УДК 658.823
Сагер Л. Ю., кандидат економічних наук, старший викладач кафедри маркетингу та управління інноваційною діяльністю, Сумський державний університет, м. Суми, Україна
Старків І. Л., магістрант кафедри маркетингу та управління інноваційною діяльністю, Сумський державний університет, м. Суми, Україна
АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЗОВНІШНІХ І ВНУТРІШНІХ ФАКТОРІВ НА ПРОЦЕС ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО КУПІВЛЮ МОБІЛЬНОГО ТЕЛЕФОНУ
У статі проаналізовано теоретичні основи дослідження факторів, які чинять вплив на процес прийняття рішення споживача під час вибору товару, деталізовано складові зовнішнього та внутрішнього впливу. Досліджено особливості споживацької поведінки кінцевих споживачів при покупці мобільного телефону, проведено аналіз значущих критеріїв, які висуваються покупцем. Проаналізовано вплив маркетингових заходів, таких як, реклама та акційні пропозиції, з’ясовано термін користування телефоном, причину зміни моделі, місце купівлі телефону. Розглянуто вплив статі продавця на процес прийняття рішення. Встановлено, що вибір споживачів в основному ґрунтується на психологічних та особистісних факторах, залежність також існує з соціокультурними факторами, комплексом маркетингу та факторами ситуаційного впливу. Визначено головні аспекти вибору мобільного телефону, що є важливим для формування конкурентоздатного товару. Виявлено, що персонал магазину відіграє значну роль, більшу довіру, стосовно мобільних телефонів, у покупців викликають чоловіки. Надано рекомендації виробникам телефонів для вдосконалення мобільних пристроїв на основі вимог споживачів.
Ключові слова: дослідження, споживач, поведінка споживача, споживчий вибір, фактори впливу, мобільний телефон.
Література:
- Алешина И. В. Поведение потребителей / И. В. Алешина. – Москва : Экономисть, 2006. – 525 с.
- Гасимова М. Е. Дослідження факторів, що впливають на споживчий вибір / М. Е. Гасимова // International Electronic Scientific Journal. – 2016. – №12. – С. 40-44.
- Дурович А. П. Маркетинговые исследования в туризме / А. П. Дурович. – Санкт-Петербург, 2008. – 384 с.
- Зозульов О. В. Критерії ефективного ринкового позиціонування товарів на споживчому ринку / О. В. Зозульов // Маркетинг в Україні. – 2015. – № 2. – С. 39-45
- Маркетинговий інструментарій формування попиту на товари та послуги на ринках України : монографія / за ред. проф. Р. В. Федоровича. – Тернопіль : ТНТУ ім. І. Пулюя, 2014. – 359 с.
- Ониськів В. Дослідження поведінки споживачів та розробка нового товару в умовах економічної кризи / В. Ониськів // Галицький економічний вісник. – 2010. – №1. – С. 65-74.
- Страшинська Л. В. Поведінка споживачів : конспект лекцій для студентів спец. 7.050108 «Маркетинг» усіх форм навч. / Л. В. Страшинська. – Київ : Екомен, 2010. – 101 с.
- Турченюк М. О. Маркетинг / М. О. Турченюк, М. Д. Швець. – Київ : Знання, 2011. – 318 с.