УДК 334.722 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-32 |
Федірко Г. А., аспірант кафедри менеджменту, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», м. Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0002-3691-7748
e-mail: nafAnjka19@gmail.com
Формування конкурентної політики підприємства у системі корпоративних засобів управління
Конкуренція як основа всієї ринкової системи є стимулом забезпечення нормального функціонування ринку. Реалізація ефективної конкурентної політики передбачає забезпечення рівних можливостей суб’єктів господарювання у питаннях створення та подальшої діяльності будь-якої організаційної структури, доступу до ресурсів, встановлення обґрунтованих цін та інших умов реалізації товарів, захисту від антиконкурентних, корупційних дій органів влади, тощо. У статті визначаються особливість формування конкурентної політики підприємства в системі корпоративних засобів управління, досліджуються теоретико-методичні аспекти корпоративного управління як основи підвищення конкурентоспроможності підприємств. Автор окреслює систему корпоративної культури як соціального та дискурсивного феномену, складової управління підприємством, що спрямована на внутрішнє середовище.
Метою статті є визначення особливостей формування конкурентної політики підприємства в системі корпоративних засобів управління.
Проаналізовано тенденції розвитку сучасних підприємств і обґрунтовано необхідність управління підприємством, що забезпечить конкурентоспроможність підприємств на основі моделі стратегії корпоративного управління та впливу корпорацій на формування їх конкурентоспроможності. Зазначено, що ефективне функціонування підприємства в сучасних економічних умовах можливо при постійному аналізі зовнішнього та внутрішнього середовищ і своєчасному вживанню адекватних заходів щодо адаптації до умов, що змінюються. За таких обставин введено поняття «адвокатування конкуренції», зміст якого розуміється як таке, що проводяться конкурентним відомством у сфері стимулювання економічної активності в конкурентному середовищі шляхом не правозастосовних механізмів, а головним чином за рахунок взаємозв’язку з іншими державними структурами та за допомогою підвищення обізнаності суспільства щодо переваг конкуренції та включає всі дії антимонопольних органів, не пов’язані з примусом до виконання правил у сфері антимонопольного законодавства, а спрямовані на формування у суспільстві конкурентної культури.
Зроблено висновок про те, що високий рівень корпоративної культури є важливим стратегічним фактором, що мобілізує всі структурні ланки корпорації та її окремих працівників на досягнення поставлених цілей у межах задекларованої місії. Досягти такого рівня можливо за допомогою системи корпоративних засобів управління до яких відноситься: сукупність моделей поведінки, базових уявлень та цінностей, що проголошуються і формуються групою в ході здійснення спільної діяльності, а також передаються новим членам групи як ефективні способи внутрішньої інтеграції й адаптації до змін зовнішнього середовища.
Ключові слова: конкурентна політика; адвокатування конкуренції; корпоративна культура; рівні корпоративної культури; корпоративне управління; корпоративні засоби управлінняю.
Література:
- Ananko, T. R. (2007). Anglophone corporate discourse: Abstract. diss. Cand. philol. Sciences: 10.02.04. Kharkiv, 22 [in Ukrainian].
- Eremenko, A. O. (2018). Corporate governance strategy as a basise for increasimg enterprise competitiveness publishing and printing activities. Scientific notes. Ukrainian academy of book-printing, 1, 208-216 [in Ukrainian].
- Swan, О. V. (2012). The justification for selection direction of inculcationнологі of management technologies. Economic strategy and development perspective in the sphere of trade and services, 2, 302-308 [in Ukrainian].
- Patlis, A. G. (2008). Management strategy for unbalanced production system in the unstable external environment: abstract. diss. Cand. econom. of sciences. Saint-Petersburg, 23 [in Russ].
- Persikova, T. N. (2007). The phenomenon of corporate culture in modern Russia: a comparative analysis of corporate cultures in Russian and foreign organizations: abstract. diss. Cand. econom. of sciences: 24.00.01. Russia, 25 [in Russ].
- Polyanskaya, A. S. & Duke, A. N. (2018). Formation model of corporate culture in activity of domestic enterprises. The black sea economic studio, 27(2), 9-16 [in Ukrainian].
- Shvets, Yu. O. (2016). The influence of the external and internal environments factors on the efficiency of strategic management reverse means of mechanical engineering Herald of Zaporizhzhia National University. Economic sciences, 1, 26-36 [in Ukrainian].
- Peters, T. & Waterman, R. (2004). In Searchof Excellence: Lessonsfrom America’s Best-Run Companies. Harper Collins. 367 p.
- Schein, E. (2009). The Corporate CultureSurvivalGuide. Sloan Management Review, p. 53-127
- Stanford, N. (2015). The Economist Guideto Organisation Design. 2nd ed. Profile Books, 533 p.
Стаття надійшла до редакції: 13.01.2020
Як цитувати статтю: |
Федірко Г. А. Формування конкурентної політики підприємства у системі корпоративних засобів управління. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 194-198. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-32. |
Fedirko, A. (2020). Formation of Competition Policy of the Enterprise in the System of Corporate Governance. Modern Economics, 19(2020), 194-198. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-32. |