УДК 378 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V39(2023)-02 |
Баранова Олена, асистент кафедри загальнотехнічних дисциплін, Миколаївський національний аграрний університет, Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0002-4871-8914
e-mail: baranova.ovprime@gmail.com
Проєктування науково-освітнього професійного середовища вищого навчального закладу щодо підготовки майбутніх інженерів аграрного профілю
У статті розглянуто та проаналізовано структуру проєкту науково-освітнього професійного середовища як результат проєктування може бути представлений у вигляді наявної моделі освітнього середовища професійної підготовки майбутніх інженерів аграрного профілю та удосконалення його умов і ресурсів. Виявлено, що у науково-освітньому професійному середовищі вищого навчального закладу конфігуруються перехресні середовища – освітнє середовище вищого навчального закладу, наукове середовище, інформаційно-комунікаційне педагогічне середовище, професійне середовище. Встановлено, що функціонування науково-освітнього професійного середовища забезпечують такі важливі складові: технічні ресурси (комп’ютерна та мультимедійна база, програмне забезпечення, канали й устаткування передачі даних на відстань), кадрові ресурси (викладачі, керівники освітніх установ, керівники вищого рівня), навчально-методичні ресурси (методичні рекомендації до виконання науково-дослідних робіт та проєктів, дидактична система науково-дослідної підготовки майбутніх інженерів аграрного профілю). Проєктування науково-освітнього професійного середовища сприяло створенню проєкту видозміни наявного освітнього середовища та збагачення його ресурсів і можливостей для удосконалення умов професійного й особистісного розвитку майбутнього інженера аграрного профілю. З метою забезпечення реалізації освітнього проєкту на основі прогнозованої логіко-структурної матриці освітнього процесу проведено проєктування змісту, методів, форм та засобів формування науково-дослідної компетенції студентів, що відтворює оновлення змістово-процесуального блоку структурно-функціональної моделі формування науково-дослідницької компетенції майбутніх інженерів аграрного профілю. У результаті моделювання виявлено характер взаємозалежності між структурними елементами, особливості формування науково-дослідницької компетенції майбутніх інженерів аграрного профілю, реалізацію зв’язків між функціональними й структурними елементами, послідовність проходження етапів функціонування, кількісні та якісні характеристики зрушень в особистісній характеристиці, якою є науково-дослідницька компетентність.
Ключові слова: проєктування; науково-освітнє професійне середовище; ресурси; інженер.
Література:
- Denysenko, S. (2015). Pedagogical design in the modern educational space. Visnyk Zhytomyrsʹkoho derzhavnoho universytetu. Pedagogical sciences. Retrieved from : http://eprints.zu.edu.ua/18617/1/17.pdf [in Ukr.].
- Zyazyun, І. (2011). Holistic methodological approach in pedagogical research. Professional formation of personality : problems and prospects: materials of the IV international scientific-practical conference. Retrieved from : https://lib.iitta.gov.ua/2564/1/Comparative_ professional_ pedagogy_-Issue _1.pdf [in Ukr.].
- Korshun, T. (2018). Possibilities of individualization of training on online platforms. Visnyk Universytetu Alʹfreda Nobelya. Seriya Pedahohika i psykholohiya. Retrieved from : http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduep_2018_2_46 [in Ukr.].
- Solom’yanyy, O. (2006). Pedagogical design as a component of professional activities of a high school teacher. Retrieved from : http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/5072/1/42.pdf [in Ukr.].
- Strelnikov, V. (2006). Designing professionally-oriented didactic system of preparation of bachelors of economics : monohrafiya. Retrieved from : https://scholar.google.com/scholar?cluster=4166547324221833877&hl=en&oi=scholarr [in Ukr.].
- Fruktova, J. (2006). On the design of modern education environment. Vykhovne seredovyshche yak metodychna problema : collection. Retrieved from : https://scholar.google.ru/citations?view_op=view_citation&hl=uk&user=nEDSAa8AAAAJ&citation_for_view=nEDSAa8AAAAJ:WJVC3Jt7v1AC [in Ukr.].
- Yaroshynska, O. (2015). Theoretical and methodical bases of designing educational environment of professional training of future primary school teachers: dis. … Dr. ped. Sciences : 13.00.04. Retrieved from : http://eprints.zu.edu.ua/17809/ [in Ukr.].
- Sazonenko, G. (2004). Pedagogy of success (experience of formation 203 acmeological system of the lyceum). Retrieved from : https://dnpb.gov.ua/wp-content/uploads/2016/03/innovators_8_4.pdf [in Ukr.].
- Kremen, V. (2021). Encyclopedia of Education. National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Retrieved from : https://naps.gov.ua/ua/press/about_us/2588/ [in Ukr.].
- Vinnyk, M. (2012). Theoretical bases of formation of research competence of students of the specialty Informatics. Pedagogical sciences : collection. Retrieved from : https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/2971 [in Ukr.].
- Petukhova, L. (2009). Theoretical and methodological principles of formation of computer competences of future teachers of initial classes: dis. … Dr. ped. Sciences : 13.00.04. Retrieved from : http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/869?locale=uk [in Ukr.].
- Zhelanova, V. (2012). Reflexive-contextual educational environment as a factor of professional training of future primary school teachers in universities. Pedahohichnyy dyskurs. Retrieved from : http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2012_11_22 [in Ukr.].
- Vinnyk, M. (2014). The use of information technologies in research work of future software engineers. Informatsiyni tekhnolohiyi v osviti : collection. Retrieved from : http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/1581 [in Ukr.].
- Kademiya, M. (2017). Information and communication technologies of teaching: dictionary of terms. Retrieved from : http://library.vspu.net/jspui/bitstream/123456789/8575/1/1_slovnik_17.pdf [in Ukr.].
- Petukhova, L. (2009). Theoretical and methodological principles of formation of computer competences of future teachers of initial classes. Retrieved from : http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/869?locale=uk [in Ukr.].
- Kruhlyk, V. (2012). Research work as a means of acquiring students of IT specialties of professional competencies. Informatsiyni tekhnolohiyi v osviti: collection. Retrieved from : http://ekhsuir.kspu.edu/xmlui/handle/123456789/1590?show=full [in Ukr.].
- Matviychuk, L. (2012). Innovative aspects of professional formationknowledge of future specialists of software engineers in higher educational institutions. Retrieved from : https://scholar.google.com.ua/citations?user=QFsUgKYAAAAJ&hl=ru [in Ukr.].
- Yashchuk, V. (2022). Modern trends in the use of information technologies in the training of cyber security specialists. Retrieved from : https://sci.ldubgd.edu.ua/jspui/handle/123456789/11415 [in Ukr.].
- Formation of research competence of students in the study of Informatics (2009). Retrieved from : https://osvita.ua›doc/files/news/59/5935/8.pdf [in Ukr.].
- eLearning Industry : https://elearningindustry.com/instructional-design-modelsandtheories/ [in English].
Стаття надійшла до редакції: 15.05.2023
Як цитувати статтю: |
Баранова О. Проєктування науково-освітнього професійного середовища вищого навчального закладу щодо підготовки майбутніх інженерів аграрного профілю (in English). Modern Economics. 2023. № 39(2023). С. 11-17. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V39(2023)-02. |
Baranova O. (2023). Designing a scientific and educational professional environment of a higher educational institution for the training of future engineers of an agrarian profile. Modern Economics, 39(2023), 11-17. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V39(2023)-02. |