УДК 659:378.1 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-16 |
Носань Н. С., доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту та державної служби, Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького, м. Черкаси, Україна
ORCID ID: 0000-0002-4005-8333
e-mail: natali_nosan@ukr.net
Назаренко С. А., доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та державної служби, Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького, м. Черкаси, Україна
ORCID ID: 0000-0003-0432-2587
e-mail: nazarr5@ukr.net
Роль SMM як засобу маркетингових комунікацій закладу вищої освіти в умовах воєнного стану в Україні
У статті досліджено значення SMM як засобу маркетингових комунікацій закладу вищої освіти в умовах воєнного стану в Україні. Розглянуто та запропоновано авторське трактування категорії «соціальний медіа маркетинг (SMM)». Досліджено ситуацію на ринку продуктів вищої освіти в Україні, яка сформувалася протягом останніх років (зокрема під впливом пандемії та воєнного стану). Виокремлено основні можливості, які надає використання SMM для закладів вищої освіти в умовах сьогодення. Представлено найбільш ефективні соціальні мережі для формування комунікації з різними цільовими групами вітчизняних закладів вищої освіти, зокрема Facebook, Instagram, Telegram, LinkedIn. Розглянуто рівень використання соціальних мереж вітчизняними педагогами у реалізації освітнього процесу та виокремлено ключову проблему, яка стримує конкурентний потенціал вітчизняних закладів вищої освіти.
Ключові слова: соціальний медіа маркетинг; SMM; маркетинг; заклад вищої освіти; соціальні мережі.
Література:
- Касьяненко М. М. SMM: переваги та недоліки. Science, research, development. 2020. № 28. С. 51-54.
- Андрушкевич М. З. Інтернет-маркетинг у соціальних мережах. Вісник Хмельницького національного університету. 2014. Вип. 4. С. 163-166.
- Trattner, & Kappe F. Social Stream Marketing on Facebook: A Case Study. International Journal of Social and Humanistic Computing. 2013. Volume 2 (1). URL: https://www.researchgate.net/publication/235821481_Social_Stream_Marketing_on_Facebook_A_Case_Study (дата звернення: 17.03.2023) DOI: https://doi.org/10.1504/IJSHC.2013.053268.
- Терехов Д. С. SMM-маркетинг у системі управління сучасним підприємством. Наука й економіка. 2015. № С. 77-79.
- Дубінська Н. Ю. Поняття, функції, принципи та завдання Social Media Marketing (SMM). Матеріали Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції педагогічних та науково-педагогічних працівників, аспірантів, молодих учених «Інновації, досягнення, актуальні проблеми і перспективи розвитку сучасної науки та освіти»: зб. наук. пр. Ніжин, 2022. С. 257-263.
- Чуніхіна Т. С. Теоретичні засади формування SMM-стратегії підприємства. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». 2022. № 23. С. 58-68 DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.23.12.2022.07.
- Мельникова О. А. Соціальні медіа як активний інструмент Інтернет-маркетингу в Україні. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. № 3(2). С. 250-253.
- Карлєчук І. А., Суслова Т. О. Просування бренду закладу вищої освіти у соціальних мережах. Бренд-менеджмент: маркетингові технології: тези доп. IІМіжн. наук.-практ. конф. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т. 2020. С. 73-75.
- Вітренко А., Рогова В., Костюченко О. та ін. Освіта України в умовах воєнного стану. Інформаційно-аналітичний збірник. Сергій Шкарлет (загальна редакція). Київ, 2022. 358 с.
- Yang Z. Create Social Media Accounts for Your Business. Aptly. 2022. 21 p.
- Поплавський М. М. Соціальні мережі як інструмент просування вищого навчального закладу (на матеріалах КНУКіМ). Український інформаційний простір. 2021. № 1(7). С. 14–30. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(7).2021.233777.
- Жегус О. В. Формування стратегії маркетингу в соціальних мережах закладу вищої освіти. Маркетинг і цифрові технології. 2018. Т. 2, № 2. С. 58-75. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.2.2.2018.5
- Собченко Т., Кін О. Аналіз досвіду роботи використання потенціалу соціальних мереж у реалізації концепції національно-патріотичного виховання. Освіта. Інноватика. Практика. 2023. Том 11. № 1. С. 45-49. DOI: https://doi.org/31110/2616-650X-vol11i1-007
- Івасенко О. А., Чижевська М. Б. Маркетинг у соціальних мережах вітчизняних закладів вищої освіти. Академічна й університетська наука : зб. наук. пр. Секції за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. «Сучасні рецепції світоглядно-ціннісних орієнтирів Григорія Сковороди», 02 груд. 2022 р. : Т. 2. Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2022. С. 20-22.
- Бондаренко Т. В., Стеценко В. П., Стеценко Н. М., Ткачук Г. В. Цифрова присутність закладів вищої освіти у соціальних мережах Facebook та Instagram. Інформаційні технології і засоби навчання. 2021. Том 84(4). С. 271-284. DOI: https://doi.org/33407/itlt.v84i4.3551
- Кремень В. Г., Биков В. Ю., Ляшенко О. І. та ін. Науково-методичне забезпечення цифровізації освіти України: стан, проблеми, перспективи: Наукова доповідь загальним зборам НАПН України «Науково-методичне забезпечення цифровізації освіти України: стан, проблеми, перспективи». Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. 4(2). С. 1-49. DOI: https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223.
- URL: https://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/ukraine (дата звернення: 18.03.2023).
Стаття надійшла до редакції: 21.03.2023
Як цитувати статтю: |
Носань Н. С., Назаренко С. А. Роль SMM як засобу маркетингових комунікацій закладу вищої освіти в умовах воєнного стану в Україні.. Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 106-111. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-16. |
Nosan N., Nazarenko S. (2023). The role of SMM as a form of marketing communications of higher education institutions in the conditions of martial law in Ukraine. Modern Economics, 38(2023), 106-111. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-16. |