УДК 657.22: 001 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-38 |
Хорунжак Н. М., доктор економічних наук, професор, професор кафедри обліку та оподаткування, Тернопільський національний економічний університет, м. Тернопіль, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7434-5456
e-mail: n.khorunzhak@ukr.net
Бойчик І. М., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри підприємництва і торгівлі, Тернопільський національний економічний університет, м. Тернопіль, Україна
ORCID ID: 0000-0002-6212-8072
e-mail: iryna.boychyk@gmail.com
Спяк Г. І., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри підприємництва і торгівлі, Тернопільський національний економічний університет, м. Тернопіль, Україна
ORCID ID: 0000-0003-0758-0821
e-mail: halynaspyak@gmail.com
Обґрунтування індикаторів і формалізація інтегрального показника стратегічного аналізу підприємств
Анотація. Стаття містить дослідження сучасних засад і запитів щодо застосування в практиці сучасних підприємств методів стратегічного аналізу та можливостей удосконалення його показників. Метою статті є обґрунтування індикаторів (показників впливу) та формалізація інтегрованого показника стратегічного аналізу підприємств, адаптованого до сучасних управлінських запитів і орієнтованого на підвищення ефективності діяльності суб’єктів господарювання в конкурентному середовищі. Обґрунтовано переваги включення до оціночних формул показників впливу зовнішнього середовища. Для забезпечення адекватності оцінки пропонується враховувати імовірнісні та конкретно ідентифіковані впливи наявних зовнішніх і внутрішніх чинників (факторів) на результати діяльності суб’єктів господарювання. Розроблено формулу та обґрунтовано підхід до встановлення обмежень значень результатів по запропонованому інтегрованому показнику стратегічного аналізу. Запропонований підхід, маючи самостійне значення, також може служити основою деталізованого аналізу, що враховує галузеву специфіку та базові вихідні наявні умови конкретного об’єкта аналізу.
Ключові слова: стратегічний аналіз, формалізація, уточнюючі коефіцієнти, фактори впливу, інтегральний показник.
Література:
- Бродюк І. В. Стратегічний аналіз інвестиційного розвитку підприємства. Економiка та держава. 2015. № 4. С. 131-133.
- Галенко О. М., Різва Л. А. Стратегічний аналіз як ключовий елемент стратегічного управління. Ефективна економіка. 2017. № 7. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5681. (дата звернення: 21.08.2019).
- Давидов Г. М., Малахова В. М., Магопець О. А. та ін. Стратегічний аналіз : навч. посіб. Київ : Знання, 2011. 389 с.
- Демиденко С. Л. Особливості стратегічного аналізу середовища підприємства. Ефективна економіка. 2015. № 9. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2015_9_21. (дата звернення: 03.08.2019).
- Довбня С. Б., Письменна О. О., Чабанець Т. М. Удосконалення стратегічного аналізу: інтегральний підхід. Економіка і суспільство. 2018. Випуск 14. С. 312-320.
- Кравченко О. В. Поняття стратегії в стратегічному управлінні. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2007. № 1(22). С. 267-272.
- Ручаєвський Д. О. Стратегічний аналіз конкурентоспроможності підприємств гірничо-металургійного комплексу України. Вісник Дніпропетровського університету. 2014. № 3. С. 88-92.
- Стоказ Я. М. Організаційне забезпечення формування стратегічних знань в системі економічної безпеки розвитку підприємств. Матеріали Х Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. «Сучасні проблеми моделювання соціально-економічних систем» (Братислава – Харків, 5-6 квітня 2018 р.). Харків, 2018. С. 111-114.
- Шталь Т. В., Бондаренко Л. М., Кучава К. О. Стратегічний аналіз як інструмент управління для підвищення ефективності діяльності національних підприємств. Бізнес Інформ. 2018. № 1. C. 319-325.
- Шульгіна Л. М., Юхименко В. В. Інноваційний розвиток підприємств: формування стратегій : монографія. Київ : Univest PrePress, 2015. 212 с.
- Шурпенкова Р. К. Стратегічний аналіз як складова процесу управління підприємством. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2015. № 2(112). С. 96-99.
- Chandler A.D. Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise. Cambridge, MA: MIT Press, 1962. 490 р. URL: https://archive.org/details/strategystructur00chan_0. (дата звернення: 27.08.2019).
- Dutton Jane E., Jackson Susan E. Categorizing strategic issues: links to organizational action. Academy of Management Review. 1987. Vol. 12. № 1. Р. 76–90.
- Fredriksson G., Larsson H. An analysis of maintenance strategies and development of a model for strategy formulation – A case study. Göteborg: Chalmers University of Technology, 2012. 141 p.
Стаття надійшла до редакції: 08.09.2019
Як цитувати статтю: |
Хорунжак Н. М., Бойчик І. М., Спяк Г. І., Обґрунтування індикаторів і формалізація інтегрального показника стратегічного аналізу підприємств. Modern Economics. 2019. № 17(2019). С. 239-243. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-38. |
Khorunzhak N., Boichyk I., Spyk H., (2019). Substantiation of Indicators and Formalization of Integral Index of Strategic Analysis of Enterprises. Modern Economics, 17(2019), 239-243. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-38. |