УДК 640.43-029:33 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-18 |
Павлюк С. І. кандидат економічних наук, доцент кафедри готельно-ресторанної справи та організації бізнесу, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-9093-5237
e-mail: svetlanapavliyk@gmail.com
Організація бізнес-процесів у готельно-ресторанному бізнесі
У статті розглянуто теоретичні аспекти організації основних бізнес-процесів в готельно-ресторанному бізнесі. Зауважено, що розвиток сучасного суспільства характеризується певними змінами щодо переорієнтації з економіки виробництва на економіку обслуговування. Саме готельно-ресторанна сфера є однією з прибуткових та найперспективніших економічних систем, що розвиваються найбільш швидкими темпами. Встановлено, що задоволення та орієнтація на потреби споживачів вимагає від власників закладів готельно-ресторанного господарства швидко реагувати на їх мінливі вимоги й приймати раціональні управлінські рішення. Узагальнено, що діяльність закладів готельного господарства зосереджена на основних бізнес-процесах, зокрема, ведення готельного господарства; постачання необхідних ресурсів; прибуття та вибуття гостей; виробництва й подачі їжі та напоїв. Крім того, зауважено, що розглянуті типові бізнес-процеси можуть бути доповненні іншими, при цьому керівництво готелю має створити власну методологію їх розробки, і при цьому мати повну інформацію щодо управління якістю. Досліджено, що впровадження процесного підходу відображається на гнучкості закладу розміщення, його здатності до впровадження інновацій та реінжинірингу бізнес-процесів з метою забезпечення потреб й очікувань споживачів послуг. Акцентовано, що тісний взаємозв’язок між функціональними підрозділами готелю та між співробітниками призводить до їх більшого внеску в реалізації конкурентних переваг, сприяє налагодженню командної роботи та співпраці. Така організація бізнес-процесів сприяє фокусуванню уваги на задоволеності гостей, та як наслідок підвищення продуктивності праці та прибутковості.
Ключові слова: бізнес-процес; процесний підхід; заклад готельного господарства; послуга; потреба.
Література:
- Krstic B., Kahrovic E., Stanisic T. Business process management in hotel industry: a proposed framework for operating processes. 2015. 61(4):21-34. 21-34. URL : https://www.ekonomika.org.rs/en/PDF/ekonomika/2015/clanci4/3.pdf (дата звернення: 15.02.2023).
- Porter, M. E. (1985). Competitive Advantage: Creating & Sustaining Superior Performance. New York, NY : The Free Press. URL : http://resource.1st.ir/PortalImageDb/ScientificContent/182225f9-188a-4f24-ad2a-05b1d8944668/Competitive%20Advantage.pdf (дата звернення: 15.02.2023).
- Davenport T. H. Business Innovation, Reengineering Work through Information Technology. Boston : Harvard Business School Press, 1993. URL : https://www.academia.edu/3284109/Process_innovation_reengineering_work_through_information_technology (дата звернення: 15.02.2023).
- Попова С. Ю., Слащева А. В. Сімакова О. О., Пусікова О. А., Пшиннік В. О. Інноваційні підходи до моделювання бізнес-процесів підприємств готельно-ресторанного господарства. Вісник Хмельницького національного університету. 2020. № 5 151-155. URL : http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/01/29-20.pdf (дата звернення: 15.02.2023).
- Cівашенко Т. В., Панасюк І. П. Теоретичні засади управління бізнес-процесами у підприємствах ресторанного господарства. Приазовський економічний вісник. 2019. Випуск 3(14). С. 231-236 URL : http://pev.kpu.zp.ua/journals/2019/3_14_uk/40.pdf (дата звернення: 15.02.2023).
- Миронова О. О. Проблеми ідентифікації і опису бізнес-процесів підприємства. Економіка АПК. 2010. № 11. С. 57-60. URL : http://www.agrosvit.info/pdf/11_2010/14.pdf (дата звернення: 15.02.2023).
- Луцяк В. В., Польова О. Л., Ставська Ю. В., Мостенська Т. Г. (2019). Управління бізнес-процесами в ГРС : навч. посіб. Вінниця : ВНАУ. 331 с.
- Як правильно організувати бізнес-процеси в готелі. Ribashotelsgroup URL : https://ribashotelsgroup.ua/blog/organizatsiya-biznes-protsessov-v-otele-i-ih-roly-v-uvelichenii-pribili/. (дата звернення: 15.02.2023).
- Д’яконова, А., Трішин, Ф., & Коротич, О. (2021). Реінжиніринг бізнес-процесів як сучасний інструмент успішного розвитку ресторанного господарства. Економіка та суспільство, (29). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-28. (дата звернення: 15.02.2023).
- Yakushev, O. (2020). Інноваційні технології в управлінні бізнес-процесами підприємств сфери готельно-ресторанних та туристичних послуг. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації, 3(2), 195-208. https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.2.2020.219696. (дата звернення: 15.02.2023).
Стаття надійшла до редакції: 03.04.2023
Як цитувати статтю: |
Павлюк С. І. Організація бізнес-процесів у готельно-ресторанному бізнесі. Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 117-124. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-18. |
Pavliuk Svitlana (2023). Business processes organization in the hotel and restaurant business. Modern Economics, 38(2023), 117-124. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-18. |