УДК 339.14:613.38 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-37 |
Файвішенко Д. С., кандидат економічних наук, доцент кафедри журналістики та реклами, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7880-9801
e-mail: fayvishenko.ds@gmail.com
Теоретичні основи стратегічного управління брендом
Анотація. Висока конкурентоспроможність, застосування новітніх технологій, підвищення значущості продукту у свідомості споживача потребує своєчасного впровадження та реалізації стратегії управління брендом. Розробка місії, бачення, визначення цілей та стратегічних завдань виокремлюють стратегічний вектор розвитку бренду в цілому. Актуальним стає розкриття сутності понять «стратегія», «управління», визначення основних напрямів стратегічного управління з позиції бренд-підходу.
Основними методами дослідження є гносеологічний аналіз (аналітичний, узагальнення, наукова абстракція, декомпозиції, логіка, порівняння), принцип системності загального зв’язку та розвитку, який дозволив розкрити основні напрями стратегічного управління брендом.
Ключові слова: бренд; бренд-підхід; стратегія; стратегічне управління; концепція.
Література:
- Аакер Д., Йохимштайлер Э. Бренд-лидерство: новая концепция брендинга. М. : Издательский дом Гребенникова. 2003. 380 с.
- Бойко І. А. Використання ресурсного підходу формування стратегії. Наукові праці Національного університету харчових технологій. 2008. № 27. С. 17-19.
- Велещук С. С. Бренд-менеджмент в стратегічному розвитку підприємств: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. ек. наук: спец. 08.00.04 / Київ, 2008. 20 с.
- Димитрова С. М. Оцінка ефективності маркетингової стратегії підприємства на основі бренд-підходу : дис. канд. екон. наук : 08.00.04 / Донецк. НАН, 2008. 256 с.
- Капферер Ж.-Н. Торговые марки: испытание практикой. Новые реальности современного брэндинга / пер. с фр. В. Біленького. М.: Консалтинговая группа «имидж-Контакт»; Инфра-М, 2002. 211 с.
- Келлер К. Л. Стратегический бренд-менеджмент: создание, оценка и управление марочным капиталом / [2-е изд.]; пер. с англ. М. : Издательский дом «Вильямс», 2005. 704 с.
- Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент : монография. М : Ком, 2008. 896 с.
- Ламбен Ж.-Ж. Cтратегический маркетинг. Европейская перспектива. Пер. с фр. СПб : Наука, 1996. 465 с.
- Кендюхов О. В., Файвішенко Д. С. Оцінювання ефективності бренд-менеджменту на основі бенчмаркингу. Актуальні проблемі економіки. 2012. № 11(137). С. 131-138.
- Пілюшенко В. Л., Аракелова І. О. Стратегія інноваційного управління сферою послуг на основі маркетингового підходу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 4. С. 133-142.
- Мазаракі А. А. Бланк І. О., Лігоненко Л. О., Гуляєва Н. М. Внутрішня торгівля в Україні: економічні умови ефективного розвитку, Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2006. 194 с.
- Мазаракі А. А., Босовська М. В.. Теоретичні та методологічні засади формування інтеграційної стратегії підприємств. Бізнес Інформ. № 7. С. 299-308.
- Fernandez P. Valuation of Brands and Intellectual Capital. IESE Business School. December 21, 2001. P. 9
- Пєтухова О. М. Еволюція теоріі стратегічного управління. Веб-сайт. URL: http://www.agrosvit.info/pdf/2_2015/3.pdf (дата звернення: 10.08.2019)
- Chandler Alfred D. Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise. Cambridge, MA: MIT Press, 1962/1998.
- Strategy Definitions & Meanings Fred Nickols Веб-сайт. URL: https://www.nickols.us/strategy_definitions.pdf (дата звернення: 10.08.2019).
- Портер М. Конкуренция . пер. с англ. М. : Вильямс, 2001. 495 с.
- Минцберг Г., Альстренд Б., Лемпел Дж. Школа стратегий, стратегическое сафари. Спб. : Питер, 2000. 366 с.
- Ансофф И. Стратегическое управление. науч. ред. и авт. предисл. Л. И. Евенко. М. : Економика, 1989. 519 с.
- Мескон М. Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента ; пер. с англ. М. : Дело, 1992. 702 с.
- Карлоф Б. Деловая стратегия: концепция, содержание, символ : монография. М. : Экономика. 1991. 239 с.
- Томпсон А., Стрикленд Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации. М. Юнити, 1998. 576 с.
- Сердюк Н. Теоретические основы управления стратегическим развитием субъектов реального сектора экономики. URL: http://www/nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/eiou/2008_4/02%20-%20Ek%204-208.pdf. (дата звернення: 07.08.2019).
- Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент. М. : Бізнес-школа «Интер-Синтез», 1998. 416 с.
- Johnson G., Scholes K. Exploring Corporate Strategy: text and cases [5thed]. Financial Times. Prentice Hall, 2007. 664 p.
- Эддоус М. Стэнсфилд Р. Методы принятия решений ; пер. с англ. С. А. Лукин и др., ред. пер. И. И. Елисеева. М. : Аудит ЮНИТИ. 1997. 590 с.
- Сутність та зміст поняття «управління персоналом» у системі менеджменту організації. URL: http://economyandsociety.in.ua/journal/17_ukr/32.pdf. (дата звернення: 17.08.2019).
- Виханский O. С. Стратегическое управление. M. : Економист, 2004. С. 296.
- Бурр В. Концепция устойчивого конкурентного преимущества. Проблемы теории и практики управления. 2003. № 3. С.107-113.
- Хасси Д. Стратегия и планирование. С-Пб. :Питер. 2001. 384 с.
- De Wit. Synthesis: Resolving Strategy Paradoxes to Create Competitive Advantage. R. Meyer–London: International Thomson Business. 1999. 519 p.
- Бодди Д., Пептон Р. Основы менеджмента ; пер. з англ. Ю. Кайтуревского. С-Пб., 1999. 816 с.
- Дафт Р. Л. Менеджмент ; пер. з англ. С-Пб. 2000. 832 с.
- Набиев Р. Г. Стратегия разработки и управления брендом предприятия. Транспортное дело. № 10. С. 55.
Стаття надійшла до редакції: 24.09.2019
Як цитувати статтю: |
Файвішенко Д. С., Теоретичні основи стратегічного управління брендом. Modern Economics. 2019. № 17(2019). С. 232-238. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-37. |
Fayvishenko D., (2019). The Theoretical Basis of Strategic Brand Management. Modern Economics, 17(2019), 232-238. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-37. |