УДК 338.48 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-17 |
Олійник Т. Г., кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки підприємств, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5803-2596
e-mail: oliinyktg@gmail.com
Розвиток туризму в Миколаївській області
У статті розкриті сучасний стан туристичної галузі в Миколаївській області. Визначено, що індустрія туризму є однією зі сфер, яка найбільше впливає на розвиток економіки та суспільного життя країни. Виявлено, що протягом останніх років на розвиток туризму в Україні, в тому числі і в Миколаївській області вплинули такі події, як, коронавірусна хвороба СOVID-19 та повномасштабне вторгнення на територію України, яке триває до сьогодні. Встановлено, що для розвитку галузі туризму надзвичайно важливе значення мають природні ресурси та географічні особливості території. За особливістю природних умов Миколаївська область розташована в межах двох фізико-географічних зон – лісостепової й степової. Виявлено, що сучасний стан розвитку туризму включає оцінку умов туристичного потоку, оцінку динаміки туристів, яких обслуговували туроператори та тур агенти, розподіл туристів за метою перебування. Встановлено, що розподіл туристів, обслугованих туроператорами та турагентами, за метою поїздки та видами туризму зосереджено саме на відпочинку та дозвіллі, друге місце посідає спортивний туризм. Визначено, що в Миколаївській області є природні, історико-культурні та інфраструктурні передумови для розвитку туризму. Область має багату культурну і природну спадщину, але цей потенціал, недостатньо використовується туристичними фірмами, всі вони в основному працюють на виїзному туризмі.
Ключові слова: туризм; турагенти; туроператори; туристичні потоки.
Література:
- Брич В., Галиш Н. Сталий розвиток туристичної індустрії: екологічний та статистичний вимір. Економічний аналіз. 2020 . Том 30. № 4. С. 23-30.
- Гоблик В. В., Черничко Т. В., Хаустова К. М. Оцінка економічної стабільності розвитку підприємств сфери гостинності у регіоні. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія “Економіка” : збірник наукових праць. 2020. Випуск 1(13). С. 168-174.
- Гоблик В.В., Черничко Т.В., Хаустова К.М. Ресурсне забезпечення розвитку сфери гостинності. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Економіка». 2019. Випуск 2(12). С.21-26.
- Марценюк Л. В., Батмангліч К. Напрями зниження негативного впливу корона вірусу на туристичну сферу. Наук. вісн. Дніпропетр. держ. ун-ту внутр. справ. № 3. C. 214–221.
- Мельниченко О.А., Шведун В.О. Особливості розвитку індустрії туризму в Україні. URL : https://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/17694 (дата звернення: 05.04.2023).
- Морохович В.С., Лендєл М.А., Морохович Б.В. Розвиток туризму Закарпатської області як складової туристичної галузі України. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2020. Вип.60. C.12-17.
- Папп В.В., Бошота Н.В. Туризм як пріоритетний напрям розвитку економіки регіону (на прикладі Закарпатської області. http://ird.gov.ua/sep/sep20143(107)/sep20143(107)_528_PappVV,BoshotaNV.pdf(дата звернення: 05.04.2023).
- Радченко Е. Є. Теоретичні основи формування та розвитку туристичного потенціалу регіону. Ефективна економіка. 2018. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6809 (дата звернення: 05.04.2023)
- Статистичний бюлетень «Туроператори та турагенти Миколаївської області у 2020році». Миколаїв : Головне управління статистики у Миколаївській області, 2021р. URL : mk.ukrstat.gov.ua (дата звернення : 05.04.2023).
- Статистичний щорічник Миколаївської області за 2021 рік. Миколаїв : Головне управління статистики у Миколаївській області, 2022р. URL : www.mk.ukrstat.gov.ua (дата звернення : 05.04.2023).
Стаття надійшла до редакції: 11.04.2023
Як цитувати статтю: |
Олійник Т. Г. Розвиток туризму в Миколаївській області. Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 112-116. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-17. |
Oliynyk T. G. (2023). Development of tourism in the Mykolaiv region. Modern Economics, 38(2023), 112-116. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-17. |