УДК 005.336.4(100):378.9:[338.488.2:640.4] |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-1 |
Андрющенко Я. Е., кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри готельно-ресторанної справи і організації бізнесу Миколаївського національного аграрного університету, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-9191-7652
e-mail: andriushchenko@outlook.com
Cучасні тенденції та світовий досвід професійної підготовки фахівців готельного бізнесу
Готельна галузь характеризується нестабільним становищем кадрів. Існує велика кількість закладів вищої освіти, які мають право готувати спеціалістів для цієї галузі. На сьогодні в Україні менеджерів різного рівня для сфери гостинності готують у кожному регіоні країни, але в них не вистачає кваліфікованих викладачів, а навчальні програми не своєчасно оновлюються. Результатом є слабка підготовка випускників та їхнє незнання сучасного готельного бізнесу. Тому для повноцінного функціонування готельного господарства нагальною стає проблема модернізації вищої професійної освіти, зокрема у підготовці майбутніх фахівців готельного бізнесу з метою створення такої моделі освітнього процесу, за якої оптимально поєдналися б кращі українські й закордонні традиції.
Метою статті є аналіз сучасних тенденцій та світового досвіду професійної підготовки фахівців готельного бізнесу.
Дослідження засвідчують, що навчання у міжнародних школах гостинності – це не просто навчання в закладах вищої освіти, а повноцінна підготовка до роботи в міжнародних компаніях у сфері гостинності. Здобувачі вищої освіти здобувають практико-орієнтовану світову освіту, доповнювану обов’язковими стажуваннями в ресторанах та готелях. Завдяки чому молоді фахівці постійно перебувають у контакті з індустрією: встановлюють корисні зв’язки та спілкуються з професіоналами галузі. У результаті дослідження встановлено, що одним із нових методів підготовки менеджерів для готелю є формування мобільності та швидкої взаємодії з колегами та клієнтами по всьому світу. Розвиток та впровадження новітніх цифрових технологій дозволяє застосовувати інноваційні рішення для підвищення якості обслуговування у сучасному готелі за допомогою спеціальних мобільних програм.
Таким чином, застосування світового досвіду підготовки фахівців готельного бізнесу дозволить майбутнім фахівцям вільно входити в реальне життя та брати активну участь у здійсненні перебудови української економіки й суспільства. Успішне проходження подібних випробувань багато в чому є свідченням того, що майбутній фахівець спочатку поєднує в собі необхідні для роботи у сфері гостинності та туризму якості. Вивчення готельного менеджменту, враховуючи досвід кращих світових шкіл готельного менеджменту, стажування та бізнес-курси у сфері менеджменту гостинності, застосування мобільних технологій та навчально-практичних поїздок є запорукою якісної підготовки майбутніх фахівців готельного бізнесу.
Ключові слова: професійна підготовка; фахівці готельного бізнесу; індустрія гостинності; готельний бізнес; світовий досвід.
Література:
- Pizam, А. (2010). International Encyclopedia of Hospitality Management. 2nd ed. Oxford : Elsevier LTD. 711 [in English].
- Bozhuk, I., & Penkalska, S. Yu. (2016). Trends in the hotel industry (on the example of Turkey and Ukraine). Turyzm i hotelʹno-restorannyy biznes v Ukrayini : problemy rozvytku ta rehulyuvannya : materialy VII Mizhnar. naukovo-praktychna konferentsiya (24-25 bereznya 2016 r., m. Cherkasy). M-vo osvity i nauky Ukrayiny, Cherkasy. Derzhavnyy tekhnoloh un-t. Cherkasy : Vydavetsʹ YU. A. Chabanenko. 1. 17-19 [in Ukrainian].
- Burak,G. (2020). Foreign experience in training future specialists in hotel and restaurant business. Naukovyy chasopys Natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova. Seriya 5 : Pedahohichni nauky : realiyi ta perspektyvy : zbirnyk nauk. pratsyuye. Kyyiv : Vydavnytstvo «Helʹvetyka». 78. 39-43. DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.78.08 [in Ukrainian].
