УДК 378 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-08 |
Лункіна Т. І., доктор економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Миколаївський національний агарний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7252-3239
e-mail: svitlanalitvinchk@ukr.net
Системне та креативне мислення здобувачів вищої освіти як вимога сьогодення
Анотація. Проаналізовано та сформовано власне бачення сучасного мислення здобувачів вищої освіти через призму системного та креативного мислення. З’ясовано, що для ефективного розвитку країни майбутнім поколінням необхідно сучасно мислити, створюючи інновації майбутнього. Схарактеризовано провідні компетентності здобувачів вищої освіти, які будуть популярними у 2025 році. Серед основних рис, що притаманні креативним людям виокремлено: творчу продуктивність, гнучкість, оригінальність, складність. Деталізовані риси, що притаманні креативним людям та техніки креативності. Запропоновано для активізації талановитих і здібних особистостей на освітянському просторі впроваджувати в освітній процес дисципліни, що вимагають сучасні тенденції розвитку (системне та креативне мислення), за допомогою яких будуть формуватися сприятливі умови для реалізації творчих і креативних ідей здобувачів вищої освіти. З’ясовано, що окрім ґрунтовних професійних знань, умінь і навичок сучасний фахівець повинен володіти основами системних наук; визначати місце своєї предметної області у світі універсальних, системних, закономірностей природи й суспільства; вміти вчасно й гнучко реагувати на виклики сьогодення й за необхідності нівелювати ризики, що з ними пов’язані у своїй діяльності. Доведено, що заклади вищої освіти відповідають не тільки за формування майбутніх професійних, технічних та соціальних еліт, а й навчають масові студентські контингенти формувати сучасні вміння, знання та навички.
Ключові слова: системне мислення; креативне мислення; креативність; системний підхід, здобувачі вищої освіти.
Література:
- Креативне мислення як засіб формування та розвиток творчих здібностей здобувачів освіти. URL : https://naurok.com.ua/kreativne-mislennya-yak-zasib-formuvannya-i-rozvitok-tvorchih-zdibnostey-287871.html (дата звернення: 10.05. 2022 р.).
- Що таке світ VUCA та яких змін він вимагає від педагогів. URL : https://www.pedrada.com.ua/question/565-svt-vuca (дата звернення: 10.05. 2022 р.).
- Авинаш Диксит, Барри Нейлбафф. Теория игр. WW Нортон и компания. 2010. 512 с.
- О’Конор Дж., Макдермотт І. Системне мислення : пошук неординарних рішень. Наш формат, 2018. 240 с.
- Максименко С., Мєєровіч М., Шрагіна Л. Системне мислення: формування і розвиток. Києво-Могилянська академія. 2020. 251 с.
- Нассим Николас Талеб. Одураченные случайностью. Random House Trade. 2005.368 с.
- Шабанова Ю. О. Системний підхід у вищій школі : підруч. для студ. Магістратури М-во освіти і науки України; Нац. гірн. ун-т. Д. : НГУ, 2014. 120 с.
- Що таке системне мислення. URL : https://pyrogiv.kiev.ua/shho-take-sistemne-mislennya (дата звернення: 10.05. 2022 р.).
- Що таке мислення і його види. URL : https://dovidka.biz.ua/shho-take-mislennya (дата звернення: 10.05. 2022 р.).
- 10. Всесвітній економічний форум URL : https://clubofrome.de/worldeconomicforum2020 (дата звернення: 12.05.2022 р.).
Стаття надійшла до редакції: 17.05.2022
Як цитувати статтю: |
Лункіна Т. І. Системне та креативне мислення здобувачів вищої освіти як вимога сьогодення. Modern Economics. 2022. № 33(2022). С. 58-63. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-08. |
Lunkina T. (2022). Systematic and creative thinking of higher education seekers as a requirement of today. Modern Economics, 33(2022), 58-63. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-08. |