УДК 658.8:339.13.07 (043.5) | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V39(2023)-21 |
Танасійчук А. М., доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу та реклами Вінницького торговельно-економічного інституту ДТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7967-0239
e-mail: a.tanasiichuk@vtei.edu.ua
Поліщук І. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри маркетингу та реклами Вінницького торговельно-економічного інституту ДТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0001-6939-8529
e-mail: i.polishchuk@vtei.edu.ua
Особливості застосування цифрових технологій у маркетинговій діяльності підприємства
У дослідженні обґрунтовано актуальність впровадження цифрових технологій в бізнес-діяльності вітчизняних підприємств різних сфер та видів діяльності, у державних послугах та медицині, фінансах та освіті. Визначено, що оцифрування змінило спосіб просування підприємства на ринку, розглянуто комунікації, які перейшли з реального світу у віртуальний. Узагальнено наукові погляди на поняття «цифровий маркетинг», «цифрові технології у маркетингу», надано власне визначення даного поняття. Здійснено класифікацію основних груп цифрових сервісів маркетингових функцій. Визначено, що фізичне дистанціювання українців через COVID-19 і війну в Україні сприяло прискоренню цифрової трансформації та створило ландшафт, який продовжуватиме заохочувати інновації та впровадження технологій у маркетингу підприємств. Запропоновано характеристику видів цифрових технологій та класифікацію каналів цифрового маркетингу. Розроблено порівняльну характеристику цифрового та традиційного маркетингу. Сформовано висновок щодо розвитку цифрового маркетингу у 2023-му році, обґрунтовано, що цифровий маркетинг є потужним інструментом для успішного ведення бізнесу, який націлений на певний сегмент клієнтської бази та є інтерактивним, включає все, що пов’язує маркетинг із відгуками клієнтів або двосторонньою взаємодією між компанією та клієнтом.
Ключові слова: цифровий маркетинг; цифрові технології; цифровізація бізнес-процесів; цифрові сервіси маркетингових функцій; реклама та просування; цифрове телебачення; локальні мережі; мобільні ґаджети; інтерактивні дисплеї; соціальні мережі; контекстна реклама; SEO-просування; SMM-просування; банерна реклама; рекламні вікна; нативна реклама; SMS-розсилки; QR-коди в offline; вірусна реклама.
Література:
- Матвіїв М. Формування цифрового маркетингу підприємств. Збірник наукових праць: ефективність державного управління. №41. С. 252-261.
- Рябов І. Б., Шевкопляс І. М. Особливості та сучасні тенденції застосування системи digital-маркетингу на підприємстві. Ефективна економіка. URL : https://bit.ly/3o4EKtU (дата звернення : 09.06.2023).
- Зіма О. Г. Розширення сфери впливу на споживача з використанням digital-маркетингу. Видавництво Львівської політехніки. С. 104-105.
- Grewal D., Noble S. M., Roggeveen A. L. The future of in-store technology. Journal of the Academy of Marketing Science. Vol. 48, No. 1. P. 96-113.
- Чи є життя без смартфона: думка українців? URL: https://bit.ly/3r16yCF (дата звернення: 06.2023).
- Рубан В. В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Випуск 30. Частина 1. С. 143-146.
- Рубан В. В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. Випуск 2-2 (08). С. 20–25.
- Kemp Digital 2020: Global Digital Overview. Journal Datareportal. 2020. URL: https://bit.ly/3CRnXAX (Accessed 09.06.2023).
- Танасійчук А. М., Ковальчук С. В., Лісовський І. В. Роль цифрового маркетингу в активізації міжнародної бізнес-діяльності підприємств. Маркетинг і цифрові технології. №1. С. 55-74.
- Цифровий маркетинг: чого бракує компаніям. URL : https://bit.ly/3bKtT2v (дата звернення: 17.07.2021).
- Smaje K. How six companies are using technology and data to transform themselves. McKinsey Digital. URL : https://mck.co/3jw0wG5 (дата звернення: 17.07.2021).
- Васильців Н. М. Сучасні тренди digital-маркетингу. Економіка та управління підприємствами. №15. С. 232-236.
- Grubor A. Internet Marketing as a Business Necessity. Interdisciplinary Description of Complex Systems. №16. P. 265-274.
- How COVID-19 has pushed companies over the technology tipping point and transformed business forever. McKinsey & Company. URL: https://mck.co/2WGhUzd (дата звернення: 17.07.2021).
- Vaughan S. What COVID-19 Taught Us About Digital. Made By Speak. URL : https://bit.ly/3Dr108e (дата звернення: 17.07.2021).
- Digital Marketing vs Traditional Marketing: Which Produces Better ROI? Marketing. 2019. URL: https://bit.ly/2WFYeLD (дата звернення: 17.07.2021).
Стаття надійшла до редакції: 18.06.2023
Як цитувати статтю: |
Танасійчук А.М., Поліщук І.І. Особливості застосування цифрових технологій у маркетинговій діяльності підприємства. Modern Economics. 2023. № 39(2023). С. 138-145. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V39(2023)-21. |
Tanasiichuk А., Polishchuk І. (2023). Features of the application of digital technologies in the marketing activities of the enterprise.. Modern Economics, 39(2023), 138-145. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V39(2023)-21. |