УДК 502.131 | DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-03 |
Вишневська О.М., доктор економічних наук, професор, декан обліково-фінансового факультету, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв
ORCID ID: 0000-0003-1996-4590
e-mail: olganykk@gmail.com
Шарін О. В., старший викладач кафедри економічної теорії і суспільних наук, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв
ORCID ID: 0000-0001-5545-7436
e-mail: sharin@mnau.edu.ua
Шаріна С. О., асистент кафедри інформаційних систем і технологій, Миколаївський національний аграрний університет, м. Миколаїв
ORCID ID: 0000-0002-0615-8146
e-mail: gorbachso@mnau.edu.ua
Глобальні пріоритети у формуванні освітнього середовища
Анотація. Авторами досліджено сутність, особливості та пріоритети формування освітнього середовища з урахуванням глобалізаційних тенденцій і розвитку світу, орієнтації на можливості прискорення процесу перекваліфікації кадрів. Авторами доведено значення освітнього середовища у глобальному суспільстві та потребу взаємодії між закладами освіти, роботодавцями та суспільством, у тому числі з огляду на соціальну відповідальність бізнесу. Авторами обумовлено основні глобальні пріоритети у формуванні освітнього середовища з урахуванням впливу міграційних процесів, розвитку технологій, тенденцій у поширенні «зеленої економіки», цифровізації суспільства. Проаналізовано сучасну потребу роботодавців та взаємодію зі світовими тенденціями розвитку економіки. Авторами обумовлено основні пріоритети у розвитку освітнього середовища з огляду на визначені завдання Всесвітнім економічним форумом у 2022 р. та потребу розширення сфер глобального партнерства, використання кращих практик у сфері перекваліфікації. Доведено зв’язок із техніко-технологічними змінами та розвитком сфери штучного інтелекту. Авторами доведено, що реалізація поставлених завдань у глобальному освітньому середовищі повинна бути орієнтована на практично-орієнтоване навчання та забезпечення можливостей отримання компетентностей, які сприятимуть адаптації та соціалізації особистості до глобальних змін. Авторами визначено, що орієнтація на загальні компетентності сприятиме адаптації особистості до змін глобального світу. Прискорення тенденцій у розвитку технологій, цифровізації та інтернетизації, а також міграційні процеси, спонукають до запровадження змін в освітньому середовищі та використанні механізмів підвищення кваліфікації та перекваліфікації.
Ключові слова: адаптація; глобалізація; глобальне партнерство; загальні компетентності; інформаційне середовище; механізми взаємодії; освітнє середовище; перекваліфікація; соціалізація; університетська освіта; штучний інтелект.
Література:
- Програма Всесвітнього економічного форуму у Давосі, 2022 URL : https://www.weforum.org/events/world-economic-forum-annual-meeting-2022/sessions/accelerating-the-reskilling-revolution-b16cab4594 (дата звернення 23.05.2022).
- Давос 2022. URL : https://www.weforum.org/agenda/2022/05/davos-2022-whos-coming-and-everything-else-you-need-to-know/ (дата звернення 23.05.2022).
- Власов В. І. Глобалістика : історія, теорія : монографія / наук.ред.акад. НААН України О.Г. Білорус і чл.-кор. НААН України В.А.Вергунов. Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2012. 856 с.
- Концепція інформаційної безпеки України. URL : https://ips.ligazakon.net/document/NT1607 (дата звернення 17.02.2022).
- Інститут інформаційних технологій і засобів навчання. URL : https://iitlt.gov.ua/ (дата звернення 20.02.2022).
- Bulger M., Davison P. The Promises, Challenges, and Futures of Media Literacy. Data and Society Research Institute. URL : https://digitalcommons.uri.edu/jmle/vol10/iss1/1/ (дата звернення 15.02.2022).
- Duncan B., Pungente J., Shepherd R. Media Education in Canada. Weaving Connections : Educating for Peace, Social and Environmental Justice; ed. By T. Goldstein, D. Selby. Sumach Press, 323-341.
- Wilson C., Duncan B. Implementing mandates in media education : The Ontario experience. Comunicar, (32), 127-140.
- European Media Literacy Education Study. URL : https://eavi.eu/research/european-media-education-study/ (дата звернення 18.02.2022).
- Критичне мислення в контексті медіаосвіти. URL : https://medialiteracy.org.ua/krytychne-myslennya-v-konteksti-mediaosvity/ (дата звернення 10.02.2022).
- Цифровізація як пріоритетна компетенція розвитку вищої освіти. URL : https://dut.edu.ua/ua/news-1-598-9802-cifrovizaciya-yak-prioritetna-kompetenciya-rozvitku-vischoi-osviti_kafedra-pidpriemnictva-torgivli-ta-birzhovoi-diyalnosti (дата звернення 10.02.2022).
- Особливості процесу соціалізації особистості в умовах інформаційного суспільства. URL : http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=3175:osoblivosti-protsesu-sotsializatsiji-osobistosti-v-umovakh-informatsijnogo-suspilstva&catid=81&Itemid=415 (дата звернення 18.02.2022).
- Індивідуальна освітня траєкторія. URL : https://osvitoria.media/experience/indyvidualna-osvitnya-trayektoriya-shho-tse-ta-navishho/ (дата звернення 15.02.2022).
- Стратегія інформаційної безпеки. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/685/2021#Text (дата звернення 18.02.2022).
- Стратегія кібербезпеки України: цілі та пріоритети. URL : https://armyinform.com.ua/2021/08/27/strategiya-kiberbezpeky-ukrayiny-czili-ta-priorytety/ (дата звернення 18.02.2022).
- Навчальний центр Вайнштефан-Тріздорф URL : https://www.triesdorf.de/ (дата звернення 20.05.2022).
- Стратегія розвитку вищої освіти в України на 2022-2023 роки URL : https://mon.gov.ua/ua/news/opublikovano-strategiyu-rozvitku-vishoyi-osviti-v-ukrayini-na-2022-2032-roki (дата звернення 25.04.2022).
Стаття надійшла до редакції: 29.05.2022
Як цитувати статтю: |
Вишневська О.М., Шарін О. В., Шаріна С. О. Глобальні пріоритети у формуванні освітнього середовища. Modern Economics. 2022. № 33(2022). С. 19-27. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-03. |
Vyshnevska O., Sharin O., Sharina S. (2022). Global priorities in formation of the educational environment. Modern Economics, 33(2022), 19-27. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V33(2022)-03. |