УДК 330.341.1
Чумак Л. Ф., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки та організації діяльності суб’єктів господарювання, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7881-8468
e-mail: larisa_chumak@ukr.net
Грушовец Ю. Б., магістрант кафедри економіки та організації діяльності суб’єктів господарювання, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна
Курило О. В., магістрант кафедри економіки та організації діяльності суб’єктів господарювання, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна
Сучасні шляхи підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств
У статті розглянуто актуальність підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств. Узагальнені та охарактеризовані етапи управління конкурентоспроможністю підприємства. Проаналізовано чинники, що характеризують конкурентне середовище та конкурентоспроможність підприємства, методи оцінки конкурентоспроможності підприємства. Висвітлені актуальні шляхи підвищення конкурентоспроможності з боку держави та підприємства. Визначено загальний напрямок підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств. Запропоновано заходи щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства
Ключові слова: конкурентоспроможність підприємства; фактори впливу; показники конкурентоспроможності; конкурентні переваги; інноваційний розвиток.
Література:
- Бєляєва С. В. Методика визначення конкурентоспроможності підприємства (теоретичний аспект) [Текст] / С.В. Бєляєва, Т. Л. Зубко // Інноваційна економіка, 2013. – Т. 6. – С. 77-81.
- Булах І. В. Оцінка конкурентоспроможності підприємства сфери телекомунікацій [Текст] : монографія / І. В. Булах, Т.Д. Надтока; ДВНЗ «Донец. нац. техн. ун-т». – Донецьк : ДВНЗ «ДонНТУ», 2010. – 583 с.
- Воробієнко С. П. Оцінка конкурентоспроможності телекомунікаційних послуг / С. П. Воробієнко // Зб. наук. пр. ОНАЗ ім. О. С. Попова. – Одеса, 2008. – С. 119-122.
- Воронкова А. Е. Конкурентоспроможність підприємства: механізм управління та діагностика / А. Е. Воронкова // Економіка промисловості. –2009. – № 3. – С. 133-137.
- Голод І. Ю. Особливості формування конкурентної стратегії підприємств на світовому ринку туристичних послуг // Проблеми підвищення інфраструктури. – 2010. – № 26.
- Позняк C. В. Інновації як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємств [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. – 2015. – № 10. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4614
- Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / Майкл Е. Портер; Пер. с англ. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 454 с.
- Чобіток В. І. Концепція управління економічною стійкістю підприємств // Економіка та управління підприємствами машинобудівної галузі: проблеми теорії та практики. – 2014. – № 5(29). – С. 58-65.
- Chobitok V. Forming Performance Assessment System of Risk Management in Railway Transport Companies / V.Chobitok, L.Chumak, T.Demianenko // International Journal of Engineering & Technology. – 2018. – 7 (4.3). – 404-408. DOI: https://doi.org/10.14419/ijet.v7i4.3.19843
- Чумак Л. Ф. Основні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства / Л. Ф. Чумак, Л. В. Гаркавая // Бизнес Информ. – 2013. – № 1. –С. 212-215.
Стаття надійшла до редакції: 13.12.2018
Як цитувати статтю: |
Чумак Л. Ф., Грушовец Ю. Б., Курило О. В. Сучасні шляхи підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств. Modern Economics. 2018. № 12. С. 208-212. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V12(2018)-32. |
Chumak, L., Hrushovets, Y. & Kurylo, O. (2018). Modern Ways of Increasing the Competitiveness of Domestic Enterprises. Modern Economics, 12, 208-212. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V12(2018)-32. |