УДК 338.43:005.35 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-15 |
Лункіна Т. І., доктор економічних наук, доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7252-3239
e-mail: linkina-tanya@i.ua
Василенко М. Ю., здобувач вищої освіти обліково-фінансового факультету, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
e-mail: vasilenko.marishkaaa@gmail.com
Основні аспекти розвитку соціальної відповідальності в закладах вищої освіти України
Анотація. Стаття присвячена питанням соціальної відповідальності закладів вищої освіти України. На основі проведених досліджень з’ясовано, що заклади вищої освіти пропагують соціальну відповідальність як ефективне використання суспільних (державних) ресурсів, власних ресурсів, взаємодії з окремими громадянами, органами влади, бізнес-структурами, різними організаціями та установами. Досліджено напрями здійснення соціальної відповідальності в закладах вищої освіти, відповідно до яких ці заклади формують соціальну відповідальність. З’ясовано основні підходи до визначення якості вищої освіти. Висвітлено сутність, складові та результативну діяльність закладів вищої освіти. Проаналізовано зарубіжний досвід впровадження соціальної відповідальності в освітніх закладах освіти. Виявлено виміри, за якими відображають результати діяльності закладів вищої освіти. Встановлено, що першоосновою і базисом соціальної відповідальності будь-якого суб’єкта господарювання є високоефективне, професійне та якісне виконання тих суспільних функцій, заради яких він функціонує. Проаналізовано рейтинг найкращих аграрних закладів вищої освіти та здійснено оцінку рівня розвитку соціальної відповідальності.
Ключові слова: соціальна відповідальність; заклади вищої освіти; конкурентність.
Література:
- Гусєв В. О. Підтримка інноваційного розвитку національної економіки сферою вищої освіти. Державне управління : теорія та практика. №1. URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/Dutp/2006-%20/txts/GALUZEVE/06gvosvo.pdf (дата звернення: 01.10.2019).
- Матвєєва О. Н. Формування професійної компетенції у студентів – майбутніх перекладачів з використанням навчального тезауруса. Самара, 2010. 216 с.
- Нормативно-правовий інструментарій системи забезпечення якості освітньої діяльності в Київському національному університеті технологій та дизайну. Збірник положень. Том 1 упор. канд. екон. наук, доц. О. Б. Моргулець. За загальною редакцією д-ра екон. наук, чл.-кор. НАПН України, проф. І. М. Грищенка. К. : КНУТД, 2015. 393 с.
- Пузанков Д. В. Стратегія розвитку технічного університету. Вища освіта сьогодні. 2002. № 7-8. С. 34-43.
- Теоретичні основи соціальної відповідальності. URL: https://dn.khnu.km.ua/k_default.aspx?M=k0245 (дата звернення: 01.10.2019).
- Воwеn H. R. (1953). Social Responsibilities o f the Businessman. New York: Harper & Brothers.
- Сагоll А. (1991). The Руramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organisational Stakeholders.
Стаття надійшла до редакції: 02.12.2019
Як цитувати статтю: |
Лункіна Т. І., Василенко М. Ю. Основні аспекти розвитку соціальної відповідальності в закладах вищої освіти України. Modern Economics. 2019. № 18(2019). С. 93-98. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-15. |
Lunkina T. & Vasilenko M. (2019). Main Aspects of Social Responsibility Development in the Higher Education Institutions of Ukraine. Modern Economics, 18(2019), 93-98. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-15. |