УДК 658:338.5 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-12 |
Кузьминчук Н. В., доктор економічних наук, професор, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Україна
ORCID ID: 0000-0002-9844-3429
e-mail: nkuzminchuk@ukr.net
Куценко Т. М., кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Україна
ORCID ID: 0000-0001-7800-2987
e-mail: chkutsenko@gmail.com
Терованесова О. Ю., кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Україна
ORCID ID: 0000-0001-9323-8699
e-mail: shurochka363@gmail.com
Фоменко В. М., магістр, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Україна
ORCID ID: 0000-0002-2226-3739
e-mail: lerafomenko@gmail.com
Цінова політика підприємств як елемент маркетингового комплексу в системі маркетинг-менеджменту
Анотація. У статті розглянуто поняття ціни та проаналізовано підходи до визначення цінової політики, обґрунтування її мети та ключових елементів. Розроблено методологію формування основ маркетингової цінової політики підприємства в системі маркетинг-менеджменту, з урахуванням чинників, що впливають на обрану мету, спосіб реалізації, вибір цінової стратегії. Встановлено залежність цінової політики від різних чинників та класифіковано ці чинники за зручними у використанні категоріями. Запропоновано підхід до формування цінової політики на основі обґрунтованих цін як найбільш ефективного чинника впливу на прибуток. Встановлено, що зміна ціни у запропонованих сценаріях дозволяє ефективно впливати на прибутки підприємства в умовах мінливої ринкової економіки. Запропоновано напрями практичного використання методик розрахунку ціни в процесі ціноутворення в контексті маркетингового менеджменту.
Встановлено важливу характеристику моделі формування ціни – її циклічність, що дозволило сформувати блок-схему процесу розробки та реалізації цінової політики з урахуванням основних процесів, які пов’язані зі створення, реалізацією та актуалізацією управлінських рішень в процесі ціноутворення.
Ключові слова: цінова політика; ціноутворення; маркетингова цінова політика; формування цінової політики; формування ціни.
Література:
- Дугіна С.І. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. Київ: КНЕУ, 2005. 393 с.
- Оснач О. Ф., Пилипчук В. П., Коваленко Л. П. Промисловий маркетинг: підруч. для студ. вищ. навч. закл. Київ: Центр учбової літератури, 2009. 364 с.
- Мазур О. Є. Ринкове ціноутворення: навч. посіб. ЦУЛ, 2012. 400 с.
- Градов А. П., Глухов В. В., Григорьєв Ю. П., Діденко Н. І. Економічна стратегія фірми: навч. посіб. 2003. 960 с.
- Кузьміна А. В., Некрасова Т. В. Напрями модернізації конкурентного законодавства. Економіка та право. № 3. С. 120-127.
- Благоєв В. В. Механізм підвищення конкурентоспроможності промислового підприємства на олігополістичному ринку: дис. канд. екон. наук. Запоріжжя, 2016. 201 с.
- Денисова І. П. Управління витратами: навч. посіб. Київ, Каравела, 2012. 216 с.
- Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково дослідницької діяльності: підручник. Київ, Знання, 2003. 295 с.
- Несторишен І. В. Проблеми ціноутворення в умовах ринку. Вісник Хмельницького національного університету. № 5. С. 121–125.
- Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент: навч. посіб. 2-ге вид., доп. Київ: КНЕУ, 2003. 440 с.
- Ковшова І. О. Маркетинговий менеджмент: теорія, методологія, практика. Київ, 2018. 72 с.
- Окландер М. А., Чукурна О. П. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 240 с.
- Єкімова К. В. Фінансовий менеджмент: підручник для прикладного бакалавріату. 2016. 381 с.
Стаття надійшла до редакції: 08.01.2022
Як цитувати статтю: |
Кузьминчук Н. В., Куценко Т. М., Терованесова О. Ю., Фоменко В. М. Цінова політика підприємств як елемент маркетингового комплексу в системі маркетинг-менеджменту . Modern Economics. 2022. № 31(2022). С. 82-89. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-12. |
Kuzmynchuk N., Kutsenko T., Terovanesova O., Fomenko V. (2022). Enterprises’ price policy as an element of marketing complex in marketing-management systems . Modern Economics, 31(2022), 82-89. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V31(2022)-12. |