УДК 339.138 : 338.48 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V32(2022)-03 |
Брайко М. Г. старший викладач кафедри Маркетингу, підприємництва і торгівлі, Одеський національний університет, м. Одеса, Україна
ORCID ID: 0000-0002-1185-6539
e-mail: marina.g.braiko@gmail.com
Голубьонкова О. О. кандидат економічних наук, доцент кафедри Маркетингу, підприємництва і торгівлі, Одеський національний університет, м. Одеса, Україна
ORCID ID: 0000-0001-9846-2948
e-mail: Lena.golubenkova@gmail.com
Маркетингові дослідження споживачів для проєкту «винні шляхи Причорномор’я України»
Розглянуто теоретичні та практичні підходи до маркетингових досліджень споживачів у сфері винного туризму. Для ефективного розвитку проєкту «Винні дороги Причорномор’я», необхідне обґрунтоване прийняття рішень. З цією метою було проведено маркетингове дослідження з використанням якісних та кількісних маркетингових досліджень (опитування, структуроване інтерв’ю, контент-аналіз тексту). Було проведено структуроване інтерв’ю з учасниками заходу ODESSA VINE WEEK (19.05.2021), які є стейкхолдерами – державної агенції з розвитку туризму України, керівниками туристичних агенцій, власниками та маркетологами виноробень тощо. Результатом обробки інтерв’ю став «портрет винного туриста». Опитування власників 16 виноробень з різних регіонів України дозволило дійти висновку, що головними мотивами для винних туристів їх відвідати є можливість спробувати унікальні локальні або авторські вина, висока якість вина та використання сучасного обладнання, спеціально створені музеї, культурні центри з екскурсіями та чудові пейзажі й мальовничі виноградники. Надано результати опитування споживачів послуг винного туризму.
Визначено чотири основних сегменти серед поціновувачів винного туризму. Перший сегмент – просунуті знавці вина, які здебільшого об’єднані у винні клуби. Мають досвід дегустації як вітчизняного, так і іноземного вина. Мають досвід дегустації на виноробнях. Другий сегмент – українські туристи, які цікавляться всім новим. Мають досвід подорожей насамперед внутрішнього туризму. Третій сегмент – люди, чия професійна діяльність і мета поїздки на виноробні безпосередньо пов’язані з виноробством і туризмом. Четвертий сегмент – іноземні туристи. Дослідження показало, що серед сучасних туристів зростає частка тих, хто шукає можливість додати своєму відпочинку більше свята та задоволення з точки зору культури відкриття нових гастрономічних почуттів у поєднанні з вишуканими винами. Рекомендовано використовувати отримані результати дослідження для формування маркетингової стратегії розвитку проєкту винних доріг Причорномор’я України.
Ключові слова: винний туризм; винні маршрути; маркетингові дослідження; зацікавлені сторони; структуровані інтерв’ю; гіпотези; цільовий сегмент; портрет споживача.
Література:
- Basyuk, D. I. (2015). Theoretical and methodological bases of management of wine tourism development in Ukraine. Kyyiv. 42 [in Ukrainian].
- Basyuk, D. I., & Badeschenkova, K. S. Follow-up to the wine tourism market in Ukraine. Retrieved from : http://www.sworld.com.ua/php/ru/ tourism-and-recreation-114/the-travel-market-is-its-current-status-and-forecasts-114/21576-114- 435 [in Ukrainian].
- Bozhuk, T. I., & Prokopchuk, L. A. (2021). The current state and prospects for the development of wine tourism (on the example of the Transcarpathian region). Tourism industry: current state and development prospects : VI mizhnar. nauk.-prakt. konf. (28–29 kvitnya 2011 r.). Luhansʹk, 2. 6. 171-177 [in Ukrainian].
- Ivanov, S. V., Domaretsky, V. O., & Basyuk, D. I. (2012). Wine tourism : assistant for students. vishch. navch. zakl. Kam’yanetsPodilsky : FOP Sysyn O. V. 472 [in Ukrainian].
- Gorshkova, L. O. (2018). Development of wine tourism as a specialized type of tourism activity. Naukovyy visnyk UzhNU. Seriya: Mizhnarodna ekonomika i svitlo derzhavy. 17(1). 68-71. Retrieved from : http://visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/17_1_2018ua/17.pdf [in Ukrainian].
- Lyubitseva, O. O. Prospects for the development of wine tourism in Ukraine: the context of the world. Retrieved from : irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis64r_81/cgiirbis_64.exe [in Ukrainian].
- Matveev, V. V. (2015). Wine tourism as an advertising factor and a tool for stimulating the development of the competitive potential of wine-growing enterprises in Ukraine. Nauk. vesna. Kherson. trymayuchy un-tu. 10. 4. C. 29-31 [in Ukrainian].
- Nezdoyminov, S. G. (2014). Regional contours of the cluster development of wine tourism. Seriya : Ekonomichni nauky. 8. 1. 136-141 [in Ukrainian].
- Pergat, A. P. (2012). Wine tourism of Ukraine as a component of European wine tours. Kulʹtura narodiv Prychornomorʺya. 85-89 [in Ukrainian].
- Hall, M., Johnson, G., Cambourne, B., Macionis, N., Mitchel, R., & Shaples, L. (2002). Wine tourism around the world: development, management and markets. London : Butterworth-Heinemann. 1- 24 [in English].
- Wilson, James E. (1998). Terroir : The Role of Geology, Climate and Culture in the Making of French Wines. University of California Press. 336. Retrieved from : http://www.ucpress.edu/op.php?isbn=9780520219366 [in English].
- Storchmann, K. Wine Economics.(2012). Journal of Wine Economics. 1. 7. 1, 1-33. Retrieved from : http://www.wineeconomics.org/aawe/wp-content/uploads/2012/10/Vol.7-No.1-2012-WineEconomics [in English].
- Savranchuk, L. (2015) Vinni tour to europe as one of the direct recreational activities. Visnyk Lʹvivsʹkoho universytetu. Serial heohrafichnyy. 49. 313-321 [in Ukrainian].
- Bousfield, D. (2008). Italy : a guide. AST [in English].
- German wine route : a journey through the south of the country. Retrieved from : https://germanyask.com/germanskij-vinnyj-put-puteshestvie-po-yugu-strany.html [in Ukrainian].
- Braiko, M. G, Solodova, O. S, Golubyonkova, O. O., & Braiko, A. V. (2018). Creation of local wines as a method of competitive advantages of the winery. Ekonomika kharchovoji promyslovosti. 10. 33-40. doi.org/10.15673/fie.v10i3.1059 [in Ukrainian].
Стаття надійшла до редакції: 08.01.2022
Як цитувати статтю: |
Брайко М. Г., Голубьонкова О. О. Маркетингові дослідження споживачів для проєкту «винні шляхи Причорномор’я України» (English). Modern Economics. 2022. № 32(2022). С. 24-32. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V32(2022)-03. |
Braiko М., Holubonkova О. (2022). Marketing research оf consumers for the project «wine routes of the Ukrainian Black Sea Region». Modern Economics, 32(2022), 24-32. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V32(2022)-03. |