practices (дата звернення : 19.05.2022 р.).
Стаття надійшла до редакції: 25.05.2022
Як цитувати статтю: |
Кухарик В. В. Особливості етикету дарування ділових подарунків у різних країнах. Modern Economics. 2022. № 33(2022). С. 44-49. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-06. |
Kukharyk V. (2022). Business gift giving etiquette features in different countries. Modern Economics, 33(2022), 44-49. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-06. |