УДК 378.09:378.147 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-21 |
Літвінчук С. Б., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики професійного навчання Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-9885-7234
e-mail: svitlanalitvinchk@ukr.net
Гула Л. В., асистент кафедри методики професійного навчання, Миколаївського національного аграрного університету, м. Миколаїв,Україна
ORCID ID: 0000-0002-5775-9478
e-mail: larisa.gulaya1@gmail.com
Інформаційні технології викладання економічних дисциплін в інтерактивному програмному середовищі
Розглянуто новітні інформаційні технології (ІТ), сучасні форми та методи навчання у вищій школі, котрі створюють передумови для активізації впровадження комп’ютерних технологій у навчально-виховний процес закладів вищої освіти, що дозволяє в комплексі розв’язати низку актуальних проблем, що постають перед нею в сучасних умовах: підвищити інформаційну культуру майбутнього фахівця, зробити доступним для нього світові інформаційні ресурси та посилити інформаційну насиченість всього освітнього процесу у закладах вищої освіти країни. Основними засобами реалізації інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні є так звані креативні технології – комп’ютерна графіка, гіпертекст, електронні підручники, ГІС – технології, віртуальна реальність, комп’ютерні мережі. Розвиток ІТ та динаміка економічного середовища істотно вимагають змін стосовно підготовки сучасного економіста з огляду на необхідність формування в нього вміння оперувати ІТ, не лише для розв’язання фахових завдань, але й для успішної організації пізнавальної діяльності. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі підготовки майбутніх спеціалістів має низку переваг – можливість контролювати темп навчальної діяльності, обирати рівень складності завдань, здатність наочно демонструвати певні явища та інші. Поряд з позитивними сторонами комп’ютеризації підготовки молодих спеціалістів, існують і негативні, основними серед яких є неврахування вимог і мотивів особистісної діяльності студентів неможливість виконання виховної функції контролю, складність визначення глибини знань здобувачів вищої освіти. Тому рекомендується відшукати оптимальне співвідношення у застосуванні комп’ютерних та традиційних технологій у вищій освіті. Запропоновано модель підготовки майбутнього спеціаліста до професійної діяльності з використанням комп’ютерних технологій, яка включає в себе цілі, принципи, зміст, напрями та засоби, форму та загальну мету. Саме такі зміни в організації навчального процесу дозволять формувати у майбутніх фахівців необхідні для сучасної людини компоненти інформаційної культури.
Ключові слова: комп’ютерні технології; модель; мультимедійні технології; інформаційні технології; майбутні спеціалісти; студенти; вища школа; гіпертекст.
Література:
- Gorshkov, A. N. & Tomakova, A. F. (2019). Experience and problems of organizing independent work and control students’ knowledge. Dosvid i problemy orhanizatsii samostiinoi roboty i kontroliu znan studentiv: 36. mater. II Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Sumi. 6-8 [in Ukrainian].
- Ghurevych, R. S. & Kademija, M. Ju. (2020). Information and communication technologies in the educational process : Posibnyk dlja pedaghoghichnykh pracivnykiv i studentiv pedaghoghichnykh vyshhykh navchaljnykh zakladiv. Vinnycja: DOV«Vinnycja». 116 [in Ukrainian].
- Kaplunovich, I. YA. (2018) On psychological differences in thinking with two-dimensional and three-dimensional images. Pytannia psykholohii. 3, 66 [in Ukrainian].
- Pjekhota, O. M & Kiktenko, A. Z. (2017). Educational technologies : Navch.-metod. posib. Kyjiv. 256 [in Ukrainian].
- Polat, E. S. (2015). New pedagogical and information technologies in the system : uchebnoe posobie. Moskva : Akademiya. 219 [in Russian].
- Pojasok, T. B. (2019). System of application of information technologies in professional training of future economists in higher educational institutions. Theory and methods of vocational education. Kyjiv [in Ukrainian].
- Kotykovoji, O. M. & Romanovoji, Gh. M. (2017). Psychological and pedagogical aspects of the implementation of modern teaching methods in higher school : navch. posib. Kyjiv : KNEU. 184 [in Ukrainian].
- Stoljarenko, T. A. (2020). Use of ICT tools in the system of training economists. Pedaghoghichni nauky : teorija, istorija, innovacijni tekhnologhiji, 10, 56-62 [in Ukrainian].
- Chernilevskij, D. V. (2019) Didactic technologies in higher school : Ucheb. posobie dlya vuzov. Moskva : YUNITI – DANA. 437 [in Russian].
- Zozuliak, R., Tytova, N., Kozliuk, O., Salata H., Ridei, N. & Litvinchuk, S. (2021). Information Technology In The Management Of Student’s Activities While Studying. International Journal of Computer Science and Network :theory and practice : electronic journal, 21. 2. 14-20. Retrieved from : http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9240 [in English].
Стаття надійшла до редакції: 15.12.2021
Як цитувати статтю: |
Літвінчук С. Б., Гула Л. В. Інформаційні технології навчання економічним дисциплінам в інтерактивному програмному середовищі (English). Modern Economics. 2021. № 30(2021). С. 136-140. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-21. |
Litvinchuk S., Gula L. (2021). Information technologies of teaching economic disciplines in an interactive software environment. Modern Economics, 30(2021), 136-140. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-21. |