УДК 658.8:338.24 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V28(2021)-07 |
Кузьминчук Н. В., доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000–0002–9844–3429
e-mail: nkuzminchuk@ukr.net
Куценко Т. М., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000–0001–7800–2987
e-mail: chkutsenko@gmail.com
Терованесова О. Ю., кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000–0001–9323–8699
e-mail: shurochka363@gmail.com
Маркетинговий менеджмент у системі стратегічного управління підприємствами торгівлі
Анотація. У статті запропоновано підходи до реалізації інструментарію маркетингового менеджменту в діяльність підприємств торгівлі на основі принципів стратегічного управління, використання яких дозволяє з’ясувати природу стратегічного планування в сучасних мінливих умовах зовнішнього середовища. Виокремлено фактори, що підкреслюють провідну роль стратегічного управління сучасними підприємствами сфери торгівлі, та принципи, які лежать в основі досягнення ними довгострокових цілей.
Встановлено сучасні тенденції, що є характерними для системи маркетингового менеджменту підприємств торгівлі та визначають результативність їх діяльності. Наголошено на існуванні атрибутів маркетингового менеджменту, що пов’язані з менеджментом, маркетингом та економічними результатами діяльності підприємства.
Обґрунтовано, що маркетинговий менеджмент є складною системою з великою кількістю структурованих частин, пов’язаних між собою та спрямованих на забезпечення стабільності усіх сфер діяльності підприємств торгівлі в сучасних ринкових умовах. Сформовано напрями практичного використання маркетингових підходів до управління діяльністю підприємств торгівлі.
Ключові слова: підприємство сфери торгівлі; стратегічне управління; менеджмент; маркетинговий менеджмент; принципи маркетингового управління.
Література:
- Бабаченко Л. В. Стратегічний маркетинг у системі управління промисловим підприємством. Науковий вісник Ужгородського національного університету. №15. С. 11-15.
- Захарова О. В., Проданова Л. В., Кливак Е. О. Інноваційні методи маркетингового менеджменту на прикладі моделі бізнесу INDІTEX. Економіка і організація управління. № 4. С. 21-29.
- Киш Л. М. Стратегічне управління, як основна частина менеджменту підприємства. Економіка та управління підприємствами. № 38. С. 107-113.
- Ковшова І. О. Маркетинговий менеджмент : теорія, методологія, практика. Київ, 2018. 72 с.
- Луциків І., Котовська І. Стратегічне управління як інструмент розвитку суб’єктів публічної сфери в Україні. Галицький економічний вісник. № 1. С. 19-27.
- Падерін І. Д., Горященко Ю. Г., Новак Є. Е. Стратегічне управління на підприємствах малого та середнього бізнесу. Економічний вісник Донбасу. 2017. № 2. С. 163-167.
- Россоха В. В. Маркетинговий менеджмент у системі управління персоналом. Агроінком. № 10. С. 108-112.
- Ткач О. В., Баланюк І. Ф., Копчак Ю. С., Баланюк С. І. Маркетинговий менеджмент у діяльності підприємств. Науковий вісник Ужгородського університету. № 1. С. 291-296.
- Язвінська Н. В. Маркетинговий менеджмент. Київ, 2020. 60 с.
Стаття надійшла до редакції: 02.08.2021
Як цитувати статтю: |
Кузьминчук Н. В., Куценко Т. М., Терованесова О. Ю. Маркетинговий менеджмент в системі стратегічного управління підприємствами торгівлі. Modern Economics. 2021. № 28(2021). С. 47-51. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V28(2021)-07. |
Kuzmynchuk N., Kutsenko T., Terovanesova O. (2021). Marketing management in the system of strategic management of trade enterprises. Modern Economics, 28(2021), 47-51. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V28(2021)-07. |