УДК 334.7.009.12:658.8-027.44 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-28 |
Стамат В. М., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та маркетингу, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0000-0001-5789-4023
e-mail: vmkolesnyk@ukr.net
Просолов О. О., бакалавр факультету менеджменту, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв, Україна
ORCID ID: 0009-0000-6539-8943
e-mail: alexandrprosolov@gmail.com
Digital-маркетинг як ключовий чинник підвищення конкурентоспроможності бізнесу
Наразі важко уявити сучасний бізнес без використання маркетингу. Маркетингові заходи відіграють велику роль у життєспроможності та потенціалі вітчизняних компаній. Із стрімким розвитком технологій та змінами в уподобаннях споживачів, важливо розуміти, який вплив на функціонування підприємства здійснюють цифрові маркетингові інструменти. У сучасному світі, де цифрові технології переплітаються з кожним аспектом нашого життя, роль digital-маркетингу виявляється критичною для успіху бізнесу. Швидкі та постійні зміни зовнішнього середовища вимагають від компаній постійної адаптації та інновацій у способах привертання та утримання клієнтів. У цьому контексті digital-маркетинг виступає не лише як інструмент залучення уваги, а й як стратегічний компонент, що визначає конкурентоспроможність бізнесу в цифровому середовищі. Розуміння та використання цифрових маркетингових методів стають необхідністю для підприємств будь-якої галузі. Нинішній рівень цифровізації поступово залишає позаду тих гравців ринку, які не мають бажання запроваджувати сучасні, більш дієві рішення щодо просування продуктів чи послуг, аналізу середовища фірми та націленого пошуку споживачів.
Метою дослідження є виявлення основних тенденцій digital-маркетингу в Україні та світі, доведення важливості застосування сучасних маркетингових способів просування та аналізу ринків у бізнес-середовищі, визначення перспективних технологій для подальшого вивчення та їх практичного використання компаніями для зміцнення свого конкурентного становища, а також розробка пропозицій для поліпшення інноваційності вітчизняних підприємств.
Авторами обґрунтовано значимість застосування digital-маркетингу для ефективного знаходження цільової аудиторії та підвищення інноваційності компаній, окреслено переваги даної форми маркетингу над традиційним, досліджено сучасний стан ринку маркетингових сервісів в Україні і запропоновано кроки щодо підвищення конкурентоспроможності бізнесу.
Авторами доведено, що digital-маркетинг є основним форматом маркетингу сучасності, який здійснює ефективний вплив на аудиторію, а його інструменти активно розвиваються під впливом науково-технічного прогресу; цифровий маркетинг є невід’ємною складовою компаній у забезпеченні міцних конкурентних позицій, максимізації прибутку та впізнаваності бренду.
Ключові слова: діджиталізація, маркетинг, конкурентоспроможність, бренд-менеджмент, цифровий маркетинг, інструменти просування, управління інноваціями, реклама.
Література:
- Arooj A. 30 percent increase in Screen time since 2019 with an average of 4.2 hours being consumed per day. Digital Information World. URL: https://www.digitalinformationworld.com/2021/04/30-percent-increase-in-screen-time.html
- Kemp S. Digital 2022: Time Spent Using Connected Tech Continues to Rise – DataReportal – Global Digital Insights. DataReportal – Global Digital Insights. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2022-time-spent-with-connected-tech
- Howarth J. Alarming Average Screen Time Statistics. Exploding Topics. URL: https://explodingtopics.com/blog/screen-time-stats
- Грабович І. В. Світові тенденції застосування інструментів цифрового маркетингу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. Вип. 42. С. 34-41. DOI: https://doi.org/10.32782/2413-9971/2022-42-6
- Macy Storm. The Benefits of Digital Marketing: 6 Advantages of Online Advertising. URL: https://www.webfx.com/blog/marketing/benefits-of-digital-marketing/
- Shiwangi S., Gurtej S., Sanjay D. Impact of digital marketing on the competitiveness of the restaurant industry, Journal of Foodservice Business Research. 2024. Vol. 27(2). 109-137. DOI: https://doi.org/10.1080/15378020.2022.2077088 повтор
- Sydoruk A. SmartTek Solutions. 8 способів використання штучного інтелекту (АІ) в розробці мобільних додатків. CASES. URL: https://cases.media/article/8-sposobiv-vikoristannya-shtuchnogo-intelektu-ai-v-rozrobci-mobilnikh-dodatkiv
- Стамат В. М., Нехайчик Є. Є. Основні тренди маркетингової діяльності: світовий погляд. Modern Economics. 2023. № 38(2023). С. 152-157. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-23.
- Monnappa A. The History and Evolution of Digital Marketing. com. URL: https://www.simplilearn.com/history-and-evolution-of-digital-marketing-article
- Виноградова О. В., Недопако Н. М. Digital маркетинг: еволюція розвитку в Україні. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2021. № 18. URL: https://doi.org/10.20535/2307-5651.18.2021.240678
- Коноплицький С. Все про цифровий маркетинг. Канали, інструменти, формати. Speka. URL: https://speka.media/shho-take-cifrovii-marketing-kanali-instrumenti-formati-py7q2g
- Гриценко С. І. Вплив цифрового маркетингу на розвиток освітніх кластерів. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2017. Вип. 15. С. 38–41. URL: https://journals.uran.ua/tpa_pstu/article/view/134825
- Монтрін І. Цифровий маркетинг: європейські тренди. Товари і ринки. 2022. Вип. 4. С. 29-45. DOI: https://doi.org/10.31617/2.2022(44)03
- Окландер М. А., Романенко О. О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від інтернет-маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут“. 2015. № 12. С. 362-371. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2015_12_54.
- Савело О. Роль ШІ в email-маркетингу: результати досліджень та статистика за галузями 2023. Selzy. URL: http://surl.li/rwejc
- Суворова С. Г., Карпенко Ю. М. Вплив цифрового маркетингу на підвищення конкурентоспроможності вітчизняного бізнесу. Економічний простір. 2023. № 184. С. 164-168. URL: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1254
- Камінський Б.Тренди українського інтернету та digital-маркетингу – дослідження newage. Speka. URL: https://speka.media/yak-zminivsya-ukrayinskii-internet-ta-digital-marketing-u-2023-roci-doslidzennya-newage-v5n8xv
- Цифровий маркетинг – маркетинг майбутнього. Dalistrategies. URL: http://surl.li/rikyk
- Шквиря Н., Лещук Д. Роль цифрового маркетингу в діяльності підприємств. Глобалізація та розвиток інноваційних систем: тенденції, виклики, перспективи: міжнар. науково-практ. конф., (м. Харків, 3 листопада 2022 р.). Харків : Державний біотехнологічний університет, 2022. С. 334-335. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/17300/1/3-4_konf_22-335-336.pdf
- Янковець Т. (2024). Цифровий маркетинг брендів у соціальних мережах. Товари і ринки. Вип. 49 (1). С. 27–52. DOI: https://doi.org/10.31617/2.2024(49)02
Стаття надійшла до редакції: 04.04.2024
Як цитувати статтю: |
Стамат В.М., Просолов О.О. Digital-маркетинг як ключовий чинник підвищення конкурентоспроможності бізнесу. Modern Economics. 2024. № 44(2024). С. 190-198. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-28. |
Stamat V., Prosolov O. (2024). Digital Marketing as a Key Factor in Increasing Business Competitiveness. Modern Economics, 44(2024), 190-198. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V44(2024)-28. |