УДК 65.016 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-21 |
Полюхович М. В., аспірант кафедри менеджменту та бізнесу, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-1813-5371
e-mail: marinopol@gmail.com
Конкурентна стратегія розвитку підприємства як сучасний ефективний інструмент менеджменту
Анотація. У статті досліджено сутність стратегії як одного з інструментів менеджменту підприємства, що в сучасному світі має суттєве значення для успішної діяльності підприємства незалежно від його галузевої приналежності чи інших характеристик. Було проаналізовано сутність кількох різновидів стратегій («стратегія розвитку підприємства», «конкурентна стратегія») та досліджено існуючі класифікації стратегій. Зважаючи на турбулентність навколишнього середовища, посилення конкурентної боротьби майже у всіх секторах економіки та прагнення підприємств до розвитку, було зроблено припущення щодо того, що поєднання кількох стратегій, зокрема, стратегії розвитку підприємства та конкурентної стратегії в одну комплексну стратегію може виявитись досить ефективним інструментом менеджменту. На підставі проведеного аналізу автором також було запропоновано нове поняття «конкурентної стратегії розвитку підприємства» та розроблено нову класифікацію стратегій.
Ключові слова: стратегія; стратегія розвитку підприємства; конкурентна стратегія; конкурентна стратегія розвитку підприємства; класифікація стратегій.
Література:
- Дикань В. Л., Зубенко В. О. , Маковоз О. В. , Токмакова І. В. , Шраменко О. В. Стратегічне управління : навч. посіб. К. : «Центр учбової літератури», 2013. 272 с.
- Минцберг Г. Школы стратегий. Под общ. ред. Ю. Каптуревского. СПб. : Питер., 2002. 330 с.
- Тридцать шесть стратагем. Китайские секреты успеха/Перевод с кит. В.В.Малявинаю. М.: Белые альвы, 2000. 192 с.
- Nickols F. Strategy. Definitions & Meanings. 2016. URL: https://www.nickols.us/strategy_definitions.pdf (дата звернення: 13.11.2019).
- Nickols F. Three Forms of Strategy: General, Corporate & Competitive. 2016. URL: http://www.nickols.us/three_forms.pdf (дата звернення: 13.11.2019).
- Ramon Casadesus-Masanell, Joan Enric Ricart. From Strategy to Business Models and to Tactics. Harvard Business School Working Paper. 10-036. Noveber, 2009.
- Пономаренко В. С., Пушкар О. І., Тридід О. М. Стратегічне управління розвитком підприємства : навчальний посібник. Харків : ХДЕУ, 2002. 640 с.
- Drucker P. F. with J. A. Maciariello. Management: tasks, responsibilities, practices. Revised edition. HarperCollins Publishers, 2008. 573 p.
- Менеджмент організацій : підруч. / Л. І. Федулова, І. В. Сокирник, В. В. Стадник, М. А. Йохна, О. С. Новикова, Є. Г. Рясних. К. : Либідь, 2004. 446 c.
- Ансофф И. Стратегическое управление / Сокр. пер. с англ. М.: Экономика, 1989. 520 с.
- Дафт Р. Л. Менеджмент. СПб : Питер, 2001. 832 с.
- Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. СПб : Питер Ком, 1999 896 с.
- Армстронг М. Как стать еще лучшим менеджером / пер. с англ. Днепропетровск: Баланс-Клуб, 2003. 350 с.
- Фатхутдинов Р. А. Стратегический маркетинг : учебник. М. : ЗАО «Бизнес-школа «Интел-Синтез»», 2000. 640 с.
- Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка: 80 000 слов и фразеологических выражений / Российская академия наук. Институт русского языка им. В.В.Виноградова. 4-е изд., дополненное. М.: ООО “ИТИ Технологии», 2003. 944 с.
- Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость / Пер.с англ. под ред. Ю.Н.Каптуревского. Спб : Питер, 2001. 480 с.
- Омае К. Мышление стратега: Искусство бизнеса по-японски / Кеничи Омае; Пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. 215 с.
- Sarbah, A. and Otu-Nyarko, D. (2014) An Overview of the Design School of Strategic Management (Strategy Formulation as a Process of Conception). Open Journal of Business and Management, 2, 231-249.
- Ritson N. Strategic Management. Bookboon, 2011. 52 p.
- Портер Е. Майкл. Конкуренция : Уч.пос. М.: Издательский дом «Вильямс», 2001. 495 с.
- Richard K. Betts. Is Strategy an Illusion? International Security. by the President and Fellows of Harvard College and the Massachusetts Institute of Technology. Vol. 25. 2 (Fall 2000), pp. 5–50.
- Словник Меріам-Вебстер www.merriam-webster.com/dictionary/strategy.
- Freedman Lawrence. Strategy: A History. 2013. Oxford, UK and New York, NY: Oxford University Press. 768 pages
- Meiser W. Jeffrey. Are Our Strategic Models Flawed? Ends + Ways + Means = (Bad) Strategy. The US Army War College Quarterly Parameters. Vol.46. No.4. winter 2016-2017, p.81-91.
- ГерасимчукВ. Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання : навч. посібник. К. : КНЕУ, 2000. 360 с.
- Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. Пер. с французского. СПб.: Наука, 1996. XV+589 c.
Стаття надійшла до редакції: 07.12.2019
Як цитувати статтю: |
Полюхович М. В. Конкурентна стратегія розвитку підприємства як сучасний ефективний інструмент менеджменту. Modern Economics. 2019. № 18(2019). С. 138-144. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-21. |
Poliukhovych, M. (2019). Competitive Enterprise Development Strategy as a Modern Effective Management Tool. Modern Economics, 18(2019), 138-144. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-21. |