УДК 314:3 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-27 |
Праместі Н., аспірант, факультет економіки, Університет Шривіджая, Палембанг, Індонезія
ORCID ID: 0000-0002-9061-8511
e-mail: nyomanpramesti@pusri.co.id
Вах’юді Т., доктор економічних наук, викладач факультету економіки, Університет Шривіджая, Палембанг, Індонезія
ORCID ID: 0000-0003-4056-5105
e-mail: tertiwahyudi@gmail.com
Азварді, доктор економічних наук, викладач факультету економіки, Університет Шривіджая, Палембанг, Індонезія
ORCID ID: 0000-0003-0066-2445
e-mail: azwardi_unsri@yahoo.com
Розкриття інформації про корпоративну соціальну відповідальність у компаніях
Анотація. Характеристики компанії поділяються на три групи. Існують структуровані змінні (наприклад, розмір компанії, леверидж і тип володіння акціями), змінні, пов’язані з ефективністю (наприклад, рентабельність, тип компанії та основа компанії), і ринкові структуровані змінні (наприклад, вид галузі). Характеристики компанії в даному дослідженні включали розмір компанії, леверидж і рентабельність. Розмір компанії визначався натуральним логарифмом від загальної величини активів, леверидж оцінювався як співвідношення власних і позикових коштів, рентабельність оцінювалася за прибутком на акцію, а розкриття корпоративної соціальної відповідальності відслідковувалося на основі Глобальної ініціативної звітності Покоління 4. Отримані дані були вторинними даними з щорічних звітів 45 ліквідних компаній, зареєстрованих на Індонезійській фондовій біржі у 2016-2018 роках. Метод вибірки в даному дослідженні – цілеспрямована вибірка. Перевірка гіпотез у дослідженні здійснювалася на основі множинного регресійного аналізу в SPSS версії 16.
Мета дослідження полягала в отриманні емпіричних даних про вплив розміру компанії, левериджу і рентабельності на розкриття інформації щодо корпоративної соціальної відповідальності.
Результати дослідження свідчать, що розмір компанії вплинув на розкриття корпоративної соціальної відповідальності в 45 ліквідних компаніях Індонезії з Sig. 0,003 < 0,005. Леверидж не вплинув на розкриття корпоративної соціальної відповідальності в 45 ліквідних компаніях із Sig. 0,104 ≥ 0,005. Рентабельність не вплинула на розкриття корпоративної соціальної відповідальності в 45 ліквідних компаніях із Sig. 0,399 ≥ 0,005. Одночасно всі незалежні змінні впливають на 0,215 розкриття корпоративної соціальної відповідальності, у той час як решта факторів контролюють інші на 0,785.
Таким чином, проведені дослідження свідчать, що розмір компанії впливає на розкриття корпоративної соціальної відповідальності в 45 ліквідних компаніях Індонезії. Леверидж і рентабельність не вплинули на розкриття корпоративної соціальної відповідальності у них. Одночасно всі незалежні змінні впливають на 0,215 розкриття корпоративної соціальної відповідальності.
Ключові слова: розмір компанії; леверидж; рентабельність; розкриття корпоративної соціальної відповідальності; Глобальна ініціативна звітність Покоління 4.
Література:
- Ang, R. (1997). Buku Pintar Pasar Modal Indonesia. Jakarta: Media Staff Indonesia [in Indonesia].
- Anggraeni, N & Sayidah N. (2017). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Pengungkapan Corporate Social Responsibility (CSR). Jurnal Analisa Akuntansi dan Perpajakan, 1(2), 100-114. DOI: 10.25139/jaap.v1i2.144.
- Baldarelli, M. G. & Sabrina, G. (2014). Exploring the Drivers of Corporate Reputation Integrated with a Corporate Responsibility Perspective: Some Reflections in Theory and in Praxis. Journal of Management and Governance, 18(2), 589-613.
- Belkaoui, A. & Philip, G. K. (1989). Determinants of the Corporate Decision to Disclose Social Information. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 2(1), 36-51.
- Brigham, F. E. & Houston, F. J. (2007). Fundamentals of Financial Management. South Western: Cengage Learning.
