УДК 6562:[330.1013:334.78] |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-39 |
Шило Л. А., кандидат економічних наук, доцент кафедри обліку і оподаткування, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна
ORCID ID: 0000-0003-3235-1377
e-mail: 1954shilo@gmail.com
Кіржа К. Ю., викладач відділення «Бухгалтерський облік», Дніпровський коледж залізничного транспорту та транспортної інфраструктури, м. Дніпро, Україна
e-mail: oblikdiit@gmail.com
Пятак Ю. С., магістрант спеціальності «Облік і оподаткування», Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна
e-mail: yulya1998888@gmail.com
Удосконалення системи оплати праці на залізниці в умовах корпоратизації
Анотація. Процес корпоратизації залізничної галузі вимагає застосування сучасних методів та інструментів стимулювання праці. У статті проведено аналіз сучасних систем оплати праці для пошуку комбінації, яка буде відповідати корпоративній культурі й стратегії ПАТ «Українська залізниця» та всім її функціям. Перехід організації до корпоративної культури має на увазі безпосередню участь співробітників в ключових процесах управлінні компанією. В умовах акціонування необхідна гнучка система порівняння оплати праці з її результатами. Система оплати праці повинна бути зрозумілою для всього персоналу, щоб він бачив безпосередній зв’язок між продуктивністю своєї праці та отриманою заробітною платою. На теперішній час у світі набула поширення організація оплати праці на основі впровадження системи грейдів. Оскільки при проведенні системи грейдування основну частку займають ключові показники ефективності, то для ефективного розвитку організації і прозорої системи оплати праці можна застосовувати в компаніях систему KPI. В сучасних умовах система грейдів і КРI – це дві найкращі системи розрахунків зарплат. Для того, щоб і постійна, і змінна частини зарплати були уніфіковані за єдиним принципом і приведені у відповідність, на підприємствах залізничного транспорту доцільно паралельне застосування системи грейдів та КРІ. У парі вони повністю уніфікують нарахування обох складових зарплати (постійної й змінної). Наведена комбінація може оптимально зобразити спрямованість корпоративної культури, інформуючи працівників про стратегічний розвиток підприємства і шляхи, які забезпечують необхідний результат. Впровадження запропонованих підходів дозволить створити ефективну систему оплати праці та мотивації персоналу, яка дає можливість підвищити зацікавленість працівників підприємств залізничного транспорту у кількості і якості обсягів виконаних робіт.
Ключові слова: реформування залізничного транспорту; акціонування залізниці; система оплати праці; мотивація; грейдинг; універсальна система ключових показників ефективності.
Література:
- Артеменко О. О. Вітчизняний та іноземний досвід регулювання заробітної плати у сфері матеріального виробництва. Актуальні проблеми інноваційної економіки. № 2. С. 61-66.
- Гладка О. І. Застосування грейдингу при формуванні привабливості компенсаційного пакету роботодавця. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2013. № 42. С. 275-280.
- Ейтутіс Д. Г., Мельникова О. А., Крищенко С. О. Мотивація персоналу підприємств транспорту на базі КРІ. Залізничний транспорт. 2013. №3(7). С. 102-110.
- Ільєнко Р., Губенко Д. Вплив мотивації персоналу на підвищення рівня продуктивності праці. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2016. № 1. С. 58-
- Іншин М. І. Особливості мотивації працівників в ЄС. Часопис Київського університету права. 2015. № 2. С. 140-
- Жуков А. Л. Регулирование заработной платы: современные тенденции и пути реформирования : монография. М.-Берлин : Директ-Медиа, 2018. 410 с.
- Ляшенко І. О., Сначов М. П. Мотивація праці на залізничному транспорті в умовах його реформування. Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. 2011. Вип. 2: Проблеми економіки транспорту. С. 48-55.
- Пакуліна А. А., Пакуліна Г. С., Христосова Н. С. Модернізація системи мотивації як пріоритетний напрям підвищення ефективності менеджменту. Траектория науки. 2016. Т. 2, № 10. С. 131-142.
- Романова А. Н. Грейдирование как инструмент стимулирования труда персонала. Актуальные вопросы экономических наук. 2016. № 54. С. 91-96.
- Ситник Н. І., Жиганівський А. А. Грейдування посад у системі мотивації персоналу. Матеріали VІ Всеукраїнської науково‑практичної конференції «Сучасні підходи до управління підприємством». 2015. С. 503-
- Сірко A. B. Економічна теорія. Політекономія: навч. посіб. К. : «Центр учбової літератури», 2014. 416 с.
- Складанна К. І. Впровадження безтарифної системи оплати праці на підприємстві. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. Вип. 1. С. 103-111.
- Слезингер Г. Э. Труд в условиях рыночной экономики: учеб. пособие для изучающих экономику труда. М., 1996. 336 c.
- Bryl L. Human Capital Orientation and Financial Performance. A Comparative Analysis of US Corporatons. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI). 2018. Volume 14. Issue 3. Р. 61-86.
- Karikari A. F., Boadi P. O., Sai A. A. Rewarding employees for corporate performance improvements. Human Systems Management. 2018. Vol. 37. no. 3. Р. 311-317.
- Lee M. T., Raschke R. L. Understanding employee motivation and organizational performance: Arguments for a set-theoretic approach. Journal of Innovation & Knowledge. September–December 2016. Volume 1. Issue 3. P. 162-169.
Стаття надійшла до редакції: 14.10.2019
Як цитувати статтю: |
Шило Л. А., Кіржа К. Ю., Пятак Ю. С., Удосконалення системи оплати праці на залізниці в умовах корпоратизації. Modern Economics. 2019. № 17(2019). С. 244-251. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-39. |
Shylo L., Kirzha K., Piatak Y., (2019). Improving the Remuneration System on the Railway under the Conditions of Corporatisation. Modern Economics, 17(2019), 244-251. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-39. |