УДК 339.9:338.436 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V27(2021)-26 |
Танасійчук А. М., доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу та реклами, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7967-0239
e-mail: tanass2005@ukr.net
Сіренко С. О., кандидат технічних наук, доцент кафедри товарознавства, експертизи та торговельного підприємництва, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0003-3083-6151
e-mail: sirenko-72@ukr.net
Мартинова Л. Б., доктор економічних наук, доцент кафедри економіки та міжнародних відносин, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-0429-2173
e-mail: liliyama@ukr.net
Міжнародне маркетингове дослідження ринку ефірних олій
Анотація. Міжнародні маркетингові дослідження направлені на виявлення та вивчення ринкового попиту, потреб і вимог конкретних споживачів до товарів для обґрунтування виробничо-збутової діяльності підприємства на них, а тому є основою діяльності підприємства на міжнародних ринках та передбачають аналіз усіх складових, що можуть впливати на ефективність міжнародної маркетингової діяльності. У дослідженні проаналізовано стан виробництва, динаміку обсягів експортно-імпортних операції за групою товарів «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії» за 2016-2020 рр., визначено перспективи розвитку цієї товарної групи на міжнародних ринках. Проведено міжнародні маркетингові дослідження ринку ефірних олій з метою відкриття нових можливостей розвитку вітчизняного експорту ефірних олій. Здійснено аналіз стану господарської діяльності вітчизняних підприємств у 2016-2019 рр. за обсягами виробництва основних видів ефірних олій, аналіз динаміки українського експорту товарної групи «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії» з України у 2016-2020 рр., визначено найбільших партнерів України у здійсненні експортно-імпортних операцій за даною товарною групою. Оцінювання структури експорту товарної групи «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії» з України дозволило зробити висновки про надійність партнерів-імпортерів українських виробників досліджуваної товарної групи. Аналіз показників найкращих 15 світових ринків імпортерів товарної групи «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії» дозволили зробити висновок про відкриття нових можливостей розвитку вітчизняного експорту ефірних олій на ринки Китаю, Індії, Іспанії та Індонезії та наявні конвергентні умови для українських виробників ефірних олій.
Ключові слова: міжнародний маркетинг; міжнародні маркетингові дослідження; конвергентні умови для розвитку експорту; експортно-імпортні операції; товарна група «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії».
Література:
- Що треба знати про ринок ефірних олій. URL : https://agravery.com/uk/posts/show/svoa-nisa-so-treba-znati-pro-rinok-efirnih-olij (дата звернення: 10.04.2021 р.).
- Циганкова Т. М. Міжнародний маркетинг : навч. посіб. К. : КНЕУ. 1998. 120 с.
- Федорченко А. В. Маркетингові дослідження : систематичний підхід : дис. д–ра екон. наук: 08.00.04. К. : Київський національний економічний ун–т. 2009. 458 с.
- Гаркавенко С. С. Маркетинг : навч. посіб. К. : Лібра. 2002. 712 с.
- Перцовський Н. І., Спірідонов І. А., Барсукова С. В. Міжнародний маркетинг : навч. посіб. К. : Вища школа. 2001. 239 с.
- Липчук В. В., Дудяк Р. П., Бугіль С. Я., Янишин Я. С. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Магнолія 2006. 2012. 456 с.
- Державна служба статистики України : офіційний сайт 1998-2021. URL : http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/nac_r.htm. (дата звернення: 10.04.2021 р.).
- Статистика торгівлі для розвитку міжнародного бізнесу (Trade statistics for international business development ) URL: http://www.trademap.org (дата звернення: 15.04.2021 р.).
- Міжнародна торгівля товарами. Департамент бізнес-інновацій і навичок (Великобританія) URL : http://comtrade.un.org/labs/BIS-trade-in-goods/?reporter= 804&partner= 0& commodity= TOTAL&year=2014&flow=2 (дата звернення: 15.04.2021 р.).
- Ковінько О. М. Маркетинг в умовах міжнародної диверсифікації бізнес-діяльності : монографія. К. : КНЕУ. 423 с.
- Ковінько О. М. Міжнародні ринки аграрної продукції. Зовнішня торгівля : економіка, фінанси, право. №2 (85). С. 65–76.
- Ковінько О.М. Зовнішньоекономічна діяльність аграрних підприємств. Зовнішня торгівля : економіка, фінанси, право. 2016. №5 (88). С. 40–54.
- Ковінько О. М. Маркетингова привабливість міжнародних ринків аграрної продукції. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2017. №1 (90). С. 57-73.
Стаття надійшла до редакції: 10.05.2021
Як цитувати статтю: |
Танасійчук А. М., Сіренко С. О., Мартинова Л. Б. Міжнародне маркетингове дослідження ринку ефірних олій. Modern Economics. 2021. № 27(2021). С. 188-195. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V27(2021)-26. |
Tanasychuk A., Sirenko S., Martynova L.(2021). International Marketing of Research of Essential Oils Market. Modern Economics, 27(2021), 188-195. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V27(2021)-26. |