УДК 339.13 (658.8) | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V13(2019)-01 |
Антипцева О. Ю., кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0003-1239-8020
e-mail: antipcevaelena@gmail.com
Гусаров О. О., кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7835-1124
Обидєннова Т. С., кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5548-3906
e-mail: obyd_ts@ukr.net
Залучення споживачів до створення конкурентоспроможної ринкової пропозиції в контексті клієнтоорієнтованого підходу
Анотація. У статті з’ясовано базові передумови трансформації споживачів в активних учасників процесу створення конкурентоспроможної ринкової пропозиції сумісно з виробником та окреслено вигоди, які отримують підприємства від такого партнерства. Установлено напрями та розглянуто конкретні приклади залучення споживачів бізнес-структурами до визначення змісту нової продуктової пропозиції, процесу кастомізації, просування новинок на ринку, формування технологій та прогресивних стандартів їх споживання. Продемонстровано переваги віртуальної інтеграції споживачів в процес створення нової пропозиції. Виокремлено та проведено порівняльний аналіз теоретичних підходів до трактування дефініції «залучення споживача» та запропоновано авторське визначення даного поняття, що дозволяє комплексно охарактеризувати досліджуване явище як ініційований та керований виробником процес раціонального й ефективного включення потенціалу споживача у спільну діяльність на всіх етапах по створенню цінної клієнтоорієнтованої пропозиції при забезпеченні паритету інтересів взаємодіючих сторін.
Ключові слова: маркетинг залучення; відкриті інновації; персоналізована цінність; віртуальна інтеграція споживача; паритет інтересів; задоволеність і лояльність клієнтів.
Література:
- Prahalad C., Ramaswamy V. The new frontier of experience innovation. MIT Sloan Management Review. 2003. Vol. 4. No. 44. P. 12–18.
- Vargo S., Lusch, R. Service-dominant logic: Continuing the evolution. Journal of the Academy of Marketing Science. 2010. No. 36. P. 1–10.
- Thomke, S., Von Hippel E. Customers as innovators: A new way to create value. Harvard Business Review. 2003. Vol. 4. No. 80. P. 74–81.
- Mollen A., Wilson H. Engagement, telepresence and interactivity in online consumer experience: Reconciling scholastic and managerial perspectives. Journal of Business Research. 2010. Vol. 9/10. No. 63. P. 919–925.
- Shaukat M., Huma A., Ibraheem T. Consequences of relationship marketing on customer loyalty. International Journal of Research – Granthaalayah. 2017. Vol. 2. No. 5. P. 180–190. http://doi.org/10.5281/zenodo.345637.
- Федулова Л. І. Інновації, ініційовані споживачами: можливості залучення торговельних мереж. Вісник Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого». Серія: Економічна теорія та право. 2014. № 2 (17). С. 46–64.
- Chesbrough H. The era of open innovation. MIT Sloan Management Review. 2003. Vol. 3. No. 44. P. 35–41.
- Israel S. Dell Modemizes IdeaStorm. 2012. URL: https://www.forbes.com/sites/shelisrael/2012/03/27/dell-modernizes-deastorm/#76585628405a
- Hollensen S. Global marketing. 7th Edition, London: Pearson Education, 2017. 873 p.
- Schreier M., Pruegl, R. Extending lead-user theory: Antecedents and consequences of consumers’ lead userness. Journal of Product Innovation Management. 2008. Vol. 25. P. 331-346.
- Brodie R., Hollebeek L., Smith, S. Engagement: An important bridging concept for the emerging S-D logic lexicon. 2012. URL: https://www.researchgate.net/publication/267989386_Engagement_An_important_bridging_concept_for_the_emerging_SD_logic_lexicon.
- Hollebeek L. D. Demystifying сustomer еngagement: Exploring the loyalty nexus. Journal of Marketing Management. 2011. Vol. 27. P. 785–807.
- Higgins E., Scholer, A. Engaging the consumer: The science and art of the value creation рrocess. Journal of Consumer Psychology. 2009. Vol.2. No.19. P. 100–114.