УДК 658 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-40 |
Солопун Н. М., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки і підприємництва, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-8958-9303
e-mail: solopunnataliya@gmail.com
Маркетингові складові підприємницького потенціалу як підґрунтя до масштабування бізнесу
Анотація. У статті розглянуто актуальні питання формування підприємницького потенціалу у сучасних умовах господарювання із залученням інструментів маркетингу з метою розширення горизонтів господарчої діяльності суб’єктів підприємницької діяльності. Зокрема в роботі розглянуто важливу роль підприємницького потенціалу для підприємств будь-якої організаційно-правової форми господарювання. Досліджено погляди видатних вчених на теоретичні аспекти підприємницького потенціалу, розглянуто питання важливої ролі масштабування бізнесу як запоруки досягнення стійких конкурентних позицій на ринку. У роботі підкреслено важливу роль активного розвитку чинників, що визначають розвиток людського капіталу, зокрема креативність, інтелект, інноваційність, здатність до ризику тощо.
У роботі визначено, що головною причиною, через яку бізнес у процесі масштабування зазнає невдачі, це хибне або не достатньо точне розуміння ідей свого бізнесу. Тому у статті запропоновано використання новітніх підходів до удосконалення власної присутності на ринку, зокрема через трансформування підприємницького потенціалу, якого можливо досягти за допомогою маркетингових складових підприємницької діяльності. Зокрема запропоновано використання «людино-центричного підходу» до формування сучасного напряму формування взаємовідносин з клієнтами та підкреслено факт, який свідчить про трансформаційні перетворення сучасної економіки від ринку товарів до ринку вражень, що призводить до подальшого зростання важливості такої групи показники цінності для клієнта, як Customer Value, зокрема такого її сучасного елементу, як клієнтський досвід (Customer Experience).
Крім того, у запропонованій роботі відзначено важливу роль у структурі підприємницького потенціалу таких його якостей, як фізична привабливість (айдентика бренду тощо), інтелектуальність, комунікабельність, емоційність, персональність, моральність тощо. Підкреслено необхідність впровадження як нових інструментів виробництва і пропозиції цінності (CX-design), так і сучасних моделей управління даним процесом (CX-management).
Ключові слова: підприємницький потенціал; масштабування; маркетинг; клієнтський досвід; «людино-центричний підхід».
Література:
- Мігай Н. Б. Підприємницький потенціал як стратегічний резерв підвищення регіональної конкурентоспроможності. Причорноморські економічні студії. № 30 (1). С. 155-159.
- Шумпетер Й. Теория экономического развития: Исследование предпринимательской прибыли, капитала, кредита, процента и цикла коньюктуры / пер. с нем. Москва : Прогресс, 1982.
- Кантильон Р. Эссе о природе торговли в общем плане. URL: https://seinst.ru/page444/ (дата звернення: 10.03.2019).
- Миргородська А. П. Розкриття сутності поняття «підприємницький потенціал» та його роль в потенціалі підприємства. Економіка і управління. № 5. С. 144-149.
- Россоха В. В. Теоретико-методичні засади формування, розвитку та оцінювання виробничого потенціалу сільськогосподарського підприємств. Киïв : ННЦ ІАЕ, 2009. 94 с.
- Рєпіна І.М. Підприємницький потенціал: методологія оцінки та управління. Вісник Української академії державного управління при Президентові України. 1998. № 2. С. 262-271.
- Краснокутська Н. Г., Бубенець І. Г. Підприємницький потенціал торговельного підприємства: зміст, особливості та чинники формування. Науковий вісник Полтавського університету економіки та торгівлі. 2013. № 4 (60). С. 125-129.
- Аристотель. Метафизика. Met. IXc. 1, 1046a10-URL: http://lib.ru/POEEAST/ARISTOTEL/metaphiz.txt_with-big-pictures.html#91 (дата звернення: 10.03.2019).
- Ярова Ю. М. Підприємницький потенціал сільських територій та фактори його реалізації в сучасних умовах України.
Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2015. № 3. С. 64-71. - Лапин Е. В. Экономический потенциал предприятий промышленности: формирование, оценка, управление : дис. … д-ра экон. наук : 08.07.01 / Сумы, 2006. 432 с.
- Секреты масштабирования бизнеса. URL: http://noomarketing.net/masshtabirovanie-biznesa (дата звернення: 14.04.2019).
- Сетиаван А., Котлер Ф., Картаджайя Х. Маркетинг 3.0: от продуктов к потребителям и далее – к человеческой душе. Москва. 2011. 240 с.
- Котлер Ф., Сетиаван А., Картаджайя Х. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. Киев, 2018. 208 с.
- Карягина Т. Д. Откуда в психотерапии эмпатия: К. Роджерс и его психоаналитические предшественники и последователи. Консультативная психология и психотерапия. 2012. № 1. С. 8–31.
- Stephen, J. (2011). Leaders without Titles. by Sampson Publisher : HRD.
- Решетнікова І. Л. Етичний маркетинг як концепція маркетингової діяльності. Маркетинг і менеджмент інновацій. № 4. С. 91-96.
Стаття надійшла до редакції: 04.04.2019
Як цитувати статтю: |
Солопун Н. М. Маркетингові складові підприємницького потенціалу як підґрунтя до масштабування бізнесу. Modern Economics. 2019. № 14(2019). С. 258-263. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-40. |
Solopun Nataliya (2019). Marketing Components of Enterprise Potential as a Subsidiary to Business Expansion. Modern Economics, 14(2019), 258-263. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-40. |