УДК 339.9:338.43 |
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-29 |
Танасійчук А. М., доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу та реклами, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-7967-0239
e-mail: tanass2005@ukr.net
Дячук М. В., здобувач вищої освіти факультету економіки менеджменту та права, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0002-5076-2797
e-mail: 380987636951@ukr.net
Ваколюк А. І., здобувач вищої освіти факультету економіки менеджменту та права, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця, Україна
ORCID ID: 0000-0001-6732-5465
e-mail: vakolyuk9820@ukr.net
Маркетинговий аналіз ринку олійного насіння та плодових маслин
Анотація. У статті обґрунтовано необхідність проведення маркетингових досліджень товарних ринків, зокрема ринків аграрної продукції. Визначено необхідність зосередження уваги вітчизняних виробників олійного насіння та плодових маслин на вивченні і задоволенні потреб споживачів з метою поліпшення економічної ситуації в Україні, важливості насичення вітчизняного ринку даною товарною групою підприємствами України, боротьби за споживача, підвищення якості аграрної продукції та виробництво органічної продукції на території України. Виокремлено особливості споживання олійного насіння та плодових маслин як товару, функціонування та тенденції розвитку вітчизняного ринку насіння та плодових маслин, кон’юнктуру світового та вітчизняного ринку насіння та плодових маслин, цінову ситуацію, позитивні і негативні фактори впливу на формування цього ринку, а також визначено основні перспективні напрямки розвитку аграрної галузі України. Доведено, що структура світового експорту та імпорту вимагає від вітчизняних аграріїв вивчення перспектив виходу на нові іноземні ринки продажу. Розроблено пропозиції щодо формування ринкового портфеля як орієнтиру для прийняття маркетингових рішень щодо виходу вітчизняних виробників олійного насіння та плодових маслин на міжнародні ринки.
Ключові слова: маркетингове дослідження; міжнародний маркетинг; маркетинг; експорт; імпорт.
Література:
- Войчак А. Дослідження сучасних концепцій маркетингу та маркетингового менеджменту. Маркетинг в Україні, 2009. № 4. С. 52–55.
- Герасимчук В. Маркетингові дослідження тенденцій соціально-економічного розвитку України і Сербії. Формування ринкової економіки. 2013. №30. С. 249–258.
- Ілляшенко С. М. Сучасні тенденції застосування інтернет-технологій у маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4(2). C. 64–74.
- Крикавський Є. В. Компатибільність маркетингу і логістики підприємств аграрного сектора України. Наук. вісн. Львів. нац. ун-ту вет. мед. та біотехн. ім. Бжицького. Т. 16. №1(1). С. 263–270.
- Ортинська В. В. Маркетингові конкурентні переваги сучасних підприємств торгівлі. Формув. ринк. віднос. в Україні. 2014. № 9. С. 98–103.
- Полторак В. А. Електоральний маркетинг як технологія узгодження соціально-політичних позицій в умовах їхнього розмаїття. Методологія, теорія та практика соціол. аналіз сучасн. сус-ва. 2014. №20. С. 183–186.
- Федорченко А. В. Маркетингові дослідження як об’єкт системного аналізу. Маркетинг в Україні. 2008. С. 126–127.
- Федорченко А. В. Маркетингові дослідження та прийняття управлінських рішень у складних економічних системах. Маркетинг в Україні. 2009. № 3. С. 24–29.
- Мазаракі А. А. Зовнішньоторговельні аспекти конкурентної політики України в умовах СОТ. Київ : Київ. держ. торг.-екон. ун-т, 2008. 308 с.
- Мазаракі А. А. Зовнішньоторговельні аспекти конкурентної політики України в умовах СОТ : монографія. Київ: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2008. 308 c.
- Статистика торгівлі для розвитку міжнародного бізнесу (Trade statistics for international business development). веб-сайт. URL : https://www.trademap.org/Country_SelProductCountry.aspx?nvpm=1%7c804%7c%7c%7c%7c12%7c%7c%7c2%7c1%7c1%7c2%7c1%7c1%7c2%7c1%7c1 (дата звернення: 01.10.2019).
- Світова економіка. Світові фінанси. Світові ринки. веб-сайт. URL: http://www.webeconomy.ru/index.php/page=cat&cat=mcat&mcat==133&type=news&p=2 (дата звернення: 01.10.2019).
- Департамент сільського господарства Сполучених Штатів. Служба економічних досліджень. веб-сайт. URL: http://www.ers.usda.gov/data-products/chart-gallery/detail.aspx?chartId= 40037 (дата звернення: 01.10.2019).
- Група Всесвітній банк. World Bank Group, All Rights Reserved. веб-сайт. URL: http://wdi.worldbank.org/table/4.2 (дата звернення: 01.10.2019).
- Всесвітня торговельна організація. веб-сайт. URL: https://www.wto.org/english/res_e/statis_e/its2015_e/its2015_e.pdf (дата звернення: 01.10.2019).
Стаття надійшла до редакції: 16.12.2019
Як цитувати статтю: |
Танасійчук А. М., Дячук М. В., Ваколюк А. І. Маркетинговий аналіз ринку олійного насіння та плодових маслин. Modern Economics. 2019. № 18(2019). С. 197-201. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-29. |
Tanasychuk, A., Dyachuk, N. & Vakoliuk, A. (2019). Marketing Analysis of the Oil Seed and Olive Oil Market. Modern Economics, 18(2019), 197-201. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-29. |