УДК 640.412-043.86 (477) |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-26 |
Огієнко А. В., кандидат економічних наук, доцент, ВП «Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв», Миколаїв, Україна,
ORCID ID: 0000-0001-5427-7978
e-mail: ogienko_alеna@ukr.net
Експертний аналіз при проведенні подієвих заходів в туризмі
Анотація. У статті досліджено процес формування рішень, спрямованих на забезпечення якісного та ефективного проведення подієвих заходів, який доцільно розглядати як систему взаємопов’язаних елементів (факторів), які впливають на проведення масових заходів. Проведення заходів з урахуванням факторних ознак, які впливають на процеси просування, організації та проведення подієвих заходів за системою економічних, інформаційних та соціальних показників, дозволяє встановити взаємозалежності та визначити у кількісному вираженні окремі співвідношення та поєднання впливових факторів. Для проведення факторного аналізу використовуються аналітичні методи та економіко-математичні моделі. Метою дослідження є підвищення ефективності проведення подієвих туристичних заходів шляхом здійснення правильності вибору та варіювання факторів при реалізації організаційних процесів. Методологічною та інформаційною основою статті є наукові та теоретичні праці вчених щодо дослідження та аналізу методів експертної оцінки. У ході дослідження нами проведено аналіз методів експертизи, які можуть бути використані при оцінці процесів створення та просування подієвих заходів (метод експертної оцінки «психологічний експеримент», метод опитування, кількісні та якісні оцінки експертів, безпосередня кількісна оцінка, проміжний метод, метод Черчмена-Акофа, метод фон Неймана-Моргенштерна, метод лотереї тощо). У ході дослідження не виявлено прикладів використання факторного аналізу при оцінці процесів створення та просування подієвих заходів. З метою формування рішень щодо створення та реалізації туристичних подієвих заходів розроблена дорожня карта поетапного формування рішень, яка дає можливість формувати найбільш ефективні рішення з раціональним використанням ресурсів та визначенням умов зменшення ризиків проведення туристичних подієвих заходів. Вивчивши наведені методи, уперше запропоновано поєднати два, а саме метод експертних оцінок та метод опитування, що дозволить отримати повну розгорнуту характеристику факторного впливу на створення та проходження подієвого заходу.
Ключові слова: туризм; експертний аналіз; подієвий туризм; фактори впливу.
Література:
- Каплан Р., Нортон Д. Организация, ориентированная на стратегию: пер. с англ. М. : Олимп-Бизнес, 416 с.
- Грабовецький Б. Є. Методи експертних оцінок: теорія, методологія, напрямки використання : монографія. Вінниця : ВНТУ, 171 с.
- Огієнко М. М., Огієнко А. В. Просування заходів подієвого туризму інструментами таргетингу. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 149-154. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-24.
- Флювъерг Б. Стратегические оценки. Экономическая политика. № 1. С. 77-101.
- Ohiienko M., Shebanina O., Ohiienko A. Моніторинг особливостей визначення ефективності гастрономічних подієвих заходів. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2020. T. 3, N 1. С. 96-108. DOI: 31866/2616-7468.3.1.2020.205572.
- Эрроу К. Дж. Коллективный выбор и индивидуальные ценности. пер. с англ. М.: ГУ-ВШЭ, 2004. 204 с.
- Паршин Ю. І. Експертна оцінка стратегічних рішень щодо забезпечення сталого економічного розвитку регіону. Экономика Крыма. Симферополь: ТНУ имени В.И. Вернадского, № 4(45). С. 66-72.
- Бережная Е. В., Бережной В. И. Математические методы моделирования экономических систем. М. : Финансы и статистика. 2006.432 с.
Стаття надійшла до редакції: 23.10.2020
Як цитувати статтю: |
Огієнко А. В. Експертний аналіз при проведенні подієвих заходів в туризмі. Modern Economics. 2020. № 23(2020). С. 161-168. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-26. |
Ohiienko A. (2020). Expert Analysis during Events in Tourism. Modern Economics, 23(2020), 161-168. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-26. |