УДК 339.16:004 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-28 |
Олійник Л. В., кандидат економічних наук, доцент кафедри підприємництва корпоративної та просторової економіки, Донецький національний університет імені Василя Стуса, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7930-8504
e-mail: olelora777@gmail.com
Електронна комерція як новий формат підприємницької діяльності
Анотація. У статті розглянуто сутність й характерні особливості електронної комерції як нового формату бізнесу в умовах сучасної інформатизації соціуму. Визначено основні компоненти й види електронної торгівлі, що забезпечують її функціонування та зростання. З’ясовано сьогоденну необхідність удосконалення ринкової електронної платформи. Проведено SWOT-аналіз електронної комерції та виявлено, що користі від розвитку останньої набагато більше, ніж мінусів, які виникають у ході її втілення. Досліджено стан і динаміку функціонування електронного ринку в Україні та окремих закордонних державах. Наведено дані стосовно обсягів електронної торгівлі в Україні у порівнянні з іноземними державами. Встановлено, що ймовірні ризики під час здійснення бізнесу в глобальній мережі можливо знизити через підтримку захисту віртуальних транзакцій, врегулювання недосконалостей відповідної законодавчої бази на рівні країни. Висвітлено доцільність подальшого розростання електронної комерції в сучасних умовах інформаційного обміну.
Ключові слова: електронна комерція; підприємницька діяльність; бізнес; електронний ринок; глобальна мережа; інтернет-магазин.
Література:
- Yatsenko O. M., Dmytriyeva N. О. Determinants of formation and development of international e-commerce. Actual problems of international relations. Vol. 135. P. 82-100.
- Маліцька Г. Г., Мельник О. І. Особливості електронної комерції та стан її розвитку в сучасних економічних умовах України. Ефективна економіка. 2018. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2018/76.pdf (дата звернення 10.04.20). DOI: 10.32702/2307-2105-2018.12.74 (дата звернення 13.02.2020).
- Бавико О. Є. Основні тенденції розвитку підприємництва у сфері електронної комерції. Підприємництво і торгівля: тенденції розвитку: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Одеса: Одеський національний політехнічний університет, 2019. С. 15-17.
- Про електронну комерцію: Закон України від 25 вересня 2015 р. № 675-VIII. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/ show/ 675-19 (дата звернення 13.02.2020).
- Вінник О. М. Правові засади електронного бізнесу. ІТ право: проблеми і перспективи розвитку в Україні. № 18. URL: http://aphd.ua/publication-169/ ((дата звернення 13.02.2020).
- Що таке електронна комерція? Як роблять онлайн-покупки українці, європейці та американці. Твоє місто. URL: http://tvoemisto.tv/ news/shcho_take_html (дата звернення 13.02.2020).
- Полях В. М., Кривошеєва Н. М., Клочкотаін В. М. Електронна комерція: теоретико-правові засади та сучасний стан в Україні. Scientific Journal ScienceRise. 2017. № 5. С. 11-17.
- Amazon признан самым дорогим брендом на планете – $150 млрд. Fund Media: веб-сайт. URL: http://www.greengrowthknowledge.org/resource/2018-global-green-economy-index-ggei (дата звернення 13.02.2020).
- Цікаві факти про інтернет-торгівлю в світі в 2020 році. Lemarbet: веб-сайт URL: https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/interesnye-fakty-ob-internet -torgovle/ (дата звернення 13.02.2020).
- Марусей Т. В. Основні тенденції розвитку ринку електронної комерції в Україні. Економіка і суспільство. 2018. № 14. С.1011-1015.
Стаття надійшла до редакції: 14.03.2020
Як цитувати статтю: |
Олійник Л. В. Електронна комерція як новий формат підприємницької діяльності. Modern Economics. 2020. № 20(2020). С. 175-180. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-28. |
Oliinyk, L. (2020). E-commerce as a new format of entrepreneurship. Modern Economics, 20(2020), 175-180. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-28. |