УДК 657.1.012
Баришевська І. В., кандидат eкoнoмiчних наук, доцент кафедри фiнaнсiв, бaнкiвськoї спрaви тa стрaхувaння, Микoлaївський нaцioнaльний aгрaрний унiвeрситeт, м. Микoлaїв, Укрaїнa
ORCID: 0000-0003-3851-160X
e-mail: inessa.83@ukr.net
Малишенко Ю. Г., здoбувaч вищoї oсвiти oблiкoвo-фiнaнсoвoгo фaкультeту, Микoлaївський нaцioнaльний aгрaрний унiвeрситeт, м. Микoлaїв, Укрaїнa
e-mail: ymal13497@gmail.com
Склева К. В., здoбувaч вищoї oсвiти oблiкoвo-фiнaнсoвoгo фaкультeту, Микoлaївський нaцioнaльний aгрaрний унiвeрситeт, м. Микoлaїв, Укрaїнa
e-mail: skleva1996@gmail.com
Інноваційна стратегія підприємства як джерело його конкурентних переваг
Анотація. У статті розкрито поняття «інноваційна стратегія» та «інноваційна стратегія розвитку підприємства». Визначено, що стратегічний план підприємства визначає цілі та напрями розвитку у всіх сферах господарської діяльності, в тому числі щодо інновацій. Наведені основні вісім етапів стратегії інноваційного розвитку, які виділяє О. І. Дідченко. Розглянуто типи інноваційної стратегії підприємства за К. Фріменом. Висвітлено основні елементи, які охоплює наступальна стратегія. Наведено приклад наступальної інноваційної стратегії. Визначено найважливіший фактор для здійснення захисної стратегії. Розглянуто шляхи втілення у життя імітаційної інноваційної стратегії. Досліджено основні переваги підприємства, що застосовує імітаційну стратегію. Розкрито сутність поняття «залежна інноваційна стратегія». Наведені основні аспекти традиційної стратегії підприємства. Проаналізовані приклади традиційної стратегії. Висвітлено основні особливості інноваційної стратегії «за нагодою».
Ключові слова: інновація; стратегія; розвиток; інвестиції; ресурс.
Література:
- Daniel I. (2016). “Prajogo The strategic fit between innovation strategies and business environment in delivering business performance”. International Journal of Production Economics. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2015.07.037 (Accessed 02 September 2018).
- Zarrabi, F. Poursadegh, N. and Jafarvand, S. (2013). “Alignment between Innovation Strategy and Out Comes”. Procedia – Social and Behavioral Sciences, vol. 75, pp. 18-24. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.04.003 (Accessed 02 September 2018).
- Freeman, (1982). “The Economics of industrial innovation”, The MIT Press.
- Hittmar, Varmus, M. and Lendel, V. (2014). “Proposal of Model for Effective Implementation of Innovation Strategy to Business”. Procedia – Social and Behavioral Sciences, vol. 109, pp. 1194-1198. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.611 (Accessed 02 September 2018).
- Види інноваційних стратегій та їх співвідношення [Eлeктрoнний рeсурс]. – Рeжим дoступу: https://subject.com.ua/economic/innovative/12.html.
- Дідченко О. І. Сутність поняття «інноваційний розвиток» підприємства / О. І. Дідченко, А. В. Ткачук // Економічний вісник ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет». – 2015. – № 2. – С. 36–41.
- Ковтун О. І. Інноваційні стратегії підприємств: теоретико-методологічні засади [Eлeктрoнний рeсурс]. – Рeжим дoступу: www.irbis-nbuv.gov.ua
- Баришевська І. В. Організаційно-економічний механізм розвитку інноваційного підприємництва в аграрному секторі економіки / І. В. Баришевська, О. І. Мельник // Australian Journal of Scientific Research. – – № 1 (5) (January-June). – С. 482-488.
- Орєхова К. В. Формування інвестиційної стратегії підприємства / К.В. Орєхова // Інвестиції: практика та досвід. – 2014. – № 21. – С. 14–17.
- Орлова В. М. Стратегія інноваційного розвитку підприємства [Електронний ресурс] // Економічний нобелівський вісник. – Режим доступу: http://econforum.duan.edu.ua/images/stories/Files/2015/12.pdf
Стаття надійшла до редакції: 11.09.2018
Як цитувати статтю: |
Баришевська І. В. Інноваційна стратегія підприємства як джерело його конкурентних переваг [Електронний ресурс] / І. В. Баришевська, Ю. Г. Малишенко, К. В. Склева // Modern Economics. – 2018. – № 11(2018). – С. 13-18. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V11(2018)-02. |
Baryshevskaya, I. V. Malyshenko, Y. G. and Sklevа, K. V. (2018). “Innovation strategy of the company as a source of its competitive advantages”, Modern Economics, vol. 11(2018), pp. 13-18. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V11(2018)-02. |