- Centemeri, L. (2019). Environmental Damage as Negative Externality: Uncertainty, Moral Complexity and the Limits of the Market. E-cadernos CES, 21-40. DOI: 10.4000/eces.266.
- Chauhan, S. & Amit (2014). A Relational Study of Firm’s Characteristics and CSR Expenditure. Procedia Economics and Finance, 11(14), 23-32.
- Chek, I. T., Mohamad, Z. Z., Yunus, J. N. & Norwani, N. M. (2013). Corporate Social Responsibility (CSR) Disclosure in Consumer Products and Plantation Industry in Malaysia. American International Journal of Contemporary Research, 3(5).
- Cornett, M. M., Saunders, J. M., & Tehranian, H. (2006). Earnings Management, Corporate Governance, and True Financial Performance. Earnings SSRN Electronic Journal. doi:10.2139/ssrn.886142.
- Cowen, S. S., Linda, B. F. & Lee, D. P. (1987). The Impact of Corporate Characteristics on Social Responsibility Disclosure: A Typology and Frequency-Based Analysis. Accounting, Organizations and Society, 12(2), 111-122.
- Daraba, D. (2001). Eksternalitas & Kebijakan Publik. Bogor: IPB [in Indonesia].
- Deegan, C. (2002). Intorduction: The Legitimising Effect of Social and Environmental Disclosures – a Theoretical Foundation. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 15(3), 282-311.
- Dowling, J. & Pfeffer, J. (1975). Organizational Legitimacy: Social Values and Organizational Behavior. The Pacific Sociological Review, 18(1), 122-136.
- Elkington, J. (1997). Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. Oxford: Capstone [in England].
- Fahmi, I. (2013). Analisis Laporan Keuangan. Bandung: Alfabeta [in Indonesia].
- Fama, EF & Jensen, MC. (1983). Corporations and Provate Property: A Conference Sponsored by the Hoover Institution. Journals of Law and Economics, 26 (2), 301-325.
- Gans, J., King, S., Libich, J., Byford, M., Mankiw, G., Stonecash, R. (2015). Principles of Economics. Melbourne: Cengage Learning.
- Gardiner, L., Rubbens, C. & Bonfiglioli, E. (2003). Research: Big Business, Big Responsibilities. Corporate Governance: The International Journal of Business in Society, 3(3), 67-77.
- Giannarakis, G. (2014). Corporate Governance and Financial Characteristic Effects on the Extent of Corporate Social Responsibility Disclosure. Social Responsibility Journal, 10(4), 569-590.
- Global Reporting Initiative (GRI). (2013). Sustainability Reporting Guidelines. Retrieved from http://www.globalreporting.org.
- Gray, R., Owen, D., & Maunders, K. (1987). Corporate Social Reporting: Accounting and Accountability. London : Prentice-Hall [in England].
- Gunardi, A., Febrian, E. & Herwany, A. (2016). The Implication of Firm-Specific Characteristics on Disclosure: The Case of Indonesia. International Journal of Monetary Economics and Finance, 9(4), 379-387.
- Guthrie, J. & Parker, L. D. (1989). Corporate Social Reporting : A Rebuttal of Legitimacy Theory. Accounting and Business Research, 19(76), 343–352.
- Habbash, M. & Arabia, S. (2016). Corporate Governance and Corporate Social Responsibility Disclosure: Evidence from Saudi Arabia. Journal of Economic and Social Development, 23(December 1984), 87-103.
- Hackston, D. & Milne, M. J. (1996). Some Determinants of Social and Environmental Disclosures in New Zealand Companies. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 9(1), 77-108.
- Harahap, S. S. (2010). Analisa Kritis atas Laporan Keuangan. Cetakan 11. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada [in Indonesia].
- Hendriksen, E. S. & Breda, M.F.V. (2000). Teori Akuntansi (Terjemahan). Alih bahasa: Herman Wibowo. Edisi Kelima. Buku Satu. Batam Center: Interaksara [in Indonesia].
- Hidayat, W.W. (2017). The Influence of Size, Return on Equity and Leverage on the Disclosure of the Corporate Social Responsibility (CSR). International Journal of Education and Research, 5(8), 57-66.