- Buryak,V. (2013). Development of contract management of hotel chains in Ukraine. Ekonomika. Menedzhment. Innovatsiyi. 1. Retrieved from : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/eui_2013_1_7.pdf [in Ukrainian].
- Dychkivska, M. (2016). Innovative pedagogical technologies : pidruchnyk. K. Akademvidav. 352 [in Ukrainian].
- Dyshkantyuk, V. (2018). Conceptual approaches to training for the hospitality industry. Stalyy rozvytok turyzmu na zasadakh partnerstva: osvita, nauka, praktyka : materialy I Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi. (Lʹviv, 31 zhovtnya – 1 lystopada 2018 r.). Lviv, 193-197 [in Ukrainian].
- Yevchenko, (2016). The main problem of the hotel industry is the lack of tourist flow. Retrieved from : https://aucc.org.ua/oleksiy-yevchenko-golovna-problema-gotelnoyi-galuzi-tse-vidsutnist-potoku-turistiv/ [in Ukrainian].
- Hospitality industry in Ukraine : state and trends of development. (2017) : monohrafiya / kolektyv avtoriv. dlya zav. red. prof. V.M. Zaytseva. Zaporizhzhya : Prosvita. 240 [in Ukrainian].
- Karpova, (2015). Hotel business : organizational aspects. Bukhhalter i pravo. Retrieved from : https://bz.ligazakon.ua/ua/magazine_article/BZ008211 [in Ukrainian].
- Kashynska, Ye. (2020). Analysis of research on the problems of training specialists for tourism and hotel and restaurant business (2014-2019). Visnyk Luhansʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky. 2(333). I. 113-121 [in Ukrainian].
- Korniyaka,O., & Golikova, T. P. (2013). Ways to improve the system of education in the field of hospitality. Naukovyy visnyk Poltavsʹkoho universytetu ekonomiky i torhivli. 4 (60). 34-38 [in Ukrainian].
- Kucher, B. (2012). Improving the quality of hotel services through internal optimization of service delivery processes at domestic hotel enterprises. Visnyk Chernivetsʹkoho torhovelʹno-ekonomichnoho instytutu. e 1. Retrieved from : https://tourlib.net/statti_ukr/kucher2.htm [in Ukrainian].
- Malysheva, (2018). Organizational principles of professional training of future specialists in the hotel and tourism industry in Ukraine. Profesiyna pedahohika. 15. 102-109. [in Ukrainian].
- Nosova, O., Mashkova, O. V., & Hayet, L. G. (2018). Conceptual approaches to the training of hotel and restaurant professionals. Retrieved from : http://scaspee.com/allmaterials/1 [in Ukrainian].
- Ostapenko, O. (2015). Statistical analysis of hotel enterprises and forecasting its development. Hlobalʹni ta natsionalʹni ekonomichni problemy. Retrieved from : http://global-national.in.ua/archive/8-2015/256.pdf [in Ukrainian].
- Popyk, M. (2019). Professional training of hotel and restaurant specialists: the experience of Switzerland. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho universytetu. Seriya: Pedahohika. Sotsialʹna robota.1 (44). 137-140 [in Ukrainian].
- Roglev, Y. (2009). Fundamentals of hotel management : Pidruchnyk. K.: Kondor. 408 [in Ukrainian].
- Samohval, O. (2018). Trends in tourism education in Switzerland: a historical overview and current realities. Molodyy vchenyy. 9(61). 69-73 [in Ukrainian].
- Shykina, O. , & Dyachenko, D. V. (2016). Analysis of the state of development of the hotel industry of Odessa region. Molodyy vchenyy. Ekonomichni nauky. 11 (38). Retrieved from : http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/11/162.pdf [in Ukrainian].
Стаття надійшла до редакції: 15.01.2022
Як цитувати статтю: |
Андрющенко Я. Е. Cучасні тенденції та світовий досвід професійної підготовки фахівців готельного бізнесу (English). Modern Economics. 2022. № 31(2022). С. 6-11. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-01. |
Andriushchenko Ia. (2021). Current Trends and World Experience of Professional Training of Hotel Business Specialists. Modern Economics, 31(2022), 6-11. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-01. |