УДК 338 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-40 |
Шишпанова Н. О., кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-8347-5682
e-mail: Shishpanova@mnau.edu.ua
Репутаційно-іміджевий підхід в управлінні фінансами страхових компаній
Анотація. Досліджено питання управління фінансами страхових компаній України, яке передбачає ефективне формування і використання ресурсів у страховій, інвестиційній та фінансовій діяльності. Визначено, що управління фінансами є неодмінною складовою її загального менеджменту, оскільки дозволяє ефективно досягати економічні та фінансові цілі. Зазначено, що одним з пріоритетних завдань управління капіталом страхової компанії на сучасному етапі розвитку страхового ринку України є забезпечення фінансової стійкості та надійності. Обґрунтовано, що фінансова надійність виявляється у ступені довіри як з боку споживачів страхових послуг, так й з боку держави. Виявлено, що в економічній ситуації, яка склалася на вітчизняному страховому ринку, прийняття рішення щодо обрання страхової компанії наявними та потенційними клієнтами для користування її послугами відбувається на основі інформації про неї, її репутацію та імідж на фінансовому ринку. Доведено, що репутацію та імідж суб’єкта господарювання беруть до уваги всі категорії споживачів для прийняття інвестиційних, фінансових, управлінських рішень. Зважаючи на це, запропоновано розширити межі використання репутаційно-іміджевого підходу у взаємодії системи фінансової стабільності страхової компанії із зовнішніми користувачами.
Ключові слова: фінанси; фінанси страхових компаній, управління фінансами страхових компаній; фінансовий менеджмент; стейкхолдери страхових компаній.
Література:
- Братюк В. П., Гудачок Я. Ю. Дослідження управління фінансовою надійністю страховика на прикладі страхових компаній України. Ефективна економіка. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua (дата звернення: 01.10.2019).
- Бутиріна В. М. Концептуальні основи фінансової стійкості страхових організацій. Вчені записки Таврійського національного університету. Серія: Економіка та управління. 2013. № 26 (65). С.20-26.
- Добош Н. М. Основні принципи формування та управління капіталу страхових організацій. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2013. № 767. С. 132-140.
- Доманчук А. І. Формування системи управління фінансами страхових компаній. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип.30-2. С.60-67
- Нагайчук Н. Г. Теоретичні підходи до визначення змісту поняття «фінанси страхових організацій». Інвестиції: практика та досвід. 2010. №11. С. 32-35.
- Світлична О. С., Сташкевич Н. М. Управління фінансами страхових організацій : навч. посіб. Одеса : Атлант. 2015. 258 с.
- Фориншурер страхування URL: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/19/6/4 (дата звернення 13.09.2019).
- Шишпанова Н. О., Шкарлєт Т. В. Система показників оцінки фінансової надійності страхових компаній. Modern economics. 2017. № 5. С. 140-146.
Стаття надійшла до редакції: 10.09.2019
Як цитувати статтю: |
Шишпанова Н. О., Репутаційно-іміджевий підхід в управлінні фінансами страхових компаній. Modern Economics. 2019. № 17(2019). С. 252-257. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-40. |
Shyshpanova N., (2019). Reputation-Image Approach in Financial Management of Insurance Companies. Modern Economics, 17(2019), 252-257. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-40. |