УДК 657 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-13 |
Гуріна Н. В., кандидат економічних наук, доцент, Університет державної фіскальної служби України, м. Ірпінь, Україна
ORCID ID: 0000-0001-9433-069X
e-mail: g-nataliya@ukr.net
Таргонська Л. В., здобувач вищої освіти, навчально-науковий інститут обліку, аналізу та аудиту, Університет державної фіскальної служби України, м. Ірпінь, Україна
ORCID ID: 0000-0002-6075-8476
e-mail: lesia0055@ukr.net
Формування маркетингової політики підприємства як основа вдосконалення системи збуту аграрних підприємств
Анотація. У статті досліджено питання формування маркетингової політики підприємства як основи вдосконалення системи збуту. Установлено, що на сьогодні ринкова економіка диференціюється постійним збільшенням суб’єктів господарювання, зростанням конкуренції та розширенням асортименту продукції. Встановлено, що підприємствам потрібно максимально використовувати усі можливості, ресурси й інструменти для заохочення та утримання споживачів. Обґрунтовано, що продукція або послуга, яка вироблена підприємством, повинна бути реалізована якнайшвидше та найвигідніше, але, з урахуванням усіх переваг і побажань клієнтів з метою отримання найбільшої вигоди. Тому пріоритетним завданням будь-якого підприємця є визначення свого стану, виявлення невикористаних резервів та розроблення ефективних стратегій розвитку і вдосконалення системи збуту. Вагомою є розробка стратегії підприємства задля врахування усіх можливих факторів впливу на нього в майбутньому та визначення подальшого розвитку.
Ключові слова: маркетинг; маркетингова політика; формування маркетингової політики; збут; система збуту.
Література:
- Балабанова Л. В., Мітрохіна Ю. П. Стратегічне маркетингове управління збутом підприємств: підручник. Донецьк : Дон. ДУЕТ, 2009. 245 с.
- Бєлоусова О. С., Клименко О. Л., Лєщина К. В. Оцінювання ефективності збутової діяльності в рамках маркетингової політики розподілу промислового підприємства. Держава та регіони. Сер.: Економіка та підприємництво. 2011. Вип. 4. С. 78–81.
- Гаркавенко С. С. Маркетинг. Київ: Лібра, 1996. 267 с.
- Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. 12-е вид. Київ : Вільямс, 2010. 1072 с.
- Індекс цін на сільськогосподарську продукцію. URL : https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/agroprice/ (дата звернення: 15.10.2021).
- Ткаченко В. В. Маркетингова збутова політика підприємства. Проблеми формування ринкової економіки: міжвідомчий науковий збірник. Київ: КНЕУ, 2001. № 9. С. 245-252.
- Тарасюк А. В. Особливості управління маркетинговою діяльністю аграрного підприємства України. Агросвіт. 2019. № 17. С. 70–78.
- Тарасюк А. В. Управління маркетингом як інструмент підвищення конкурентоспроможності аграрних підприємств. Економіка АПК. 2019. № 7. С. 101-106.
- Туболець К. Г. Шляхи вдосконалення управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств. Державне управління. 2012. Вип. 174. Т. 186. С. 129-132.
- Карпенко Н. В. Управління маркетингом на підприємствах малого та середнього бізнесу: монографія. Полтава, 2008. 363 с.
Стаття надійшла до редакції: 19.10.2021
Як цитувати статтю: |
Гуріна Н. В., Таргонська Л. В. Формування маркетингової політики підприємства як основа вдосконалення системи збуту аграрних підприємств . Modern Economics. 2021. № 29(2021). С. 82-87. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-13. |
Gurina N., Targonska L. (2021). Formation of Marketing Policy of the Enterprise as a basis for Improving the Sales System of Agricultural Enterprises. Modern Economics, 29(2021), 82-87. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-13. |