УДК 642.432:005 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V46(2024)-16 |
Стамат В. М., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та маркетингу, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5789-4023
e-mail: vmkolesnyk@ukr.net
Саркова А. М., бакалавр факультету менеджменту, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0009-0006-0679-5934
e-mail: s.sarkova.sar@gmail.com
Етнічний маркетинг: адаптація стратегій до різноманітності культурних споживачів
У сучасному світі етнічний маркетинг виявляється важливим інструментом для привернення уваги різних етнічних груп споживачів. Компаніям все більш необхідно адаптувати свої стратегії маркетингу до різноманітних культурних та етнічних груп споживачів у зв’язку з глобалізацією, зростанням кількості етнічних меншин, підвищеною увагою до культурної різноманітності та конкурентною перевагою, яку це може забезпечити на ринку.
Стаття присвячена дослідженню основних стратегій етнічного маркетингу та їх застосуванню в сучасному бізнес-середовищі. Вона вивчає різні аспекти етнічного маркетингу, починаючи від сегментації аудиторії й закінчуючи вибором відповідних медіа-каналів для реклами. Робота надає огляд п’яти типів сегментації аудиторії в етнічному маркетингу, зокрема етнодемографічної, культурної, етногеографічної, етнічної ідентичності та етнопсихографічної сегментації. Авторами розглядаються методи розуміння культурних особливостей цільової аудиторії та їх вплив на формування ефективних маркетингових стратегій. Також робота розглядає приклади успішних світових компаній, які успішно використовують етнічний маркетинг, такі як Amazon, Ford та Unileve.
Ключові слова: етнічний маркетинг; етнічні групи; міжкультурне середовище; сегментація ринку; етнічна ідентичність; мультикультурний маркетинг; розуміння культурних особливостей.
Література:
- Aaker D. Building Strong Brands. New York : Simon & Schuster Ltd, 2010. 196 p.
- Kotler P. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and Control. New Jersey : Prentice Hall, 1997. 789 р.
- Pires G., Stanton J. Ethnic Marketing: Culturally sensitive theory and practice. London : Routledge, 2014. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203362075.
- Price L., Coulter R. A. Crossing Bridges: Assembling Culture into Brands and Brands into Consumers’ Global Local Cultural Lives. Journal of Consumer Psychology. 2019, 29 (3), 547-554.
- Thomas T. C., Price L., Schau H. J. When Differences Unite: Resource Dependence in Heterogeneous Consumption Communities. Journal of Consumer Research. Vol. 39 (5), 1010-1033.
- Pauwels M-C. Marketers as Innovators: how ethnic marketing revisits ethnicity. Driving Innovation in Anglo-Saxon Economies: Comparative Perspectives. 2006. Vol. IV. № 1 234-254. DOI: https://doi.org/10.4000/lisa.2293.
- Netherlands Ethnic groups – Demographics. The World Factbook. URL: https://www.indexmundi.com/netherlands/ethnic_groups.html#:~:text=Ethnic%20groups%3A%20Dutch%2076.9%25%2C,the%20percent%20of%20total%20population.
- Jamal A. Marketing in a multicultural world: The interplay of marketing, ethnicity and consumption. European Journal of Marketing. 2003. Vol. 37(11/12):1599-1620. DOI:10.1108/03090560310495375.
- Belch, G. E. Belch, M. A. Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective. Boston : Irwin. 2004.
- Vyncke P. Lifestyle segmentation. From attitudes, interests and opinions, to values, aesthetic styles, life visions and media preferences. European Journal of Communication, 2002, 17(4), 445-463.
- Cui G. Marketing strategies in a multi-ethnic environment, Journal of Marketing Theory and Practice. 1997. Vol. 5(1). Р. 122-134.
- Romer R. Thuis in Nederland. Praktisch handboek voor diversity marketing. Nederlands Deventer: Kluwer, 2002. 306 р.
- Wedel M., Kamakura W. Introduction to the Special Issue on Market Segmentation. International Journal of Research in Marketing. 2002. Vol. 19(3):181-183. DOI:10.1016/S0167-8116(02)00075-7.
- Стамат В. М., Скорук А. Ю. Сегментація цільової аудиторії як важливий етап маркетингу на ринку готельно-ресторанного бізнесу. Modern Economics. № 35(2022). С. 112-117. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-17.
- Engelen A., Brettel M. A cross-cultural perspective of marketing departments’ influence tactics. Journal of international marketing. 2011. Vol. 19 (2). P. 73–94. DOI: https://doi.org/10.1509/jimk.19.2.73.
- Стамат В. М., Шаркова В. Ю. Розвиток маркетингу ресторанного бізнесу в Україні. Modern Economics. № 43(2024). С. 110-117. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V43(2024)-15.
- Bhasin H. Product adaptation: definition, types and importance. Marketing91. 2021. July 21. URL: https://www.marketing91.com/adaptation/.
- Стамат В. М., Нехайчик Є. Є. Основні тренди маркетингової діяльності: світовий погляд. Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 152-157. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-23.
- Стамат В.М., Просолов О.О. Digital-маркетинг як ключовий чинник підвищення конкурентоспроможності бізнесу. Modern Economics. 2024. № 44(2024). С. 190-198. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-28.
- Walk-Morris T. Amazon unveils ‘The Show Must Go On’ holiday ad campaign. Retail Dive. 2020. November 4. URL: https://www.retaildive.com/news/amazon-unveils-the-show-must-go-on-holiday-ad-campaign/588370/.
- Clor J. M. Meet Emeline King, Ford’s 1st Black Female Transportation Designer. Ford Performance. 2021. December 1. URL: https://performance.ford.com/enthusiasts/quick-look/2021/12/meet-emeline-king.
- Techgeekz Services | Development & Marketing Agency. Dove: real beauty sketches: a campaign that changed the way we think about beauty. LinkedIn: Log In or Sign Up. 2023. June 3. URL: https://www.linkedin.com/pulse/dove-real-beauty-sketches-campaign-changed-way-we-think/.
Стаття надійшла до редакції: 12.07.2024
Як цитувати статтю: |
Стамат В. М., Саркова А. М. Етнічний маркетинг: адаптація стратегій до різноманітності культурних споживачів. Modern Economics. 2024. № 46(2024). С. 120-127. DOI: https://doi.org/10.31521/ |
Stamat V., Sarkova A. Ethnic Marketing: Adapting Strategies to the Diversity of Cultural Consumers. Modern Economics. 2024, № 46(2024),120-127. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V46(2024)-16. |