УДК 658.155 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-13 |
Джеджула В. В., доктор економічних наук, професор, професор кафедри фінансів та інноваційного менеджменту, Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-2740-077
e-mail: djedjulavv@gmail.com
Єпіфанова І. Ю., кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів та інноваційного менеджменту, Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-0391-9026
e-mail: epifanovairene@gmail.com
Іванчик Т. В., студент кафедри фінансів та інноваційного менеджменту, Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця, Україна
e-mail: fm.2mo15.ivanchyk@gmail.com
Фактори впливу на формування прибутку підприємств
Анотація. У статті систематизовано наявні підходи до визначення економічної сутності прибутку. Визначено спільні ознаки, що характеризують прибуток як економічну категорію. Наведено класифікацію факторів впливу на прибуток. Узагальнено фактори, що впливають на формування прибутку. Проаналізовано вплив основних внутрішніх і зовнішніх факторів на зміну чистого прибутку. Визначено пріоритетні напрями резервів підвищення ефективності господарювання для підвищення якості управління прибутком у майбутньому. Досліджено факторні моделі чистого прибутку. Визначено, що найбільшу увагу менеджменту підприємства потрібно акцентувати на дослідженні внутрішніх чинників, які є найголовнішими важелями впливу на формування прибутку, що пов’язане з тим, що підприємство може безпосередньо впливати на ці чинники.
Ключові слова: прибуток; фактори прибутку; зовнішні фактори; внутрішні фактори; факторний аналіз.
Література:
- Ширягіна О. Є. Значення прибутку у фінансово-господарській діяльності підприємств. Вісник Технологічного університету Поділля. Економічні науки. Ч.2, Т. 1. 2004. С. 152-155
- Багацька К. В. Використання економічної доданої вартості як критерію ефективності діяльності підприємства. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Фінанси і кредит». 2011. №1. С. 59-64.
- Савицкая Г. В. Экономический аналіз. 12-е изд., доп., испр. М. : Новое знание, 2006. 679 с.
- Чумаченко М. Г. Дослідження теоретичних, методологічних і прикладних проблем регіональної політики сталого розвитку. Фінанси України. 2008. № 11. С. 123-124.
- Мардус Н. Ю., Товт Ю. М. Особливості формування і використання прибутку підприємства. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія : Технічний прогрес та ефективність виробництва. 2014. № 64. С. 16-19.
- Осовська Г. В., Юшкевич О. О., Завадський Й. С. Економічний словник. К. : Кондор, 2007. 358 с.
- Біла О. Г. Фінанси підприємств : навч. посібник. Львів : Магнолія, 2009. 383 с.
- Бойчик І. М. Економіка підприємства. К. : Атіка, 2004. 480 с.
- Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов М.: 1935. 112 с. URL: https://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Econom/smit/smitpdf (дата звернення 16.02.2019).
- Податковий Кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ. URL: http://www.zakon1.rada.gov.ua (дата звернення 16.02.2019).
- Загальні вимоги до фінансової звітності: Положення (стандарт) бухгалтерського обліку № 1: від 07.02.2013 № 73. URL: http://zakonrada.gov.ua/laws/show/z0336-13 (дата звернення 16.02.2019).
- Янковий О. Г., Кошельок Г. В. Фактори формування прибутку підприємства. Вісник соціально-економічних досліджень. Вип. 3. С. 298-305. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vsed_2011_3_46 (дата звернення 16.02.2019).
- Гетьман О. О., Шаповал В. М. Економіка підприємства : навч. посіб. 2-ге видання. К. : Центр учбової літератури, 2010. С. 313.
- Джеджула В. В. Енергозбереження промислових підприємств: методологія формування, механізм управління: монографія. Вінниця : ВНТУ, 2014. 347 с.
- Джеджула В. В. Визначення резервів збільшення прибутку від енергозберігаючих заходів. Економічний аналіз: зб. наук. праць. 2012. Вип. 11. Ч. 2. С. 198-200.
- Єпіфанова І. Ю., Гуменюк В. С. Фактори зростання прибутку підприємства. Молодий вчений. 2016. № 7. С. 46-49.
- Єпіфанова І. Ю., Джеджула В. В. Фінансовий аналіз та звітність: практикум. Вінниця : ВНТУ, 2017. 143 с.
- Єпіфанова І. Ю., Гуменюк В. С. Прибутковість підприємства: сучасні підходи до визначення сутності. Економіка та суспільство. 2016. Вип. 3. С. 189-192. – URL : http://economyandsociety.in.ua. (дата звернення 16.04.2019)
- Ратушна О. П. Факторний аналіз фінансових результатів. Зб. наук. пр. Київського національного економічног ун-ту ім. Вадима Гетьмана. Спец. вип., присвячено 35-річчю кафедри обліку, аналізу та аудиту в АПК. 2012. С. 246–251.
- Іщенко Н. А. Факторний аналіз формування прибутку підприємства. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2010. Вип. 17. С. 210-214.
Стаття надійшла до редакції: 30.03.2019
Як цитувати статтю: |
Джеджула В. В., Єпіфанова І. Ю., Іванчик Т. В. Фактори впливу на формування прибутку підприємств. Modern Economics. 2019. № 14(2019). С. 81-86. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-13. |
Dzhedzhula Viacheslav, Yepifanova Iryna, Ivanchyk Tamara (2019). Factors Influencing the Formation of Companies Profit. Modern Economics, 14(2019), 81-86. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-13. |