УДК 640.432:339.138-043.86(477) | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V43(2024)-15 |
Стамат В. М., кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та маркетингу, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5789-4023
e-mail: vmkolesnyk@ukr.net
Шаркова В. Ю., бакалавр факультету менеджменту, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
e-mail: valerish28@gmail.com
Розвиток маркетингу ресторанного бізнесу в Україні
Маркетинг є важливою частиною будь-якого бізнесу, але в ресторанному бізнесі він відіграє особливо важливу роль. Ресторани конкурують за увагу клієнтів у галузі, де є багато варіантів вибору. Ефективний маркетинг може допомогти ресторанам виділитися з конкурентів і залучити нових клієнтів.
Маркетинг в ресторанному бізнесі в Україні розвивається впродовж кількох десятиліть. У 1990-х роках основними інструментами маркетингу були реклама в друкованих ЗМІ та телебаченні. У 2000-х роках популярність набули Інтернет-маркетинг, такі як контекстна реклама та соціальні мережі. У 2010-х роках ресторани стали використовувати такі інструменти, як таргетинг, персоналізований маркетинг та маркетинг у реальному часі.
Сьогодні маркетинг в ресторанному бізнесі в Україні є комплексним і багатогранним. Ресторани використовують широкий спектр інструментів, щоб досягти своїх цілей, таких як залучення нових клієнтів, підвищення лояльності існуючих клієнтів та збільшення продажів.
Ключові слова: ресторанний бізнес, маркетинг, стратегії, соціальні мережі, інновації, лояльність клієнтів, конкуренція, споживчі уподобання, еволюція, український ринок.
Література:
- Звягінцева О. Б. Дослідження особливостей ресторанних послуг у ході розробки комплексу маркетингу харчових підприємств. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Вип. 3. С. 297-302. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchtei_2011_3_55. (дата звернення 26.02.2024).
- Угоднікова О. Впровадження механізмів публічного маркетингу: зовнішні та внутрішні чинники впливу. Актуальні проблеми державного управління. Т. 3, № 84. С. 188-192. URL: http://uran.oridu.odessa.ua/article/view/246398. (дата звернення 26.02.2024).
- Крайнюченко О. Ф. Використання інструментів інтернет-маркетингу в ресторанному бізнесі. Středoevropský věstník pro vědu a výzkum. Praha: Publishing house. Education and Science, № 6 (58). P. 3-6. URL: https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/31542. (дата звернення 26.02.2024).
- Стамат В. М., Скорук А. Ю. Сегментація цільової аудиторії як важливий етап маркетингу на ринку готельно-ресторанного бізнесу. Modern Economics. № 35(2022). С. 112-117. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-17. URL: https://modecon.mnau.edu.ua/segmentation-of-the-target-audience. (дата звернення 26.02.2024).
- Аннєнков Р. Етапи та методи маркетингових досліджень конкурентного середовища. Ефективна економіка. Вип. 5 URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3019. (дата звернення 26.02.2024).
- Шевченко Т. М., Шевченко О. А. Маркетингова стратегія підприємства: формування та розвиток в умовах ринкових відносин національної економіки. Ефективна економіка. Вип. 12. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.12.4. (дата звернення: 26.02.2024).
- Гапоненко Г. І., Євтушенко О. В., Шамара І. М., Холодок В. Д. Основні тенденції розвитку ресторанного господарства України в сучасних умовах. Вісник ХНУ ім. В. Н. Каразіна. Серія «Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм». 2021. Вип. 14. С. 132-141.
- Силівейстр В. Середній чек у ресторані – як розрахувати середній чек ресторану чи кафе. URL : https://joinposter.com/ua/post/yak-pidvyshchyty-seredniy-chek-u-restorani (дата звернення 26.01.2024).
- Гузар У. Є., Левчук А. В. Аналіз діяльності закладів ресторанного бізнесу в Україні під час війни. Проблеми сучасних трансформацій. Економіка та управління. № 9. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-9-12-01.
- Що таке залучення клієнтів? URL: https://sendpulse.ua/support/glossary/user-acquisition. (дата звернення 25.02.2024).
- Стамат В. М. Сучасні тенденції менеджменту ресторанного бізнесу. Modern Economics. № 36 (2022). С. 130-136. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-19 URL: https://modecon.mnau.edu.ua/modern-trends-in-restaurant-business/ (дата звернення 25.02.2024).
- Маркетологиня, власник івент-агентства та кулінарний експерт – про івенти в гастросфері. URL: https://bazilik.media/marketolohynia-vlasnyk-ivent-ahentstva-ta-kulinarnyj-ekspert-pro-iventy-v-hastrosferi/. (дата звернення 26.02.2024).
- Трансформація бізнес-моделі в умовах карантину. URL: https://finstream.ua/transformacziya-biznes-modeli-v-umovah-karantinu/. (дата звернення 26.02.2024).
- Федорчук В. Ефект Кацуріна–Птушкіна. Віральне відео про київську їжу в рази підвищило потік клієнтів у заклади, в які завітали автори. URL: https://forbes.ua/lifestyle/efekt-katsurina-ptushkina-viralne-video-pro-kiivsku-izhu-v-razi-pidvishchilo-potik-klientiv-u-zakladi-v-yaki-zavitali-avtori-chi-mozhna-skonstruyuvati-podibniy-uspikh-15112022-9760. (дата звернення02.2024).
- Інфлюенс-маркетинг: як ви можете досягти KPI за допомогою відомих людей – Genius.Space. URL: https://genius.space/lab/inflyuens-marketing-yak-vi-mozhete-dosyagti-kpi-za-dopomogoyu-vidomih-lyudej. (дата звернення 26.02.2024).
- Кафе «Маестро». https://www.instagram.com/maestro_condyterska_akerman/ (дата звернення 26.02.2024).
- Кафе «Маестро» у Google Maps. URL: https://maps.app.goo.gl/7Be134ma9mFvtfEr8. (дата звернення 25.02.2024).
- Як змінилася виручка, середній чек та відвідуваність закладів. Підсумки 2023 року від Poster. URL: https://joinposter.com/ua/blog/management/pidsumky-2023-roku-vid-poster?ref=pidsumky_2023_roku_vid_poster&utm_source=reve&utm_medium=telegram&utm_campaign=pidsumky_2023_roku_vid_poster. (дата звернення 25.02.2024).
Стаття надійшла до редакції: 01.02.2024
Як цитувати статтю: |
Стамат В. М., Шаркова В. Ю. Розвиток маркетингу ресторанного бізнесу в Україні. Modern Economics. 2024. № 43(2024). С. 110-117. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V43(2024)-15. |
Stamat V., Sharkova V. (2024). Development of Restaurant Business Marketing in Ukraine. Modern Economics, 43(2024), 110-117. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V43(2024)-15. |