УДК 330:364.46 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-03 |
Бейкос Н. Х., почесний науковий співробітник, Інститут Яна-Урбана Сандала, Фінстадйордет, Норвегія
ORCID ID: 0000-0002-8995-0218
e-mail: provost@janusandal.no
Соціальне підприємництво та управління інноваціями у скандинавському контексті
Стаття присвячена важливості розуміння процесів підприємницької діяльності та проблемам, які виникають через брак знань у сфері управління інноваційним процесом. Скандинавська держава добробуту – це статична система, яка відповідає політичним правилам та нормам. У скандинавських сучасних реаліях протистоять один одному два різні підходи до створення соціальних та економічних вигод, демократичної стійкості та зростання. Основною метою статті є представлення всебічної характеристики функціонування невеликої частки соціальних підприємців, які мають можливість керувати інноваційним процесом та поєднувати управління бізнесом з управлінням інноваціями. Попри те, що таких підприємці мало, у системі скандинавської освіти існує певна масштабність, а загальний доступ до знань контролюється урядом. З’ясовано, що держава добробуту – це статична система, у якій є можливості для змін, але ресурси, політичний вплив та ієрархія обмежують їх. Інвестори обирають декілька компаній для співпраці, багато інвесторів-ангелів контролюються урядом. Система добробуту спрямовує соціальне підприємництво на такі напрями як молодіжне безробіття, наркоманія, бідність серед молоді, колишні ув’язнені та екологічні проблеми. Доведено, що у Норвегії та Данії відносно слабка культура інновацій. Працювати з інноваціями, ризикувати та керувати собою – це те, до чого багато скандинавів не звикли. У Швеції діє ефективний виробничий процес, який дав змогу країні виробляти товари за нижчою ціною та конкурувати на міжнародному рівні. Обґрунтовано, що інновації не вимагають нічого, окрім творчої особистості, яка має ідею та навички менеджменту. У скандинавських країнах люди вільно витрачають свій час на те, що хочуть. Бути соціальним підприємцем у Скандинавії складно, адже уряд контролює все: фінансову систему, освітні установи, ринок та соціальні проблеми.
Ключові слова: інновації у Скандинавії; підприємництво; соціальне підприємництво; менеджмент; управління інноваціями; управління інноваціями у Скандинавії; теорії управління; підходи до управління.
Література:
- Schumpeter, J. A. (1934/1978). The theory of economic development. New York: Oxford University Press, ISBN: 0-87855-698-2.
- Sandal, J-U. (2008). Et nordisk perspektiv på sosialt entreprenørskap. CSE Årsrapport 2008. Roskilde: CSE Publications.
- Mulligan, G. Tucker, S. Ali, R. Sanders, B. (2007). Social Innovation, what is it, why it matters and how it can be accelerated. Retrieved from http://eureka.bodleian.ox.ac.uk/761/1/Social_Innovation.pdf.
- Taylor, F. W. (1997). The principles of scientific management. New York: Dover Publications, ISBN: 978-0-486-29988-4.
- Fayol, H. (1937). The administrative theory of the state. Papers on the Science of Administration, Institute of Public Administration, 99-114.
- Drucker, P. F. (1973). New York: Harper-Collins. ISBN 0-88730-615-2.
- Sejersted, F. (2011). The Age of Social Democracy: Norway and Sweden in the Twentieth Century. New Jersey: Princeton University Press. ISBN: 978-0-691-14774-1.
- Maddison, A. (2001). The World Economy A Millennial Perspective. Paris: OECD Development Centre. ISBN: 978-9-264-18998-0.
- Alestalo, M. & Kuhnle, S. (1987). The Scandinavian route: economic, social, and political developments in Denmark, Finland, Norway, and Sweden. International Journal of sociology, 16(03-04), 3-38.
- Likenes, B-S. & Likenes, E-M. (2015). Utvikling i norsk personalledelse og HR – motebølge eller havblikk. Bodø: University of Nordland, Paper.
- Schramm-Nielsen, J., Lawrence, P. & Sivesind, K. H. (2005). Management In Scandinavia: Culture, Context And Change. Cheltenham: Edward Elgar Publishing Ltd. ISBN: 1843764318.
Стаття надійшла до редакції: 21.02.2020
Як цитувати статтю: |
Бакос Н. Х. Соціальне підприємництво та управління інноваціями: скандинавський контекст. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 20-24. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-03. |
Bakos, N. (2020). Social Entrepreneurship and Innovation Management in a Scandinavian Context. Modern Economics, 19(2020), 20-24. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-03. |