УДК 659.1 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-01 |
Антонова О. В., кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри маркетингу, Національний університет харчових технологій, м. Київ, Україна
ORCID ID: 0000-0003-3213-8699
e-mail: antonova.olga.edu@gmail.com
Три шляхи застосування АСМР-технологій у сучасній рекламі та маркетингу
Анотація. Статтю присвячено особливостям застосування у рекламній комунікації та маркетингу технологій автономної сенсорної меридіональної реакції. Метою роботи є розгляд трьох способів застосування АСМР-технології у світовій та, зокрема, українській рекламі й маркетингу. Предметом дослідження є специфіка застосування різновидів АСМР-технології у рекламних відеороликах та рекламний потенціал АСМР-відео. Об’єктом дослідження стали відеоматеріали закордонних та вітчизняних АСМР-блогерів на каналі Youtube та рекламні ролики із використанням цієї технології. Наукова новизна дослідження зумовлена тим, що використання АСМР-впливу у галузі реклами та маркетингу ще не були ґрунтовно досліджені.
У ході дослідження проаналізовано можливості та шляхи застосування технологій АСМР у сфері реклами та маркетингу, зокрема створення як рекламних відео з окремими АСМР-тригерами, так і повноцінних АСМР-відеороликів та перспектив співпраці рекламодавців з АСМР-тистами. Було здійснено розгляд особливостей використання АСМР у вітчизняному медійному та інтернет-просторі в контексті світових тенденцій.
У ході дослідження було виокремлено три способи використання цієї техніки з рекламною метою: розміщення реклами на популярних каналах АСМР-тистів, співпраця з відеоблогерами з метою створення нативної реклами та свого роду продакт плейсменту в їхніх влогах, створення комерційної реклами, насиченої АСМР-тригерами. В Україні застосування технології автономної сенсорної меридіональної реакції у відеоконтенті набули популярності у мережах Youtube та Instagram (про що свідчить значна кількість переглядів контенту та фоловерів), однак ще не стали інструментом впливу у вітчизняній комерційній відеорекламі, на відміну від світового рекламного ринку.
АСМР-рекламу варто розглядати як перспективну тенденцію розвитку вітчизняної реклами з огляду на світові тенденції цієї галузі та можливості м’якого ефективного впливу на реципієнтів, які надає технологія автономної сенсорної меридіональної реакції завдяки вираженому релакс-ефекту та зниження напруги з огляду на закріплення позитивних асоціацій, викликання бажання переглядати відеоконтент значного хронометражу кілька разів.
Ключові слова: автономна сенсорна меридіональна реакція; АСМР; відеореклама; інтернет-реклама; відео контент; психофізіологічні реакції; сугестивність.
Література:
- Shkarin, D. L. (2018). Level Analysis of ASMR-Technology and Definition of its Meaning in the Modern Social Context. Vestnik Permskogo universiteta. Filosofiya. Psihologiya. Sotsiologiya, 1, 79- doi: 10.17072/2078-7898/2018-1-79-87 [in Russian].
- Khomenko, V. I. (2017). Autonomous Sensory Meridional Response, Connection with Synesthesia. Empathy of Touch, Phonopsia, Eidetics and How They Influence ASMR-perception. Formation of ASMR-Therapy. Aktualni problemy suchasnosti v konteksti sotsialno-psykholohichnoho znannia: materialy naukovo-praktychnoi konferentsii dlia studentiv, aspirantiv, vykladachiv (1 hrudnia 2016 roku) [Topical Problems of Modern Times in the Context of Social Psychological Knowledge: Materials of Scientific Practical Conference for Students, Postgraduate Students, Lecturers (1st December 2016)]. Irpin: University of the State Fiscal Service of Ukraine, 173-178 [in Ukrainian].
- Richard, C. (2016). Interview with Jennifer Allen, the woman who coined the term, ‘Autonomous Sensory Meridian Response’ (ASMR). ASMR University. Retrieved from: https://asmruniversity.com/2016/05/17/jennifer-allen-interview-coined-asmr/
- Novella, S. (2012). ASMR. Neurologica. Mar. 12. Retrieved from: https://theness.com/neurologicablog/index.php/asmr/
- Gallagher, R. (2016). Eliciting Euphoria Online: The Aesthetics of ‘ASMR’ Video Culture. Film Criticism. Jun, 40(2). Retrieved from: https://quod.lib.umich.edu/f/fc/13761232.0040.202?view=text;rgn=main. doi: http://dx.doi.org/10.3998/fc.13761232.0040.202
- Barratt, E. L. & Davis, N. J. (2015). Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR): a flow-like mental state. Mar 26. Retrieved from: https://peerj.com/articles/851.pdf. doi: http://dx.doi.org/10.7717/peerj.851
- Apazidi, E. V. (2018). Phenomenon of Autonomous Sensory Meridional Response. The development of medical sciences: problems and solutions : Conference Proceedings, April 27–28. Brno, 126-127 [in Russian].
- Instagram Year in Review 2018 (2018). Info Center : website. Retrieved from: https://instagram-press.com/blog/2018/12/12/instagram-year-in-review-2018/
- Channel ASMR Darling (2019). Retrieved from: https://www.youtube.com/channel/UCikebqFWoT3QC9axUbXCPYw.
- Channel Gentle Whispering ASMR (2019). Retrieved from: https://www.youtube.com/user/GentleWhispering.
- Channel HeyHelen ASMR (2019). Retrieved from: https://www.youtube.com/channel/UC5X7iRFTg24q8X01_W42OGg.
- Channel ASMR nikinice (2019). Retrieved from: https://www.youtube.com/channel/UCG_Aemw5rJkAj2r7MaGfNFA.
- Channel Olga Khodos ASMR (2019). Retrieved from: https://www.youtube.com/channel/UCVU_HZfR3VVdp4pZa2LvWDA.
- Life with MaK (2019). Socialblade : website. Retrieved from: https://socialblade.com/youtube/c/lifewithmak.
- Muni E. & Klyayn D. (2016). Think with Google : website. ASMR: Important Trend on YouTube You Even Haven’t Heard about. Retrieved from: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/ru-ru/insights-trends/user-insights/asmr-vazhnyi-trend-na-youtube-o-kotorom-vy-dazhe-ne-slyshali/ [in Russian].
- Channel ASMR Ppomo (2019). Retrieved from: https://www.youtube.com/channel/UCAtFkapSeoEGPxm5bC3tvaw.
- The Pure Experience | Michelob ULTRA Pure Gold Super Bowl 2019 (2019). Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=HKlq-j0v0nw.
- Colonel Sanders ASMR Video 03: Pocket Squares (2019). Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=hv7p6uahomc.
- Oddly IKEA’: IKEA ASMR (2019). Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=uLFaj3Z_tWw&feature=youtu.be.
- Agadzhikova, A. IKEA Issued 25-Minutes ASMR-Video. Bird in Flight : website. Retrieved from: https://birdinflight.com/ru/novosti/20170810-ikea-asmr-video.html [in Russian].
Стаття надійшла до редакції: 07.09.2019
Як цитувати статтю: |
Антонова О. В., Три шляхи застосування АСМР-технологій у сучасній рекламі та маркетингу. Modern Economics. 2019. № 17(2019). С. 6-10. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-01. |
Antonova O., (2019). Three Ways to Use ASMR-Technologies in Modern Advertising and Marketing. Modern Economics, 17(2019), 6-10. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-01. |