- Hussainey, K., Elsayed, M. & Razik, M.A. (2011). Factor Affecting Corporate Social Responsibility Disclosure in Egypt. Corporate Ownership & Control, 8(4), 432-443.
- Jensen, M. & Meckling, W. (1976). Theory of The Firm: Managerial Behavior, Agency Cost And Ownership Structure.
- Jing, W. & Sun, B. (2018). Negative externalities in the sharing economy: sources, paths and recommendations. International Journal of Crowd Science, 2 (2), 149-163.
- Jiraporn, P., Kim, Y.S. & Mathur, I. (2008). Does corporate diversification exacerbate or mitigate earnings management?: An empirical analysis. International Review of Financial Analysis, Elsevier, 17(5), 1087-1109.
- Kasmir (2014). Financial Statement Analysis: Seventh Edition. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada [in Indonesia].
- Keraf, A. S. (2010). Etika Lingkungan Hidup. Jakarta: PT. Kompas Media Nusantara [in Indonesia].
- Kieso, D. E., Weygandt, J. J. & Warfield, T. D. (2002). Akuntansi Intermediete, Terjemahan Emil Salim, Jilid 1, Edisi Kesepuluh. Jakarta: Erlangga [in Indonesia].
- Kolk, A. (2008). Sustainability, Accountability and Corporate Governance: Exploring Multinationals’ Reporting Practices. Business Strategy and the Environment, 17(1), 1-15.
- Krisna, A. D. & Suhardianto, N. (2016). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Pengungkapan Tanggung Jawab Sosial. Jurnal Akuntansi dan Keuangan, 18 (2). https://doi.org/10.9744/jak.18.2.119-128.
- Lako, A. (2010). Dekonstruksi CSR & Reformasi Paradigma Bisnis dan Akuntansi. Jakarta: Erlangga [in Indonesia].
- Lang, M. & Lundholm, R. (1993). Cross-Sectional Determinants of Analyst Ratings of Corporate Disclosures. Journal of Accounting Research, 31 (2), 246-271. http://www.jstor.org/stable/249127.
- Lindblom, C. K. (1994). The Implications of Organizational Legitimacy for Corporate Social Performance and Disclosure. New York: Critical Perspectives on Accounting Conference.
- Mathews, M. R. (1995). Social and Environmental Accounting: A Practical Demonstration of Ethical Concern? Journal of Business Ethics, 14(8), 663–671.
- Mcdonald, G. (2014). Business Ethics A Contemporary Approach. Sydney : Copyright Agency Limited [in Australia].
- Mehdi, K. E. & Seboui, S. (2011). Corporate diversification and earnings management. Review of Accounting and Finance, 10(2), 176–196. doi:10.1108/14757701111129634.
- Munawir (2002). Analisa Laporan Keuangan, Edisi Keempat, Cetakan Kelima, Yogyakarta: Liberty [in Indonesia].
- Muttakin, M. B. & Khan, A. (2014). Advances in Accounting, Incorporating Advances in International Accounting Determinants of Corporate Social Disclosure : Empirical Evidence from Bangladesh”. International Journal of Cardiology.
- Nasution, A. H., Erlina & Tamizi, H. (2018). An Analysis on Influence of Profitability, Firm size, Liquidity, and Leverage on the Expression of Firm’s Social Responsibility in Banking Companies Listed in BEI. International Journal of Research & Review, (Www.Gkpublication.In) 4(June), 6-13.
- Nur, M. & Priantinah, D. (2012). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pengungkapan Corporate Social Responsibility di Indonesia (Studi Empiris Pada Perusahaan Berkategori High Profile Yang Listing Di Bursa Efek Indonesia). Nominal Barometer Riset Akuntansi dan Manajemen, 1 (2). https://doi.org/10.21831/nominal.v1i2.996.
- Pearce & Robinson (2007). Manajemen Strategi. Jakarta: Salemba Empat [in Indonesia].
- Rahman, A. & Widyasari, K. N. (2008). The Analysis of Company Characteristic Influence Towards CSR Disclosure: Empirical Evidence of Manufacturing Companies Listed in JSX. Jurnal Akuntansi & Auditing Indonesia, 12(1), 25-35.
