Олійник О. С., кандидат економічних наук, старший викладач кафедри економіки підприємства, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський, Україна
e-mail: o.s.chernuk@gmail.com
Тенденції конкурентоспроможності підприємства
У статті розкривається сутність поняття «конкурентоспроможність» як підприємства так і продукції. Звернена увага на принципи та методи оцінки рівня конкурентоспроможності підприємства. Вказано, що рівень конкурентоспроможності підприємств в остаточному підсумку визначає рівень конкурентоспроможності економіки держави, оскільки безпосередньо бере участь у конкурентній боротьбі на внутрішніх і зовнішніх ринках. В умовах спаду виробництва проблема підвищення рівня конкурентоспроможності фірми стає особливо актуальною. Досліджено рівень конкурентоспроможності підприємства в динаміці та зроблені відповідні висновки та пропозиції. Результати оцінки конкурентоспроможності підприємства на основі розрахунку показників методом інтегральної оцінки показали, що конкурентоспроможність підприємства знаходиться на середньому рівні завдяки зменшенню показників фінансового стану підприємства та маркетингової діяльності. Вказано, що управління конкурентоспроможністю підприємства являє собою певний аспект менеджменту підприємства, спрямованого на формування, розвиток та реалізацію конкурентних переваг та забезпечення життєздатності підприємства як суб’єкта економічної конкуренції.
Ключові слова: конкурентоспроможність; конкурентоспроможність підприємства; рівень конкурентоспроможності підприємства; оцінка конкурентоспроможності підприємства; показники.
Література:
- Блажевич О. Г. Анализ конкурентоспособности в зарубежных странах [Електронний ресурс] / О. Г. Блажевич.– Режим доступу: https://goo.gl/wPBRtE.
- Воронов А. Конкуренция в ХХІ // Маркетинг. – 2001. – № 5. – С.16-24.
- Гончарова Н. П. Концептуальные параметры конкурентоспособности национальной экономики / Н. П. Гончарова // Актуальні проблеми економіки. – 2006. – № 8 (62). – С. 43–54.
- Романова Л. В. Людський фактор у маркетинговому управлінні як головна складова конкурентоспроможності підприємств і організацій : навч. посіб. / Л. В. Романова. – Академія праці і соціальних відносин Федерації профспілок України. Факультет підвищення кваліфікації профспілкових працівників. – К. : АПСВ, 2005. – 76 с.
- Смірнов О. О. Інноваційна активність персоналу як джерело зростання конкурентних переваг підприємства / О. О. Смірнов // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – № 11 (41). – С. 116-125.
- Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление / Р. А. Фатхутдинов. – М. : ИНФРА-М, 2000. – 351 с.
- Хамініч С. Методика інтегральної оцінки рівня конкурентоспроможності промислового підприємства / С. Хамініч // Економіст. – 2006. – №10. – С. 59–61.
- Харченко Т. Б. Забезпечення конкурентоспроможності підприємства як засіб ринкового реформування економіки / Т. Б. Харченко // Актуальні проблеми економіки. – 2003. – № 2 (20). – С. 70–75.
- Шваб Л. І. Економіка підприємництва : навч. посіб. / Л.І. Шваб. – [2-е вид.]. – К. : Каравела, 2005. – 568 с.
- Chi, H. Xia, H. Zhang, L. Zhang, Ch. and Tang, X. (2018). “Competitive and collaborative representation for classification”, Pattern Recognition Letters. https://doi.org/10.1016/j.patrec.2018.06.019.
Стаття надійшла до редакції: 31.10.2018
Як цитувати статтю: |
Олійник О. С. Тенденції конкурентоспроможності підприємства [Електронний ресурс] / О. С. Олійник // Modern Economics. – 2018. – № 11(2018). – С. 135-139. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V11(2018)-22. |
Oliinyk, O. (2018). “Tendencies of enterprise competitiveness”, Modern Economics, vol. 11(2018), pp. 135-139. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V11(2018)-22. |