УДК 005:631.11:004 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V49(2025)-17 |
Курепін В. М., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри методики професійного навчання Миколаївського національного аграрного університету, Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0003-4383-6177
e-mail: kypins@ukr.net
Іваненко В. С., здобувачка вищої освіти факультету менеджменту, Миколаївський національний аграрний університет, Миколаїв, Україна
e-mail: valeria857@ukr.net
Взаємодія місцевих органів влади та засобів масової інформації як фактор реалізації інформаційної політики при надзвичайних ситуаціях
Анотація. Формування правової держави в Україні, розширення гласності, розвиток демократизації висувають перед органами влади, у тому числі місцевими, налагодження взаємодії органів влади з засобами масової інформації при виникненні та ліквідації надзвичайних подій та ситуацій. На жаль, мали/мають місце в окремих випадках на місцевому та регіональному рівні несвоєчасна подача інформації. Є випадки коли актуальна інформація подається не завжди об’єктивно або не в повному обсязі.
В умовах побудови правової держави це негативно впливає на своєчасне інформування, як зацікавлених осіб міських/обласних органів влади, керівників об’єктів господарювання та населення, які опинилися в зоні дії негативних факторів надзвичайних подій та ситуацій. Від своєчасної інформації залежить прийняття обґрунтованих рішень щодо здійснення запобіжних заходів від органів виконавчої влади та формувань цивільного захисту обласної підсистеми єдиної системи цивільного захисту населення і територій; проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. Інформаційна взаємодія суттєво впливає/ускладнює підготовку і подання до відповідних органів влади (державних, обласних, місцевих) відповідних документів на відшкодування збитків коштами із резервних фондів.
Ефективна діяльність у взаємодії органів державної влади та засобів масової інформації набуває особливого значення на правове виховання населення, спрямованого на формування у громадян знань законів, нормативно-правових актів, які необхідні їм у конкретних практичних ситуаціях, розуміння єдності прав і обов’язків, поваги до законів, непримиренності до будь-яких правопорушень та відмови від виконання своїх прямих конституційних обов’язків.
Ключові слова: мас-медіа; органи влади; захист населення; взаємодія; демократична свідомість.
Література:
- Economic planning at agricultural enterprises: Ukrainian experience of increasing the availability of data in the context of food security / O. Shebanina et al. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. 2023. Vol. 9, no. 4. URL: https://doi.org/10.51599/are.2023.09.04.08.
- Progoniuk L. Legal Aspects of Regulating the Legal Liability of Public Servants: Problematic Issues. Social Legal Studios. 2022. Vol. 5, no. 2. URL: https://doi.org/10.32518/2617-4162-2022-5-2-9-15.
- Орешко К. Ф. Тимчасова управлінська модель міської влади Миколаєва під час війни: наслідки та виклики. Правові засади організації та здійснення публічної влади : матеріали VІІ міжнар. наук.-практ. конф., присвяченої світлій пам’яті доктора юридичних наук, професора, академіка-засновника НАПрНУ, першого Голови Конституційного Суду України Леоніда Петровича Юзькова (м. Хмельницький, 17 травня 2024 року). Хмельницький : Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова, 2024. С. 189-192. URL:https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18497.
- Kliuchnyk A. Public Management and Administration in Territorial Communities of Ukraine During the War and in the Post-war Period. Economic Affairs. 2023. Vol. 68, Special Issue. URL: https://doi.org/10.46852/0424-2513.2s.2023.
- Ключник А. В., Кормишкін Ю. А., Гусенко А. А., Галунець Н. І. Зарубіжний досвід правового забезпечення етики поведінки державних службовців. Modern Economics. 2020. № 21(2020). С. 108-114. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-17.
- Курепін В. М., Курепін Д. В. Державне управління у сфері цивільного захисту та безпеки життєдіяльності в умовах реформування місцевого самоврядування та децентралізації влади. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 94-100. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-16.
- Іваненко В. С., Курепін В. М. Місцеві органи влади в умовах воєнного стану: повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування. Правові засади організації та здійснення публічної влади : матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції, м. Хмельницький, 17 червня 2022 р. Хмельницький : Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова, 2022. С. 148-150. URL:https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/11869.
- Піндера М. В. Захист населення і територій під час надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру громад. Інформаційно-психологічна та техногенна безпека: історичні аспекти, особливості захисту суспільства та особистості : тези доповідей за результатами тематичного «круглого столу», м. Миколаїв, 9 грудня 2022 р. Миколаїв : МНАУ, 2022. C. 40-43. URL:https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12077.
- Іваненко В. С., Курепін В. М. Органи місцевого самоврядування в умовах воєнного стану. Моделювання соціально-економічного розвитку в системі забезпечення продовольчої безпеки : збірник тез Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Миколаїв, 10-11 травня 2023р.). Миколаїв : МНАУ, 2023. С. 41-44. URL:https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/13902.
- Барило О. Г. Зарубіжний досвід створення інформаційно-аналітичної системи цивільного захисту. Вісник Національного університету цивільного захисту України. Серія : Державне управління. 2023. Вип. 2. С. 387-395.
- Сидоренко В. В. Система захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Глобальні цілі сталого розвитку – безпека світу, соціально-економічні та екологічні прояви, можливості активізації партнерства : тези доповідей здобувачів вищої освіти денної й заочної форм навчання за результатами щорічного тематичного «круглого столу» на обліково-фінансовому факультеті, (м. Миколаїв, 12 листопада 2020 р.). Миколаїв : Миколаївський національний аграрний університет, 2020. С. 49-51. URL:http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/8205.
- Іваненко В. С., Курепін В. М. Реалізація заходів цивільного захисту у реформах місцевого самоврядування. Екологічні та соціальні аспекти розвитку економіки в умовах євроінтеграції : матеріали Х всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Миколаїв, 25-27 жовтня 2023 року). Миколаїв : МНАУ, 2023. С. 265-268. URL:https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/15758.
- Tools of Formation of the System of Socio-Economic Security of Territorial Communities of the Region / V. Shebanin et al. Regional Science Inquiry. 2022. No. 14(1). P. 127–136.
- Про інформацію : Закон України від 02.10.1992 № 2657-XII : станом на 15 листоп. 2024 р. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12#Text (дата звернення: 15.11.2024).
- Буга Р. Р. Реформування місцевого самоврядування з питань захисту населення і територій від негативних наслідків надзвичайних ситуацій, як гарантована безпека людині. Розвиток територіальних громад: правові, економічні та соціальні аспекти : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. м. Миколаїв, 23-24 червня 2021 р. Миколаїв : МНАУ, 2021. С. 14-17. URL:https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9819.
- Котковський В. Інформаційно-аналітичне забезпечення прийняття управлінських рішень у діяльності органів державної влади. Теорія та практика державного управління. 2021. Вип. 4. С. 132-138.
Стаття надійшла до редакції: 25.12.2024
Як цитувати статтю: |
Курепін В. М. Іваненко В. С. Взаємодія місцевих органів влади та засобів масової інформації як фактор реалізації інформаційної політики при надзвичайних ситуаціях. Modern Economics. 2025. № 49(2025). С. 124-132. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V49(2025)-17. |
Kurepin V., Ivanenko V. (2025). Interaction Between Local Authorities and the Media as a Factor in Implementing Information Policy in Emergency Situations. Modern Economics, 49(2025), 124-132. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V49(2025)-17. |