УДК 330.341.1:334.784 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-24 |
Топалова С. О., кандидат політичних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, бізнесу та професійних комунікацій, ННІ «Каразінський банківський інститут», Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-0453-0418
e-mail: svitlana.topalova@karazin.ua
Корпоративна культура, орієнтація на клієнта, інновації як функції менеджменту та базові передумови ефективності бізнесу
У статті досліджуються орієнтація на клієнта та інновації як складові корпоративної культури та функціоналу менеджменту. Міра орієнтації на споживача, залучення його до процесу розробки й впровадження інновацій, реалістична оцінка менеджментом орієнтованості підприємства на клієнта розглядаються як головні фактори впливу на ефективність бізнесу. Акцентується увага на взаємозв’язках між типом корпоративної культури, мірою її інноваційності та орієнтації на клієнта, з одного боку, та інноваційністю продуктів чи послуг – з іншого. Приділяється увага аналізу досліджень орієнтації на клієнтів та інноваційності компаній, що працюють на іноземних ринках, здійснюється певна систематизація результатів цих досліджень. Споживачі розглядаються як безпосередні учасники процесу розробки та впровадження інновацій на усіх його етапах. Аналізуються головні наслідки недостатньої орієнтації на споживача – недостатня та надмірна інноваційність продуктів і послуг. Оскільки в сучасній ситуації більше проявляється друга, наводиться її досить наочна ілюстрація на прикладі продуктів ІТ-компаній. Акцентується увага на відмінності оцінок орієнтованості на клієнта менеджерів і споживачів, завищеній самооцінці менеджменту. Сформульовано рекомендації для посилення орієнтації бізнес-структур на клієнта та урівноваження рівня інноваційності продуктів та послуг із потребами клієнта: постійний моніторинг потреб споживачів і клієнтів; ефективна комунікація з ними на усіх етапах розробки інноваційного продукту; «інноваційне просвітництво» для «підтягування» споживачів до рівня інноваційності продуктів чи послуг. Реалізація цих рекомендацій вимагає суттєвих змін корпоративної культури.
Ключові слова: орієнтація на клієнта; інновації; корпоративна культура; менеджмент; бізнес-структура; ефективність бізнесу.
Література:
- Bogers, M., Afuah, A., & Bastian, B. (2010). Users as Innovators : A Review, Critique, and Future Research Directions. Journal of Management, 36(4), 857-875. DOI: https://doi.org/10.1177/0149206309353944
- Edvardsson, B., Gustafsson, A., Kristensson, P., & Witell, L. (2010). Service Innovation and Customer Co-development. P. P. Maglio, C. A. Kieliszewski, & J. C. Spohrer içinde, Handbook of Service Science (s. 561-577). Springer, NY: Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-1-4419-1628-0_24
- Nishikawa, H., Schreier, M., & Ogawa, S. (2013). User-generated versus designergenerated products: A performance assessment at Muji. Intern. J. of Research in Marketing, 160-167. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2012.09.002
- Kohli, A.K., and Jaworski, B.J. (1990). Market Orientation: Design, Research Proposals, and Management Implications. Journal of Marketing, 54(2), 1-18. DOI: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/002224299005400201
- Deshpandé, R., Farley, J. U., & Webster, F. E. (1993). Corporate Culture, Customer Orientation, and Innovativeness in Japanese Firms: A Quadrad Analysis. Journal of Marketing, 57(1), 23–37. DOI:https://doi.org/10.1177/002224299305700102
- Lucas, B.A., Whitwell, G.J., and Heide, J.B. (2013). Why do customers get more than they need? How organizational culture influences decisions about product capabilities. Journal of Marketing, 77(1), 1–12. DOI: https://doi.org/10.1509/jm.10.0182
- Christensen, K.M., Anthony, S.D., and Roth, E.A. (2004). What’s Next: Using Innovation Theories to Predict Industry Change. Harvard Business Press. URL : https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=SZQnfdM9O7wC&oi=fnd&pg=PR7&ots=ZnfmLbySq-&sig=spVulbhmnMhARBbbt5cTpuKkJxM&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false (Last accessed: 90.03.2023).
- Quinn R.E. and Rorbo J. (1983). A Spatial Criteria Model of Performance: Toward a Competing Values Approach to Organizational Analysis. Management Science, 29(3), 363-377.
- Kankam-Kwarteng, C., Donkor, J., Acheampong, S. (2019). Measuring Performance of SMEs Service Firms Customer Orientation and Service Innovation Approach. Journal of Management Research, 19 (2), 103–119.
- Videlska U., Krot K. (2021) Customer Orientation and Innovation – The Perspective of Top-Level Management. Folia Oeconomica Stetinensia 21 (1): 161-174. DOI: 10.2478/foli-2021-0011
Стаття надійшла до редакції: 03.04.2023
Як цитувати статтю: |
Топалова С. О. Корпоративна культура, орієнтація на клієнта, інновації як функції менеджменту та базові передумови ефективності бізнесу . Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 158-163. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-24. |
Topalova S. (2023). Corporate culture, customer orientation, innovation as a function of management and basic prerequisites for business efficiency. Modern Economics, 38(2023), 158-163. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-24. |