- Reverte, C. (2009). Determinants of Corporate Social Responsibility Disclosure Ratings by Spanish Listed Firms. Journal of Business Ethics, 88(2), 351-366.
- Riantani, S. & Nurzamzam, H. (2015). Analysis of Company Size, Financial Leverage, and Profitability and Its Effect To CSR Disclosure. Jurnal Dinamika Manajemen, 6(2), 203-213.
- Ruroh, I. N. & Latifah, S. W. (2018). Pengaruh Profitabilitas, Leverage, Ukuran Perusahaan dan Risk Minimization Terhadap Pengungkapan Corporate Social Responsibility. Jurnal Akademi Akuntansi, 10(2), 1-15.
- Sari, R. A. (2012). Pengaruh Karakteristik Perusahaan Terhadap Corporate Social Responsibility Disclosure Pada Perusahaan Manufaktur yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia. Nominal Barometer Riset Akuntansi dan Manajemen, 1 (2).
- Sari, P. R. & Nuzula, N. F. (2019). Pengaruh Karakteristik Perusahaan Terhadap Pengungkapan Corporate Social Responsibility. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 72(2), 57-66.
- Sartono, A. (2012). Manajemen Keuangan Teori dan Aplikasi. Edisi4. Yogyakarta : BPFE [in Indonesia].
- Siregar, S. V. & Bachtiar, Y. (2010). Corporate Social Reporting : Empirical Evidence from Indonesia Stock Exchange. International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management, 3(3), 241–252.
- Sun, L. (2012). Further Evidence on the Association Between Corporate Social Responsibility and Financial Performance. International Journal of Law and Management, 54(6), 472-484.
- Suwito, E. & Herawaty, A. (2005). Analisis Pengaruh Karakteristik Perusahaan Terhadap Tindakan Perataan Laba Yang Dilakukan Oleh Perusahaan Yang Terdaftar Di Bursa Efek Jakarta. SNA VIII, 136-146.
- Swandari, F. & Sadikin, A. (2016). The Effect of Ownership Structure, Profitability, Leverage, and Firm size on Corporate Social Responsibility (CSR). Binus Business Review, 7(3), 315.
- Tandelilin, E. (2010). Analisis Investasi dan Manajemen Portofolio, Yogyakarta : BPFE [in Indonesia].
- Tong, X. F. (2017). A Comparative Review on Company Specific Determinants for Sustainability Reporting in United Kingdom (UK) and Malaysia. SHS Web of Conferences, 00012(36).
- Wardhani, J. V., Widianingsih, L. P. & Karundeng, F. (2019). The Effect Of Company Size, Profitability, Leverage , And Management Ownership Towards The Level Of Corporate Social Responsibility ( CSR ) Disclosure. Journal of Accounting and Financial Technology, 1(1), 32-48.
- Widyadmono, V. M. (2014). The impact of type of industry, company size and leverage on the disclosure of Corporate social responsibility case on companies listed in indonesia stock exchange 2009 – 2012. Jurnal Siasat Bisnis, 18 (1), 118-132.
- Worotikan, E. J., Topowijono & Sulasmiyati, S. (2015). Analisa Pengaruh Ukuran Perusahaan, ROA, dan DER Terhadap Pengungkapan Tanggung Jawab Sosial Perusahaan (Studi Pada Bank Umum Swasta Nasional Devisa yang Terdaftar di BEI Tahun 2010-2013). Jurnal Administrasi Bisnis, 26 (2), 118-132.
- Yekini, K & Jallow, K. (2012). Corporate Community Involvement Disclosures in Annual Report: A Measure of Corporate Community Development or a Signal of CSR Observance? Sustainability Accounting, Management and Policy Journal, 3(1), 7-32.
Стаття надійшла до редакції: 23.05.2020
Як цитувати статтю: |
Праместі Н., Вах’юді Т., Юснаіні Розкриття інформації про корпоративну соціальну відповідальність у компаніях. Modern Economics. 2020. № 21(2020). С. 173-180. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-27. |
Pramesti, N., Wahyudi, T. & Yusnaini (2020). Corporate Social Responsibility Disclosure in Companies. Modern Economics, 21(2020), 173-180. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-27. |